Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Recenzja Age of Empires 4: Przywracanie blasku serii RTS

Jeśli możesz grać bezpiecznie w grze strategicznej czasu rzeczywistego w 2021 roku, to wiek imperiów 4 Graj ostrożnie. Nowa gra od Relic Studios, która zastępuje poprzednią firmę franczyzową Ensemble, wygląda jak nowoczesny remake gry. wiek imperiów 2 Od sequela do trzeciej gry z serii. Okazuje się jednak, że aktualizacja 20-letniego klasyka to w rzeczywistości całkiem fajny pomysł.

w obszar działania 4Gracze wybierają jedną z ośmiu cywilizacji do gry. wiek imperiów 3 Serial przeniósł się do epoki kolonialnej, ale obszar działania 4 Wraca do czasów średniowiecza – podobnie jak druga gra. Każda cywilizacja ma swoje własne nagrody oraz kilka unikalnych budynków i jednostek, które gracze mogą zbudować. Wszyscy zaczęli od centrum miasta i sześciu mieszkańców wsi (z trzech wiek imperiów 2), w celu zbudowania dobrze prosperującego miasta, z własną gospodarką i oczywiście własną armią. Główną atrakcją gry jest tryb rywalizacji, który obejmuje pojedynki, gry zespołowe lub wojnę na każdego z innymi cywilizacjami, z których wszystkie mogą być rozgrywane offline przeciwko sztucznej inteligencji lub online z innymi graczami.

Aby zbudować swoje miasta i armie, gracze muszą gromadzić zasoby, budować budynki i tworzyć każdą indywidualną jednostkę bojową, jednocześnie próbując stawić czoła żołnierzom wroga. Gracze mogą również ulepszać technologię swoich miast i armii, budując specjalne punkty orientacyjne, które przenoszą ich w nową erę historyczną, z czterema kamieniami milowymi do przejścia. Budowanie miast i ich technologii jest ważne, ale chlebem powszednim Age of Empires zawsze były armie i walka.

Zdjęcie: Relic Entertainment / Xbox Game Studios

Każda cywilizacja ma dostęp do podstawowych jednostek, które tworzą ładną triadę żetonów: kawalerii przeciwwłóczni, łuczników przeciw kawalerii i łuczników przeciw kawalerii. Ta podstawowa przesłanka została wykorzeniona bezpośrednio z wiek imperiów 2 (i technicznie prawdziwe życie), ale walka, jak większość rzeczy, jest trochę prostsza obszar działania 4. Na przykład strzelcy w wiek imperiów 4 Zawsze trafiając w swoje cele. Chociaż było to ulepszenie dla łuczników, mogli w końcu wejść obszar działania 2Większość małych potyczek w starej grze polegała na przenoszeniu jednostek w celu uniknięcia strzał, coś obszar działania 4 Całkowicie usuwa.

To uproszczenie obejmuje nie tylko walkę. Wiele drobnych problemów, które były częścią chaotycznego zarządzania miastem obszar działania 2 Nie ma ich w nowszej grze. Gracze nie muszą już przesadzać swoich gospodarstw, ponieważ wieśniacy się nimi opiekują, a wieśniacy rzadko stają sobie na drodze i często mijają się, co sprawia, że ​​zarządzanie nimi jest mniej trudne. Podczas wiek imperiów 4 To wciąż złożona gra, a jej złożoność wynika bardziej z podejmowania decyzji i strategii niż z drobiazgów mechanicznych zabaw.

Cywilizacje różnią się od siebie bardziej niż kiedyś wiek imperiów 2 – Chociaż ostatni mecz nie zaszedł tak daleko obszar działania 3, co dało każdej cywilizacji radykalnie inne jednostki i różne style gry ekonomicznej, często poprzez wybór punktów orientacyjnych, które budujesz w każdej epoce.

Armia poruszająca się po pustkowiu

Zdjęcie: Relic Entertainment / Xbox Game Studios

obszar działania 4 Wprowadza również kilka świetnych zwrotów akcji w formule budowania bazy, która pozwala na większą kreatywność. obszar działania 2 Gracze bezwarunkowo zachęcają do konkretnych projektów miast, ponieważ budynki mogą tworzyć tymczasowe ściany wokół bazy. w obszar 4, Moduły mogą wędrować po budynkach bez względu na to, jak blisko siebie się znajdują, co zapewnia większą swobodę projektowania. Gra oferuje również premie do produkcji struktur w zależności od innych pobliskich budynków; Premie te różnią się w zależności od frakcji, co sprawia, że ​​projekty miast każdej osoby wydają się wyjątkowe. Pozwala to graczom dopracować swoje bazy i jakoś rozpoznać, gdzie zbudowali obszar działania 2 po prostu zarysuj powierzchnię i wiek imperiów 3 W większości opuszczony.

