Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Rynek gier w Polsce wart prawie 1,3 miliarda euro: badanie — sekcja angielska

Rynek gier w Polsce wart prawie 1,3 miliarda euro: badanie — sekcja angielska

jest zatytułowany Branża sportowa w PolsceThe badanie Państwowa Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oferuje dogłębne spojrzenie na polską branżę tworzenia gier wideo – podała państwowa agencja informacyjna PAP.

Prezes PARP Dariusz Budrowski powiedział, że jego celem jest „zapoznanie zagranicznej publiczności z polskim sektorem rozwoju sportu – zaprezentowanie jego potencjału, mocnych stron i możliwości rozwoju”.

Dodał: „Polska branża gier komputerowych jest dziś symbolem jakości, kreatywności i innowacyjności”.

Butrowski Powiedział też, że polski rząd wkrótce uruchomi nowy program wsparcia międzynarodowej promocji polskich przemysłów kreatywnych, w tym sektora rozwoju krajowego sportu, do 2029 roku.

Według Branża sportowa w Polsce Według raportu w Polsce działa blisko 500 producentów i wydawców gier wideo, zatrudniających łącznie 15 tys. osób.

Jak podała PAP, co roku polski Dział Rozwoju Gier publikuje ponad 530 nowych wersji gier na różne platformy.

Roczna sprzedaż prawie 1,3 miliarda euro

Poza 8-procentowym spadkiem w 2021 r., sprzedaż sektora stale rośnie – wynika z badania.

W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż wzrosła o około 250 proc. do prawie 1,3 mld euro, głównie dzięki sprzedaży eksportowej – podał PARP.

Autorzy raportu zauważyli, że sektor rozwoju sportu jest nadal duży w krajach bardziej rozwiniętych, takich jak Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Finlandia i Szwecja.

READ  Tajpej przekaże więcej darowizn dla ukraińskich uchodźców w Polsce

Również polscy klienci coraz bardziej doceniają takie gry Ta wojna jest moja 11 bit studios i Gra w szyfry Projekt gry jest autorstwa państwowego Instytutu Pamięci Narodowej (IPN), który jest dostępny za darmo dla użytkowników na całym świecie – podała PAP.

„Gry stają się medium, które łączy pokolenia tak jak literatura i kino” – czytamy w raporcie PARP.

Według badania „głównymi regionami polskiej sprzedaży sportowej są Ameryka Północna, Europa i Azja”.

PARP dodał: „Każdy z tych trzech kontynentów odpowiada za 20-40% całkowitej sprzedaży, w zależności od trafności danego tytułu. Generalnie kontynenty półkuli północnej stanowią od 75% do 90% całkowitej sprzedaży w Polsce.

Polski sport przyciąga graczy na całym świecie

Z badania wynika, że ​​polskie sporty są szczególnie popularne w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji, a także w USA i Chinach.

Inne znaczące rynki to Japonia, Korea Południowa, Brazylia, Rosja i Turcja.

Również według PARP graczy za granicą interesują polskie gry strategiczne i symulacyjne.

polskie gry np Urodzony na drzewie, Naprzeciw burzy I Babedura Według Koopy Wojciecha z Polskiej Fundacji Gier Niezależnych „podbija serca graczy na całym świecie” i „wzmacnia soft power naszego kraju”.

Według PAP, aby utrzymać obecne tempo wzrostu, polski sektor rozwoju sportu musi zatrudniać 2 tys. nowych pracowników rocznie, a polskie uczelnie coraz częściej oferują programy rozwoju sportu.

READ  Modele wspierające ukraińskich uchodźców w Polsce

Tymczasem polscy twórcy gier i wydawcy zwracają się do zagranicznych pracowników, którzy obecnie stanowią 14,5 procent całkowitej siły roboczej w branży, wynika z badania.

(pm/g)

Źródło: PAPKA, PARP