Entuzjaści outdooru i przyjaciele na całe życie, Donnie Cox i Marc Vincent Lamantia, podzielali zamiłowanie do latania, zbierania kamieni i pomagania innym.
„To były dwie niesamowite osoby, naprawdę” — powiedziała Jane Lamantia, siostra Lamantii.
Koroner hrabstwa Cambria, Jeff Lees, potwierdził podczas poniedziałkowej konferencji prasowej, że 54-letni Cox z Nantes Glow i 54-letnia Lamantia z Ebbesburga to dwie osoby, które zginęły w katastrofie małego samolotu pod Ebbesburgiem 17 czerwca.
Jan powiedział, że para była na jednodniowej wycieczce rowerowej w Ocean City w stanie Maryland w dniu wypadku.
Jane powiedziała, że jej brat uwielbia plażę. Robili jednodniowe wycieczki, podczas których wstawali wcześnie i wychodzili na cały dzień. Mieli dwa rowery, które schowali z tyłu samolotu, więc wysiadali, jeździli rowerem po promenadzie, może wskoczyli do oceanu, coś zjedli, wrócili na rowerze do samolotu i wrócili do domu”.
Żona Coxa, Barbara Plasick, absolwentka liceum Central Cambria, powiedziała, że Cox i Lamantia byli najlepszymi przyjaciółmi odkąd byli małymi dziećmi.
„To byli dwaj najwspanialsi faceci” – powiedział Blasik. I nie mówię tego tylko dlatego, że jeden jest moim mężem, a drugi przyjacielem. Mówię w 100% poważnie. Są razem, więc znajduję w tym trochę pocieszenia”.
Powiedziała, że oprócz Maryland, ta dwójka często podróżowała do miejsc takich jak Nowy Jork i Ohio.
„Donnie kochał przyrodę, zwłaszcza skały” – powiedział Blasik. „Zawsze znajdował wyjątkowe skały”.
Powiedziała, że Cox przywiezie do domu geody i „fajnie wyglądające skały” z zagranicznych podróży do Wietnamu i Chin. Musiał nawet zdobyć kamień, kiedy wybrali się na odległe polowanie w Kanadzie.
Plasik powiedział, że Cox dużo podróżował również do pracy, co mu się podobało. Odwiedził Rosję, Surinam, Włochy, Polskę, Kanadę, Niemcy i Australię.
Jean powiedział, że LaMantia zrobi to samo i włoży kamienie, które znalazł, do szklanek, aby nabłyszczały. Kochał też bieganie, skoki spadochronowe, fotografię i muzykę.
„Miał wielką miłość do muzyki”, powiedział Jan. „Jeśli tego nie słuchał, grał na swojej gitarze”.
Lamantia zawsze gdzieś podróżował, powiedział Jean, dodając, że uzyskał licencję pilota w 1997 roku, w tym samym roku, w którym ukończył Uniwersytet św. Franciszka. Następnie uzyskał licencję pilota zawodowego w 2002 roku i zdobył wiele nagród bezpieczeństwa.
„Zawsze interesował się lataniem i zwykł rozmawiać o samolotach” – powiedział Jan. „Po prostu miał takie pragnienie, więc poszedł, studiował i nauczył się latać”.
Gene powiedział, że Lamantia był właścicielem sklepu z narzędziami Sears w Ebbsburgu przed jego zamknięciem i pomagał ich ojcu, Vince’owi, w Cresson Shop N Save i miał przejąć sklep.
„Zrobiłby wszystko dla każdego. Raz przyjaciel, zawsze przyjaciel” – powiedziała Jean.
„Dotknął tak wielu istnień. Wiedziałem, że był wspaniałym bratem, ale różni ludzie przychodzili, aby powiedzieć mi, co dla nich zrobił, pomagając im, gdy byli w potrzebie.”
Blazek powiedział, że Cox pracował jako inżynier w Carclo Technical Plastics w Latrobe, biorąc pod swoje skrzydła stażystów i starając się poprowadzić ich we właściwym kierunku.
„To sprawiło, że mają w życiu tę motywację” – powiedział Blasik. „Donnie był absolutną miłością mojego życia”.
Nazywała go wiązką radości, mówiąc, że jest większy niż życie i zawsze chętnie pomaga każdemu, kto tego potrzebuje.
„Był niezłym klaunem i uwielbiał sprawiać, że ludzie się uśmiechali” — powiedział Blazek. „Odwróciłby każdą zmarszczkę do góry nogami. Zawsze miał coś w rękawie, aby wywołać uśmiech, nawet jeśli był to tylko uścisk.”
Friends for Cox zostali później przyjęci w domu pogrzebowym Matevish and Matevish w Ebensburgu. Jeśli chodzi o LaMantię, Przyjęcie Przyjaciół odbędzie się dzisiaj w godzinach 10-11 w kościele Najświętszego Imienia Narthex.
LaMantia zostanie umieszczona w Sanktuarium Cmentarza Najświętszego Imienia. Zamiast kwiatów rodzina Lamantia prosi o datki na rzecz Dauntless Fire lub Holy Name Church, oba z Ebensburga, ku jego pamięci.
„To dwaj niesamowici, inteligentni, życzliwi, kochający mężczyźni, których niestety będzie nam bardzo brakować” – powiedziała Jane.
Lees powiedział, że potwierdzanie tożsamości mężczyzn było bardzo powolnym i żmudnym procesem. „Obie rodziny obiecały od pierwszego dnia, że sprowadzą z powrotem swoich bliskich i tak się stało”.
Lees powiedział, że Piper PA-30, którym leciały La Mantia i Cox, rozbił się krótko po 5 rano.
Według danych dostarczonych przez Federalną Administrację Lotnictwa w czerwcu, samolot wystartował z lotniska Ebensburg o 5:04 rano i skręcił w lewo, stopniowo wznosząc się na wysokość około 3600 stóp. Następnie rozbił się na prywatnej posesji o 5:06 rano
Lees powiedział, że śmierć obu mężczyzn została uznana za przypadkową w wyniku urazu tępym narzędziem, a opóźnienie w identyfikacji wynikało z konieczności oczekiwania na wyniki DNA.
Lees powiedział, że może minąć nawet rok, zanim Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu zakończy dochodzenie w sprawie wypadku i opublikuje swoje ustalenia.
Rachel Faure, współpracowniczka Mirrors, jest pod numerem 814-946-7458.
Dzisiejsze najświeższe wiadomości i nie tylko w Twojej skrzynce odbiorczej
„Dumny miłośnik mediów społecznościowych. Nieprzejednany badacz sieci. Internetowy guru. Przez całe życie uzależniony od muzyki.”
More Stories
Najlepsi bukmacherzy na Euro 2024: Twój kompletny przewodnik po zakładach na piłkę nożną
Zakłady sportowe dla początkujących: kompletny przewodnik
Fan tenisa pojechał z wnukiem z Polski do Dubaju, aby kibicować Idze Świątek – Aktualności