Do trwałości Twojego miasta w każdym meczu dodaje fakt, że obrona w tej grze jest znacznie silniejsza niż kiedykolwiek w serii. Chociaż mury zawsze istniały w Age of Empires, obszar działania 4Kamienne mury zostały wycięte na swoich poprzednikach. Nowe kamienne mury mogą zostać zniszczone tylko przez machiny oblężnicze, a nie przez zwykłych żołnierzy. Jednostki piechoty mogą samodzielnie wytwarzać prymitywne tarany uderzeniowe – gdy już zdążysz je ulepszyć – ale to nadal oznacza, że ​​oblężenie wymaga znacznie więcej planowania i inwestycji w zasoby, niż są do tego przyzwyczajeni. Co więcej, łucznicy mogą teraz stać na kamiennych ścianach, aby uzyskać niewielki wzrost mocy.

Poza podstawowym trybem multiplayer, wiek imperiów 4 Posiada również doskonały tryb dla jednego gracza, który zawiera cztery różne kampanie historyczne. Gracze ci umieścili na miejscu historycznych generałów i armie z czterech różnych cywilizacji w czterech określonych okresach w historii: Anglików bliski anarchii, Mongołów, gdy podbili Rosję i Chiny, Rosjan, gdy doszli do Moskwy, i Francuzów, gdy podbili Rosję i Chiny. konfrontują się z Anglikami w wojnie stuletniej.

Zbuduj bazę do produkcji żołnierzy, kawalerii i artylerii

Zdjęcie: Relic Entertainment / Xbox Game Studios

Każda kampania składa się z kilku misji, a każda misja zaczyna się od wspaniale przedstawionej, a czasem odtwarzanej narracji historycznej, która nakreśla polityczną i taktyczną fazę bitwy, w której zamierzasz stoczyć. Te sceny są kocimiętką dla miłośników historii i chociaż nie uczynią cię ekspertem od angielskich wojen domowych, nadal sprawiają, że każda nowa misja staje się ważną częścią większej narracji.

Same misje są dość zróżnicowane, co stawia cię w niezrównanych sytuacjach w standardowych meczach Age of Empires przeciwko ludziom lub sztucznej inteligencji. Staniesz przed konkretnymi wyzwaniami, takimi jak wymóg użycia określonego zestawu jednostek do wyeliminowania wroga lub poprowadzenie niewielkiej siły w obronie potężnej fortecy przed nacierającą armią wroga. Każdy scenariusz kończy się zabiciem wszystkich pozostałych wrogów, co może sprawić, że niektóre misje będą nieco podobne do zakończenia, ale wszystko sprawia, że ​​jest to ekscytujące i odmienne od standardowych rozgrywek wieloosobowych.

W ciągu 16 lat od ostatniej „nowej” gry Age of Empires gry wideo bardzo się zmieniły i nie wiek imperiów 4Relic był w stanie zaspokoić potrzeby współczesnych graczy, nie tracąc ducha serii. Gra ożywia i odnawia wspaniałą rozgrywkę wieloosobową Age of Empires nie poprzez podstawowe zmiany, ale poprzez sprytne modyfikacje starszych systemów. Te drobne aktualizacje mogą być długotrwałe wiek imperiów 2 Fani, ale są ważnym i mile widzianym dodatkiem do serii obszar działania 4 Wydaje się, że od tego czasu jest to pierwszy wielkobudżetowy nowoczesny RTS StarCraft 2.

wiek imperiów 4 Zostanie wydany 28 października na Steam i Xbox Game Pass na PC. Gra została zrecenzowana przy użyciu kodu do pobrania demo dostarczonego przez Microsoft. Vox Media posiada spółki afiliacyjne. Nie mają one wpływu na treści redakcyjne, chociaż Vox Media może zarabiać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. możesz znaleźć Dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon znajdują się tutaj.

READ  Technologia, która umarła w 2023 roku