Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Rozwiń swój biznes w konkurencyjnej gospodarce – Businessamlive

Rozwiń swój biznes w konkurencyjnej gospodarce – Businessamlive

Autor: OLUFEMI ADADAMOLA OYEDELE.

Wszystkie firmy, podobnie jak ludzie, mają potrójne cele – krótko-, średnio- i długoterminowe. Cele krótkoterminowe obejmują urodzenie się i przetrwanie problemów startowych, takich jak płacenie podatków, płacenie pracownikom i generowanie zwrotu z zainwestowanego kapitału. Cele średnioterminowe obejmują zdolność do osiągania zysków po wypełnieniu prawnych zobowiązań finansowych, a cele długoterminowe obejmują modernizację i zdolność do rozwijania innych podobnych biznesów. Firmy tworzone są przede wszystkim po to, by stawić czoła tłuczkom (zagrożenia polityczne, ekonomiczne, społeczne, technologiczne, prawne, środowiskowe i bezpieczeństwa). Drugim celem jest bycie konkurencyjnym i rentownym, co stanowi koszt kapitału (dochód powyżej progu rentowności), a trzecim celem jest bycie „siłą”, z którą trzeba się liczyć.

Skalowanie biznesowe to proces zwiększania produkcji, wielkości sprzedaży, wolumenu, liczby pracowników, liczby narzędzi, jakości technologii i wydajności przedsiębiorstwa lub wdrażania dwóch lub więcej z powyższych. Firmy zachowują się jak noworodki; Mają całe życie i doświadczają różnych cech każdego nauczyciela w ich cyklach życiowych. Według Scaleup Nation, w artykule zatytułowanym „Wzrost kontra skalowanie” autorstwa Patricka Wattmana, skalowanie jest „pionierskim przedsięwzięciem, które osiągnęło dopasowanie do rynku produktu i obecnie stoi w obliczu „Drugiej Doliny Śmierci” lub gwałtownego wzrostu”. Innymi słowy, gdy startup udowodni, że ma akceptowalny produkt (Dolina Śmierci I); Kolejnym etapem jest zwiększenie udziału w rynku poprzez zaoferowanie swojego produktu masom (Dolina Śmierci II).

Ekspansja jest strategiczna, ponieważ wiele odnoszących sukcesy firm „rozpada się”, ponieważ próbowały rozwijać się bez planowania. Ekspansja oznacza, że ​​będzie więcej klientów i więcej wyzwań do sprostania. „Big Biba” była londyńskim towarem modowym, który w latach 60. wpłynął na londyńskie środowisko biznesowe. Należąca do polskiej imigrantki, Barbary Holaneckiej i jej męża Stephena Fitz Simona, Peppa była w Londynie, co było muzyką pop Michaela Jacksona. Biba była punktem kompleksowej obsługi z odzieżą, meblami i artykułami do dekoracji wnętrz. Big Biba zdecydowała się na ekspansję, wprowadzając w 1969 nowych właścicieli do firmy, aby powiększyć swój kapitał. British Land, inwestor na rynku nieruchomości, nabył udziały w Big Biba i przez dobre siedem lat Barbara Holanecki i jej mąż nie dawali wolną rękę w prowadzeniu firmy. Barbara i jej mąż wycofali się z firmy w 1976 roku, co doprowadziło do końca Big Biba.

READ  Polska firma Jetson otrzymała 15 milionów dolarów w rundzie zalążkowej na opracowanie latających samochodów – AIN.Capital

Korzyści z ekspansji obejmują zwiększoną sprzedaż i zyski. Może to również oznaczać dobrą wolę dla Twojej firmy. Efektywność działań biznesowych można osiągnąć poprzez ekspansję. Ekspansja może również pomóc Ci stać się niezależnym w Twojej firmie, ponieważ ekspansja oznacza, że ​​możesz zdobyć nowe ręce, które pomogą Ci z powodzeniem prowadzić firmę. Rozszerzona produkcja oznacza, że ​​możesz liczyć na ekonomię skali przy zakupie surowców luzem i zmniejszyć jednostkowy koszt zakupu, a także obniżyć jednostkowy koszt produkcji.

