Nie byłeś w stanie uczestniczyć w Transform 2022? Sprawdź wszystkie sesje Summit w naszej bibliotece na żądanie już teraz! Obejrzyj tutaj.
NFT przeszły długą drogę od pierwszego wybicia w 2014 r. „Quantum” na blockchainie. Rynek odnotował gwałtowny wzrost, oferując inwestorom idealne połączenie kryptowalut, tradycyjnych aktywów i własności cyfrowej. Od maja 2022 r. ponad milion Użytkownicy kryptowalut kupili lub sprzedali NFT, a globalny rynek NFT ma wzrosnąć z 3 miliardów dolarów w 2022 roku do 13,6 miliarda 2027.
Niewymienne tokeny to unikalne aktywa cyfrowe przechowywane w łańcuchu bloków, dające posiadaczom aktywów fizycznych możliwość po raz pierwszy rozszerzenia własności na świat cyfrowy. Ta właściwość może obejmować szereg „realistycznych” przedmiotów kolekcjonerskich, od sztuki po modę, sport, a nawet przedmioty fizyczne. Od czasu wprowadzenia standardu tokenów ERC721 w 2018 r. i niesamowitej sprzedaży „Everydays: The First 5000 Days” przez Beeple w 2021 r., kiedy to NFT weszły do kultury głównego nurtu, NFT umożliwiło społecznościom programistów inwestowanie, tworzenie i śpiewanie. – Zapisz swoje kreatywne aktywa finansowe. NFT są również postrzegane jako reprezentujące kolejny poziom zarządzania prawami cyfrowymi. Rosnący szum wokół cyfrowej własności tych zasobów przyciągnął również kolekcjonerów sztuki, wykorzystując lukę między sztuką tradycyjną i cyfrową, a jednocześnie w dużej mierze zaczął przyciągać ogromną publiczność graczy i celebrytów do entuzjastów kryptowalut.
NFT to nowe marki i franczyzy IP
Ważne jest, aby zrozumieć, że NFT to nie tylko obrazy, które można zbierać. Największe grupy NFT, takie jak Bored Ape Yacht Club, Azuki, RTFKT i Loaded Lions, pojawiły się jako główne marki i franczyzy własności intelektualnej, których własność jest dzielona między twórców i właścicieli każdej jednostki NFT. Każdy z nich przekazuje określony obraz świata, narrację marki i obrazy wizualne. Podobnie jak postacie Marvela czy gry Transformer, pojawiają się na markowych towarach, pojawiają się w wydarzeniach fizycznych i wirtualnych i mają prowadzić do serii gier wideo.
Współwłasność oznacza, że marki te mają potencjał do generowania znacznie głębszego zaangażowania w społeczności fanów niż tradycyjne marki, co wyjaśnia, dlaczego popularne marki, takie jak Nike, Hublot i DC, tworzą lub inwestują w inicjatywy NFT.
Wydarzenie
Metabit 2022
W dniu 4 października w San Francisco w Kalifornii MetaBeat zgromadzi liderów myśli, aby udzielić wskazówek dotyczących sposobu, w jaki technologia Metaverse zmienia sposób komunikowania się i prowadzenia działalności we wszystkich branżach.
Rejestracja tutaj
Z perspektywy posiadaczy jednostek NFT współwłasność oznacza, że posiadanie NFT w portfelu kryptograficznym nie tylko daje dostęp do ekskluzywnych doświadczeń (zwanych również doświadczeniami bramkowanymi tokenami). Stwarza oczekiwanie, że właściciel marki będzie miał głos w kierunku i zarządzaniu marką i będzie zaangażowany w tworzenie wartości franczyzy w dłuższej perspektywie.
Jak działa to zarządzanie? Wprowadź DAO (zdecentralizowane organizacje autonomiczne).
DAO i NFT
DAO zastępują formalne hierarchie korporacyjne strukturami należącymi do społeczności bez centralnego przywództwa. Chociaż jest jeszcze w powijakach, zyskuje na popularności i ostatecznie wspiera wizję Web3, w której wartość sieci jest dystrybuowana z powrotem do użytkowników.
DAO to lokalne, kierowane przez społeczność organizacje cyfrowe oparte na technologii blockchain, w których członkowie głosują nad kierunkiem i wizją swojej jednostki. Zarówno dla ciekawych kryptowalut, jak i dla tubylców, DAO mają możliwość wspierania celu Web3, jakim jest demokratyzacja gospodarki kreatywnej, poprzez bezpośrednie i przejrzyste powiązania między społecznościami i konkretnymi projektami. Wspierane przez technologię, DAO zastępują starsze organizacje bardziej elastycznymi i konfigurowalnymi modelami zarządzania z uniwersalnymi prawami przyznawanymi udziałowcom w wielkiej korporacji.
