Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Rosja bierze na cel ukraińskie stacje kolejowe – Politico

Rosja bierze na cel ukraińskie stacje kolejowe – Politico

Według szefa Kolei Ukraińskich, państwowego przewoźnika kolejowego, w ciągu godziny w poniedziałek rano pięć stacji kolejowych w centralnej i zachodniej Ukrainie znalazło się pod ostrzałem Rosji.

Siły rosyjskie „systematycznie” niszczą infrastrukturę kolejową, Oleksandr Kamyshin Powiedział w wiadomości telegramuDodał, że kilka osób zostało rannych.

Ataki nadejdą w sobotę po Polsce i Ukrainie ogłaszać Podpisanie memorandum mającego na celu ułatwienie transgranicznego transportu kolejowego i pomoc Ukrainie w utrzymaniu transportu towarów w czasie, gdy jej porty są bombardowane przez Rosjan.

Ukraina walczyła o przekierowanie transportu towarów na drogi, kolej lub śródlądowe drogi wodne, ponieważ rosyjskie ataki sparaliżowały porty Morza Czarnego, które zwykle odpowiadają za większość handlu tego kraju.

„Skala tego wysiłku jest niewiarygodna… Nie można po prostu przejść na inną ścieżkę” – powiedział Politico wiceminister gospodarki Ukrainy Taras Kachka na początku tego miesiąca. Podczas gdy organizacja transportu towarów przez ukraińskie porty morskie trwała latami, teraz kraj stara się uruchomić nowe trasy w ciągu kilku tygodni.

Dla mnie Ukraińska kolej i transport kolejowy przez granicę między Polską a Ukrainą są utrudnione przez wyzwania techniczne i regulacyjne, w tym różne przepisy celne i różne rodzaje kolei.

Premier Ukrainy Denis Szmyhal Powiedziała Memorandum przewiduje utworzenie wspólnej firmy logistycznej w celu „zwiększenia wolumenu przewozów kolejowych ukraińskiego eksportu do Unii Europejskiej i na rynki światowe przez Europę”.

Koleje Ukraińskie rozpoczęły przygotowywanie planów wspólnego przedsięwzięcia z polskimi kolegami tydzień po wybuchu wojny, powiedział Kamyshin w oświadczenie Sobota.

Łącząc doświadczenie i wiedzę [Ukrainian Railways] A polscy menedżerowie i koledzy pozwolą nam opracować unikalną ofertę logistyczną na rynek europejski i światowy, która rezygnuje z rosyjskich dostaw i rosyjskiej logistyki.”

Doug Busvin przyczynił się do powstania tego raportu.