Aby skalować swój biznes, musisz uważnie wpatrywać się w swój proces biznesowy, aby zobaczyć, czy jesteś gotowy na rozwój lub zmianę. Zaplanuj, co musisz zrobić, aby się rozwijać, tj. zwiększyć sprzedaż, zwiększyć produkcję, rozszerzyć miejsca pracy itp. Czy Twoja organizacja ma ludzi i zaplecze, aby sprostać nowym wymaganiom, bez porażki lub „spania”? Właściwe jest zaplanowanie ekspansji. Najlepsze planowanie zaczyna się od szczegółowej prognozy wzrostu sprzedaży z podziałem na liczbę nowych klientów, zamówień i przychodów, które chcesz wygenerować. Rozszerzenie skali działalności wymaga finansowania. Twój plan rozwoju może wymagać zatrudnienia nowych pracowników, zakupu większej liczby pojazdów do dystrybucji, wdrożenia nowej technologii, dodania sprzętu i obiektów oraz stworzenia systemów raportowania do mierzenia wyników i zarządzania nimi. Musisz także znaleźć pieniądze na inwestycje, aby się rozwijać.

Wskazane jest również zabezpieczenie kontaktów handlowych, ponieważ biznes nie może funkcjonować bez dochodów. Czy Twoja ekspansja oznacza większą sprzedaż, czy też postrzegana sprzedaż to miraż? Oczywiście rozszerzenie działalności zakłada, że ​​będziesz sprzedawać więcej. Czy masz strukturę sprzedaży, aby generować większą sprzedaż? Czy masz wystarczające zapasy produktów lub silną strukturę produkcyjną? Mieć: wystarczającą ilość informacji, aby wygenerować wymaganą liczbę potencjalnych klientów; Systemy marketingowe do śledzenia i zarządzania leadami; Odpowiednia liczba sprzedawców do śledzenia i zaspokajania potencjalnych klientów; Potężny system zarządzania zamówieniami sprzedaży; A system dystrybucji zapewniający szybką dystrybucję produktów? Technologia jest teraz wykorzystywana jako katalizator rozwoju biznesu.

READ  Niedobory twarogu wpływają na producenta pierogów z Detroit w okresie świątecznym

Technologia sprawia, że ​​skalowanie firmy jest łatwiejsze i tańsze. Zainwestuj w nowoczesną technologię. Możesz osiągnąć ogromne korzyści skali i większą produkcję przy mniejszych zasobach, jeśli mądrze zainwestujesz w technologię. Automatyzacja może pomóc w bardziej ekonomicznym i wydajniejszym prowadzeniu firmy dzięki ograniczeniu pracy ręcznej. Integracja systemów to kluczowy obszar doskonalenia w większości firm. Małe firmy stoją przed niezależnymi i nielicznymi wyzwaniami komunikacyjnymi. Rozbudowa oznacza, że ​​możesz potrzebować systemu domofonowego, aby połączyć się ze zdalnym biurem i personelem.

Oceń nowe produkty na rynku, które poprawiają jakość i oszczędzają czas i pieniądze, które możesz uzyskać. Spójrz na CRM, agregację zadań, automatyzację marketingu, zarządzanie sprzedażą, zapasy, produkcję, księgowość, zasoby ludzkie, wysyłkę i inne systemy technologiczne.

Zastanów się nad zakupem większej liczby maszyn, zakupem nowych magazynów lub outsourcingiem pracy. Oceń, czy nowe miejsca pracy utworzone przez Twoją „nową rozszerzoną” organizację będą wykonywane przez dodatkowych pracowników stałych czy tymczasowych. Technologia zapewnia dużą dźwignię, ale w ostatecznym rozrachunku nadal potrzebujesz ludzi, którzy będą ją napędzać.

Zastanów się, czy masz wystarczającą liczbę pracowników obsługi klienta? A co z kosztami operacyjnymi? Spójrz na ustawodawstwo regionu. Na przykład w Nigerii posiadanie ponad 500 pracowników oznacza, że ​​zgodnie z prawem należy zapewnić program mieszkaniowy dla pracowników. Czy masz wystarczającą liczbę pracowników ochrony, aby zabezpieczyć rozszerzony biznes? Sprawdź, czy będziesz musiał szkolić nowych pracowników w nowej kulturze firmy i jak radzić sobie z maszynami lub klientami. Nie zapomnij o nowych rozszerzonych wymaganiach dotyczących zarządzania firmą. Skalowanie Twojego biznesu jest dobre, ale musisz nim odpowiednio zarządzać.

Olufemi Adedamola Oyedele, MPhil. Construction Management, dyrektor zarządzający / dyrektor generalny Fame Oyster & Co Nigeria, jest ekspertem ds. inwestycji w nieruchomości, zarejestrowanym rzeczoznawcą majątkowym i rzeczoznawcą majątkowym oraz doświadczonym kierownikiem projektów budowlanych. Można się z nim skontaktować pod numerem +2348137564200 (tylko tekst) lub [email protected]
praca rano Jesteś zobowiązany do publikowania różnych opinii, opinii i komentarzy. Dlatego Twoja opinia na temat tego i każdego z naszych artykułów jest mile widziana przez e-mail: [email protected]