szybki i wściekły 9 (12a)***
Potrzeba było 11 filmów z serii Bond, aby wysłać swojego bohatera w kosmos, a zrobił to w piątek 13 na dziesięć, ale Fast & Furious właśnie to zrobił, wysadzając niektóre z jego postaci na orbitę w dziewiątej. Biorąc pod uwagę, jak spektakularnie ta seria skoczyła na rekina gdzieś w okolicach czwartej lub piątej (a może nawet szóstej) partii, naprawdę zaskakujące jest to, że wysłanie rydwanów do wszechświata zajęło tak dużo czasu. ale tam w Szybcy i Wściekli 9: Napędzany rakietą muscle car krąży wokół Ziemi, a nikt tak naprawdę nie uderza ich w powieki.
To także inny sposób na powiedzenie, że zorganizowanie pościgu samochodowego z dużą prędkością wokół słynnego starego miasta Edynburga nie jest nawet najbardziej absurdalną rzeczą w filmie. Niedawno służył jako tło do sprzedaży smażonych kebabów różnym postaciom Marvela, aby zniszczyć gotycką architekturę w Avengers: Infinity War, szkocka stolica (lub „Kraina Harry’ego Pottera”, jak nazywa ją jedna z postaci) była świadkiem przybycia Dominica Vin Diesela Toretto i jego tymczasowa rodzina w ramach ogólnoświatowego spisku, aby zapobiec ucieczce złego brata Dominica (nowicjusz John Cena) z zaawansowanym technologicznie McGuffinem, który może kontrolować światowy arsenał nuklearny.
Połowa wspomnianego McGuffina została pochowana w podziemiach pod katedrą św. Idziego; Większość akcji toczy się jednak nad ziemią, z dziwacznymi funkcjami, takimi jak elektromagnetyczna ciężarówka przerzucana przez budynek, śmierć Jakoba Ceny przesuwająca się po dachach Royal Mile i Chambers Street oraz Dominic ścigający skok z silnikiem Diesla z Podczas Edynburga ruch nad poruszającymi się ciężarówkami i otwartymi autobusami wycieczkowymi, takimi jak steryd Frogger. Trzeba powiedzieć, że to świetna zabawa, ale w środku filmu, który wcześniej przedstawiał pościg samochodowy z ciężkim ładunkiem wybuchowym przez pole minowe w Ameryce Środkowej i napad na diamenty w Londynie z udziałem Helen Mirren, sekwencja z Edynburga jest również czymś w rodzaju Punktem kulminacyjnym filmu jest wspaniała mieszanka wysokooktanowej akcji, oktanowej i narracyjnego absurdu. Kiedy to się skończy, nie ma większego zainteresowania, gdzie to się dzieje. Rzeczywiście, gdy akcja nagle przekształciła się w podziemny bunkier w innym miejscu na świecie, wszelkie pozory logiki fabuły są w dużej mierze porzucone, a film staje się coraz bardziej chaotyczną i nudną serią nieruchomych elementów połączonych ze świetnym opowiadaniem historii.
Oczywiście nie chodzisz do Fast & Furious dla fabuły. Ale to jeszcze bardziej frustruje, że jest tak wiele do wyjaśnienia. Po genialnym przemianowaniu się na Epic, wszystko w serii musi teraz odnosić się do czegoś innego. Jednak problem z modyfikacją serii filmowej ze złożonymi legendami – tymi, które powinny wyjaśnić, dlaczego seria filmów, która zaczęła się jako plagiat, nagle stała się punktem przełomowym śmiesznej serii szpiegowskiej z latającymi samochodami i Jasonem Stathamem – polega na tym, że musisz wtedy zacznij dodawać coraz więcej Historia, która kończy się jak cukier w baku w Fast & Furious 9, zatrzymując akcję za każdym razem, gdy robi przerwę, aby wyjaśnić źródło waśni braci Toretto lub dlaczego postać myśl, że opuściła serię kilka filmów temu, czy może wrócić do superbohatera? Zanim film nie będzie miał dokąd pójść poza kosmosem, ostatnia rzecz, jaką ta niesamowita praca wydaje się być nie z tego świata.
Podkreślenie okrutnego sposobu, w jaki demencja zmusza homoseksualną parę do opłakiwania nadmiernej utraty życia, które wspólnie żyli, brytyjski dramat Supernowa Bardzo czerpie korzyści z dwóch intymnych i lojalnych występów Colina Firtha i Stanleya Tucciego. Ten pierwszy gra Sama, pianistę grającego tylko na koncercie, który trzyma się razem tylko wtedy, gdy wyrusza w podróż ze swoim chorym partnerem Tuskerem (Tucci) przez jakieś znaczące wiejskie otoczenie w drodze na koncert w pobliżu domu dzieciństwa Sama. To, co następuje w drugim filmie aktora, który został reżyserem Harry’ego McQueena, ma więcej wspólnego z leczeniem choroby przez Steele Alice niż z osobistym horrorem zdobywcy Oscara, s. Anthony’ego Hopkinsa — gdy zmierza on w stronę wielkiego emocjonalnego starcia, dostajemy przebłyski Straty na początku choroby Alzheimera Obaj mężczyźni konfrontują się, a Tusker, powieściopisarz, wykorzystuje swoje poczucie humoru, by przetrwać sporadyczne napady dezorientacji, gdy nękany Sam nadal nawiązuje kontakt na głębszym poziomie. Tutaj ciepłe, żywe występy Firtha i Tucciego wykraczają poza niektóre melodramatyczne rozkwity tekstu. Jednak decyzja McQueena o nakręceniu filmu o parze gejów daje mu także przejmującą przewagę polityczną, z przelotnym odniesieniem do wprowadzenia Thatcher do rozdziału 28, który służy jako przypomnienie aktów rządowego wymazywania, które historycznie usiłował zrobić z kulturą gejowską. czym jest demencja. Robię związek Tuskera i Sama.
Wpływowa osoba w mediach społecznościowych zaczyna się rozpadać po tym, jak podzieliła się rzadkim momentem szczerości ze swoimi obserwatorami w polskim dramacie poty Niepokojący obraz przymusu życia w naszej narcystycznej erze cyfrowej. Magdalena Kolesnik jest mistrzowska w roli enigmatycznej liderki, ekspertki od fitnessu, której impulsywne wyznanie samotności pogrąża ją w coraz szybszej spirali. Scenarzysta i reżyser Magnus von Horn jest również całkiem dobry w uchwyceniu tego nieprzewidywalnego i niepewnego napięcia związanego z życiem online, ale to mroczny epilog nadaje mu tak fascynującą i obrzydliwą moc.
Fast & Furious 9 i Supernova pojawią się w kinach od 25 czerwca. Sweat jest dostępny w limitowanej edycji i dostępny na zamówienie cyfrowe w Curzon Home Cinema od 25 czerwca
Wiadomość od redaktora:
Dziękuję za przeczytanie tego artykułu. Liczymy na Wasze wsparcie bardziej niż kiedykolwiek, ponieważ zmiana nawyków konsumenckich wywołana przez koronawirusa dotyka naszych reklamodawców.
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?
Kinopolis – Festiwal Filmów Polskich w Dublinie (7-10 grudnia) – Polska w Irlandii
Wstyd: Więzy rodzinne rapu i Cyganów w dramacie Netfliksa – Romea.cz