Co więcej, kontrola i własność są bardziej demokratyczne, podobnie jak organizacja spółdzielcza. Każdy właściciel w ramach DAO otrzymuje prawo głosu poprzez token „zarządzania”, który ma w 100% przejrzysty token bazowy, co oznacza, że żadna osoba nie kontroluje społeczności, dzięki czemu decyzje są szybsze i bardziej efektywne. Twórcy NFT i członkowie społeczności mogą wspólnie decydować o przyszłości projektu NFT i kształtować kierunek firmy, oddając swój głos w bezpieczny sposób widoczny dla innych właścicieli.
DAO-NFT . Społeczność
DAO mają potencjał, aby pomóc początkującym twórcom NFT budować poczucie wspólnoty i gromadzić pulę inwestorów, aby uczestniczyć w zamkniętych wydarzeniach społecznościowych, pozyskiwać fundusze i zapewniać dostęp/głosowanie na małe projekty. Użytkownicy mogą spotykać się, dyskutować i uzgadniać misję grupową dla DAO na różnych portalach społecznościowych, a następnie mogą wpłacać fundusze za pomocą rozwoju umowy Ethereum.
Często przy podejmowaniu decyzji o udziale w przedsięwzięciu kryją się zalety, które można przejąć na wczesnym etapie, ponieważ inwestorzy mają możliwość uzyskania rabatów na produkty i niższych opłat. W coraz bardziej pozbawionym granic świecie DAO mogą również czerpać korzyści z łączenia globalnych społeczności w celu współpracy i koordynacji wokół wspólnej wizji. Dzięki łączności internetowej i tokenom zarządzania prawie każdy może uczestniczyć w budowaniu przyszłości Web3 w ramach DAO. Uczestnictwo w DAO daje również jednostkom poczucie własności podobne do bycia współzałożycielem startupu, w którym mogą kierować inwestycjami skarbowymi projektu, które są kontrolowane za pomocą portfela kryptograficznego z wieloma podpisami, co prowadzi do dalszych innowacji, a nawet nagród finansowych .
Co dalej z NFT i DAO
W odniesieniu do NFT i DAO, stawiają one filozoficzne pytanie, jakie są kolejne granice w gospodarce peer-to-peer i jak dostawcy Web3 mogą uczynić ją bardziej dostępną dla następnej generacji? W przypadku organizacji DAO będziemy nadal widzieć unikalne przypadki użycia: obejmują muzykę, sztukę, zakupy aktywów o wysokiej wartości i nie tylko.
Studia przypadków współpracy między DAO i NFT zaczynają się pojawiać i zaczynamy dostrzegać, w jaki sposób DAO, wykorzystując oparty na współpracy model struktury organizacyjnej, oferują nowe możliwości uczestnictwa dla osób, które na swój mały sposób uczestniczą w gospodarce twórców . droga. Co najważniejsze, z NFT oferującymi indywidualną własność i korzyści w świecie rzeczywistym, a DAO oferującymi nowe rampy, zasoby i dopasowanie do społeczności będą nadal napędzać innowacje.
Ponieważ rynki tradycyjne i kryptowalut stoją przed trudnymi czasami w przyszłości, ludzie coraz częściej szukają sposobów na zapisanie swojej przyszłej historii finansowej za pomocą funkcji i narzędzi Web3.
Ken Timsit jest dyrektorem zarządzającym Cronos Chain i Cronos Labs, pierwszego blockchaina warstwy 1 zgodnego z EVM, zbudowanego na Cosmos SDK.
Decydenci
Witamy w społeczności VentureBeat!
DataDecisionMakers to miejsce, w którym eksperci, w tym osoby techniczne zajmujące się danymi, mogą dzielić się pomysłami i innowacjami związanymi z danymi.
Jeśli chcesz przeczytać o nowatorskich pomysłach i aktualnych informacjach, najlepszych praktykach oraz przyszłości danych i technologii danych, dołącz do nas na DataDecisionMakers.
Możesz nawet rozważyć napisanie własnego artykułu!
Przeczytaj więcej od DataDecisionMakers
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Firma zajmująca się planowaniem powierzchni handlowych CADS postrzega technologię jako odpowiedź na Święta Wielkanocne i inne sezonowe wyzwania w 2024 r. — Retail Technology Innovation Hub
Astronomowie odkryli, że woda unosi się w części przestrzeni, która tworzy planetę
Tęskniłam za nim bardzo długo! Satelita NASA i martwy rosyjski statek kosmiczny zbliżają się do siebie na swojej orbicie