Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Recenzja Lotus Exige 390 Sport Final Edition 2021 w Wielkiej Brytanii

Recenzja Lotus Exige 390 Sport Final Edition 2021 w Wielkiej Brytanii

Nie zawsze opłakujemy odejście naprawdę wyjątkowych samochodów.

gdy Audi A2 wymknęło sięNikt tak naprawdę (błędnie) nie zauważył, a dziennikarze nie ustawiali się w kolejkach po nekrologi. Top Range Rover IOC 2018 (bardziej zrozumiałe, że). Ale Lotus Exige? To boli.

Po 21 latach i trzech iteracjach kończy się produkcja wraz z produkcją Ultralekka Elise i Smak GT Evora. Przyjdź zimą 2021, Finalny Exige opuści fabrykę, która teraz przygotowuje się do produkcji większej ilości Porsche 911 – Księżniczka rywalizacji coupe. Zaowocowało to nową halą montażową z niezależnymi paletami przenoszącymi konstrukcję między stanowiskami oraz ulepszoną farbą. Nawet zakład produkujący rdzeń z wytłaczanego aluminium jest nowy i znajduje się teraz w pobliżu Hethel, gdy dorósł lotos Strona internetowa Worcestera.

Ale oto wielka rzecz dla każdego, kto żyje pod skałą w kosmosie: oczekuje się, że Emira będzie najlepszym lotosem z silnikiem spalinowym w historii. Połączy funkcje Evora i Exige i połączy je wszystkie pod podwoziem w potężny przypominający Elektryczny supersamochód Evija o wartości 2,04 miliona funtów – Ale to tylko punkt wyjścia.

Właścicielka mojego pokolenia chce Uczyń z Lotus marką samochodów elektrycznych tylko do 2028 rOprócz zwiększenia produkcji z około 1500 samochodów rocznie do liczby dziesiątek tysięcy. Planowane jest wyprodukowanie kilku z tych dodatkowych pojazdów w Wuhan w Chinach i rozszerzenie crossoverów w tym procesie, chociaż Lotus będzie również dalej rozwijać swoje doradztwo w zakresie inżynierii zdrowia, szczególnie z Opracowanie platformy elektrycznego samochodu sportowego z Alpami. Krótko mówiąc, nadchodzi zmiana.

Ponieważ Emira będzie cięższa, a potem wszystko zostanie zelektryfikowane, testowany tutaj beztłuszczowy Exige Sport 390 Final Edition można opisać jako ostatni ze starych Rangersów Lotusa, w stylu Colina Chapmana. Zasadniczo jest to ostatni wariant Sport 350, który jest podstawowym S3 Exige od 2015 roku, kiedy to zastąpił Exige S.

READ  Konami przyznaje, że następca PES, eFootball, będzie w rzeczywistości wersją demonstracyjną podczas premiery

W nastroju, 390 dzieli się mniej więcej na drogę 60:40, według głównego inżyniera dynamiki Dana Becka, który mówi, że ma „najlepsze części Sport 420 z miękkością Sport 350”. Każdy, kto ma ochotę na więcej codziennych sytuacji na torze, może przyspieszyć, ponieważ Lotus oferuje również wersje Final Edition modeli Exige Sport 420 i Cup 430.

Zakładając, że to nie ty płacisz (390 funtów kosztuje 64 000 funtów, 420 funtów kosztuje 82 675 funtów, a 430 funtów kosztuje 100 600 funtów), możesz szybko odróżnić te trzy, patrząc na tylne skrzydło. 390 to najmniejszy, ale także najbardziej elegancki, subtelnie składany sam w sobie, podczas gdy 420 zakrzywia się złowieszczo z wypełnionymi mięsem panelami końcowymi, a 430 jest jeszcze większy i montuje się na tylnym pokładzie. Nie oznacza to, że którykolwiek z trzech chce uczestniczyć. Nawet gdy światło jego siły życiowej zaczyna migotać, każdy Exige wciska większy efekt wizualny w ślad Renault Clio niż nawet jego rozmiar Lamborghini Aventador Zarządza. Prawie.