Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Recenzja Lotus Exige 390 Sport Final Edition 2021 w Wielkiej Brytanii

Nie zawsze opłakujemy odejście naprawdę wyjątkowych samochodów.

gdy Audi A2 wymknęło sięNikt tak naprawdę (błędnie) nie zauważył, a dziennikarze nie ustawiali się w kolejkach po nekrologi. Top Range Rover IOC 2018 (bardziej zrozumiałe, że). Ale Lotus Exige? To boli.

Po 21 latach i trzech iteracjach kończy się produkcja wraz z produkcją Ultralekka Elise i Smak GT Evora. Przyjdź zimą 2021, Finalny Exige opuści fabrykę, która teraz przygotowuje się do produkcji większej ilości Porsche 911 – Księżniczka rywalizacji coupe. Zaowocowało to nową halą montażową z niezależnymi paletami przenoszącymi konstrukcję między stanowiskami oraz ulepszoną farbą. Nawet zakład produkujący rdzeń z wytłaczanego aluminium jest nowy i znajduje się teraz w pobliżu Hethel, gdy dorósł lotos Strona internetowa Worcestera.

Ale oto wielka rzecz dla każdego, kto żyje pod skałą w kosmosie: oczekuje się, że Emira będzie najlepszym lotosem z silnikiem spalinowym w historii. Połączy funkcje Evora i Exige i połączy je wszystkie pod podwoziem w potężny przypominający Elektryczny supersamochód Evija o wartości 2,04 miliona funtów – Ale to tylko punkt wyjścia.

Właścicielka mojego pokolenia chce Uczyń z Lotus marką samochodów elektrycznych tylko do 2028 rOprócz zwiększenia produkcji z około 1500 samochodów rocznie do liczby dziesiątek tysięcy. Planowane jest wyprodukowanie kilku z tych dodatkowych pojazdów w Wuhan w Chinach i rozszerzenie crossoverów w tym procesie, chociaż Lotus będzie również dalej rozwijać swoje doradztwo w zakresie inżynierii zdrowia, szczególnie z Opracowanie platformy elektrycznego samochodu sportowego z Alpami. Krótko mówiąc, nadchodzi zmiana.

Ponieważ Emira będzie cięższa, a potem wszystko zostanie zelektryfikowane, testowany tutaj beztłuszczowy Exige Sport 390 Final Edition można opisać jako ostatni ze starych Rangersów Lotusa, w stylu Colina Chapmana. Zasadniczo jest to ostatni wariant Sport 350, który jest podstawowym S3 Exige od 2015 roku, kiedy to zastąpił Exige S.

READ  Gdzie kupić Nvidia GeForce RTX 4080: Aktualizacje zapasów na bieżąco

W nastroju, 390 dzieli się mniej więcej na drogę 60:40, według głównego inżyniera dynamiki Dana Becka, który mówi, że ma „najlepsze części Sport 420 z miękkością Sport 350”. Każdy, kto ma ochotę na więcej codziennych sytuacji na torze, może przyspieszyć, ponieważ Lotus oferuje również wersje Final Edition modeli Exige Sport 420 i Cup 430.

Zakładając, że to nie ty płacisz (390 funtów kosztuje 64 000 funtów, 420 funtów kosztuje 82 675 funtów, a 430 funtów kosztuje 100 600 funtów), możesz szybko odróżnić te trzy, patrząc na tylne skrzydło. 390 to najmniejszy, ale także najbardziej elegancki, subtelnie składany sam w sobie, podczas gdy 420 zakrzywia się złowieszczo z wypełnionymi mięsem panelami końcowymi, a 430 jest jeszcze większy i montuje się na tylnym pokładzie. Nie oznacza to, że którykolwiek z trzech chce uczestniczyć. Nawet gdy światło jego siły życiowej zaczyna migotać, każdy Exige wciska większy efekt wizualny w ślad Renault Clio niż nawet jego rozmiar Lamborghini Aventador Zarządza. Prawie.