Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Recenzja przewodnika BMW M4 2022

Recenzja przewodnika BMW M4 2022

Co to jest?

Globalny rynek samochodowy może być bardziej jednorodny niż kiedykolwiek. Możesz kupić BMW serii 3 w Londynie, Los Angeles czy Tokio, tak samo jak Big Mac. Jednak nadal istnieją subtelne różnice, często najbardziej imponujące. Możesz zamówić piwo w belgijskim McDonald’s, a manualne BMW M4 możesz zamówić u niemieckiego dealera BMW.

Łatwo zgadnąć, dlaczego BMW nie wprowadziło manualnych BMW M3 i M4, a szybki przegląd ogłoszeń dla poprzedniej generacji M3 i M4 potwierdza to: Niewiele osób chce je kupić.

Ta logika ma sens, ale kiedy Toyota ogłosiła, że ​​pojawi się z ręczną wersją Supry, a Porsche podkreśla, co w rzeczywistości jest ręczną wersją 911 Turbo z napędem na tylne koła, można się zastanawiać, czy BMW powinno ponownie rozważyć. W końcu buduje wersje manualne na prawostronny napęd Australii i Japonii, więc wszystkie prace inżynieryjne są zakończone.

BMW prawdopodobnie nie zmieni zdania, więc bardziej istotne jest pytanie, czy czegoś nam brakuje. Kiedy poszedłem jeździć niedawno zmodyfikowanym BMW M135i, BMW wyciągnął ze swojej niemieckiej floty prasowej ręczny M4, abym mógł spróbować.

Krótka aktualizacja dla M3 i M4: W większości regionów BMW oferuje zarówno wersje „zwykłe”, jak i „konkurencyjne”. No-Competition zawsze miał być czystą opcją, z ręczną skrzynią biegów i napędem na tylne koła. W Wielkiej Brytanii otrzymujemy tylko Competition, który ma dodatkowe 30 koni mechanicznych, jest wyposażony tylko w świetną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, dostaje dodatkowe wyposażenie i można wybrać bardzo sprytny system napędu na cztery koła BMW.

Jak to wygląda?

Słyszałem, że to nie jest największa zmiana na świecie, że instrukcja wydaje się być przemyślana, a automatyka bardziej pasuje do M4. I wiesz co? To wszystko prawda.

Sprzęgło jest bardzo sztywne i sprężyste, co sprawia, że ​​nie jest to najłatwiejszy samochód do płynnej jazdy. Moment obrotowy dla sześciocylindrowego rzędowego z 3,0-litrowego twin-turbo oznacza, że ​​przeciągnięcie jest prawie niemożliwe, ale mały kangur jest łatwy do zrobienia. Nasz samochód testowy miał również niewiarygodne fotele kubełkowe z włókna węglowego z dziwnym trapezowym wędzidłem węglowym między nogami. To denerwujące w aucie, ale jeszcze bardziej z trzema pedałami.

READ  PS5 UK — NA ŻYWO: Najnowsze dostępne produkty od Asda, BT, Smyths i nie tylko

Sama skrzynia biegów też ma trochę kopa, a także typowe dla BMW czucie gumy. Jednak rzuty są krótkie, dokładne (w dobry sposób) i satysfakcjonujące. Co dziwne, skrzynia biegów znajduje się dokładnie pośrodku konsoli środkowej, a ponieważ serie 3 i 4 są teraz bardzo szerokimi samochodami, dźwignia zmiany biegów jest poza zasięgiem. I to nie wspominając, że dziwnie jest być w dużym, szybkim, nowoczesnym samochodzie i samemu zmieniać biegi.

Ale mimo wszystko, całkowicie wybrałbym przewodnika, gdybym zaproponował mu wybór.

Moje dominujące wrażenie związane z zawodami M3 jest takie, że są one tak wykwalifikowane, że czujesz, jakbyś jechał z czymkolwiek, co przypomina rozsądne (lub legalne) prędkości. Aby przestać odczuwać nałóg, musisz albo posunąć się na poważnie z ograniczeniami prędkości, albo znaleźć tor wyścigowy.

Posiadanie sześciu biegów i dodatkowego pedału zwykle dodaje dużo zaangażowania, niezależnie od tego, czy przy niższych prędkościach, czy gdy znajdujesz dobry sposób na zbadanie zakresu obrotów i równowagi podwozia.