Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Quest 2 znacznie przewyższa Quest 3 w te święta na Amazon

Quest 2 znacznie przewyższa Quest 3 w te święta na Amazon

Przy tak atrakcyjnej cenie Quest 2 w okresie Czarnego Piątku ma sens, że zestaw słuchawkowy będzie sprzedawał się więcej niż Quest 3. Ale co to oznacza dla wysiłków firmy zmierzających do uczynienia rzeczywistości mieszanej główną propozycją sprzedaży swoich zestawów słuchawkowych ?

Zauważył użytkownik Twittera JustDaven Amazon ujawnia pewne przybliżone dane dotyczące sprzedaży w niektórych przypadkach, w tym Quest 2 i Quest 3. Pomyśleliśmy, że ciekawie będzie przyjrzeć się wszystkim głównym regionom Amazon, w których sprzedawane są Questy, aby zobaczyć, jak wyglądają liczby.

Ustaliliśmy, że na wszystkich głównych terytoriach Amazona (to tylko jedno z wielu miejsc sprzedaży słuchawek) Meta sprzedała około 240 000 zestawów słuchawkowych Quest. Co ciekawsze od samych liczb, Quest 2 sprzedaje się lepiej niż Quest 3 o około 3:1.

Chociaż Quest 3 to nowy, ekscytujący model, który cieszy się dużym zainteresowaniem marketingowym, nie jest zaskoczeniem, jak do tego doszło.

Quest 2 miał bardzo dobrą zniżkę w Czarny piątek z naklejką o cenie 250 dolarów, w tym kartą podarunkową o wartości 50 dolarów (faktycznie wycenioną na 200 dolarów). Porównaj to z najniższą ceną naklejki na Quest 3, która wynosiła 500 dolarów, włączając kartę podarunkową o wartości 15 dolarów i kopię Gniew Asgardu 2 (W rzeczywistości cena wynosi 425 USD.)

Biorąc pod uwagę ceny naklejek z okazji Czarnego Piątku (250 dolarów vs. 500 dolarów), naturalne jest, że ludzie zadają sobie pytanie: „Czy Quest 3, przy cenie dwukrotnie wyższej niż Quest 2, jest dwa razy lepszy?”

Co to znaczy

Jednak tańsze słuchawki wydają się jak na razie zdecydowanym zwycięzcą tego sezonu wakacyjnego. Ale co to oznacza dla Meta, która za pomocą dwóch ostatnich zestawów słuchawkowych próbuje przejść od czystej rzeczywistości wirtualnej do rzeczywistości mieszanej?

Tryb mieszanej rzeczywistości Demomeo | Zdjęcie dzięki uprzejmości Meta

Meta uznała rzeczywistość mieszaną za główny przypadek użycia zarówno Quest Pro, jak i Quest 3. Chociaż programiści wciąż potrzebują czasu, aby tworzyć świetne aplikacje i przypadki użycia rzeczywistości mieszanej, wkrótce nadejdzie nowa fala użytkowników Quest 2 — zestaw słuchawkowy który ledwo wspiera doświadczenia rzeczywistości. Pomieszany z ziarnistą czarno-białą prezentacją.

READ  Sky rachunki idą w górę dzisiaj! Istnieje tani sposób na uzyskanie telewizora za pomocą anteny

To stwarza trudną decyzję dla programistów: czy projektujemy nowe zestawy słuchawkowe o większej mocy, lepszej grafice i znacznie ulepszonych możliwościach rzeczywistości mieszanej? A może obsłużyć znacznie większą grupę użytkowników Quest 2?

Dzieje się tak oczywiście zawsze, gdy twórcy gier muszą wybrać, kiedy skupić się na konsoli do gier nowej generacji. Ale to jest coś innego.

Na przykład między PS4 i PS5 nie ma tak dużej różnicy między konsolami w porównaniu z różnicą w możliwościach rzeczywistości mieszanej między Quest 2 i Quest 3. W przypadku PS4 i PS5 programiści stosunkowo łatwo mogą stworzyć i dopracować pojedynczą grę. Aby dobrze działać na obu systemach.

Można jednak powiedzieć, że tak samo jest w przypadku Zadań 2 i Zadań 3 Tylko Jeśli mówimy o zastosowaniach czystej rzeczywistości wirtualnej.

Jednak wspaniała gra o mieszanej rzeczywistości stworzona na potrzeby Quest 3 będzie miała trudności z zapewnieniem dobrych wrażeń w Quest 2; Nie tylko ze względu na niską rozdzielczość i przejściowy czarno-biały wyświetlacz, ale także dlatego, że w Quest 2 brakuje czujnika głębi – kluczowego elementu umożliwiającego tworzenie w miarę dokładnych map otoczenia gracza, aby naprawdę mieszać świat wirtualny z prawdziwym.

Misja 2 ma już trzy lata. To niewiele czasu jak na typową generację konsol, ale wpisuje się to w znacznie szybciej poruszający się krajobraz samodzielnych gogli VR.

Nowy wzrost liczby użytkowników słuchawek ostatniej generacji nieuchronnie spowolni przejście na następną generację. Oznacza to, że programiści przez jakiś czas będą nadal skupiać się na szerszej publiczności Quest 2, pozostawiając Quest Pro i Quest 3 z mniejszą zawartością, która naprawdę uwzględnia ich główny wyróżnik, czyli wysokiej jakości rzeczywistość mieszaną.

Zdjęcie dzięki uprzejmości Meta

Od czasu Quest Pro firma Meta bardzo mocno skupiła marketing Quest na rzeczywistości mieszanej, dając klientom poczucie, że na tych urządzeniach dostępnych jest wiele wspaniałych treści związanych z rzeczywistością mieszaną. Jednak w obecnym stanie rzeczy jest to dalekie od prawdy. Gry i aplikacje o rzeczywistości mieszanej są wciąż ledwo dojrzałe, a większość z nich po prostu łączy tło crossover z istniejącą grą. Jasne, w niektórych przypadkach może to sprawić, że te gry będą lepsze, ale tak naprawdę nie wykorzystuje to możliwości zestawu słuchawkowego w zakresie rzeczywistości mieszanej.

READ  Bluesky, zdecentralizowana alternatywa dla Twittera, pojawia się jako aplikacja na iOS dostępna tylko dla zaproszonych osób

Tak więc, chociaż Meta wydaje się chcieć widzieć programistów przyśpieszenie Kiedy przechodzą do unikalnych możliwości Quest Pro i Quest 3, motywuje ich rynek Zwalnia Ta transformacja. To stawia platformę i jej twórców w sprzeczności, a klienci utknęli gdzieś pomiędzy.