Qantas ujawnił szczegóły dotyczące samolotów dalekiego zasięgu, które planuje obsługiwać podczas lotów bez międzylądowań z Sydney i Melbourne do Londynu i Nowego Jorku do końca 2025 r., ponieważ pojawiły się pytania o korzyści dla linii lotniczej związane z emisją i priorytetami w zakresie wydatków. .
upewniając się Raporty, które krążyły w ostatnich dniachQantas ogłosił ogromne zamówienie u europejskiego producenta samolotów Airbus na 12 swoich samolotów A350-1000. Loty te będą obsługiwane na tzw. lotach „Project Sunrise”, przy czym pierwszy lot zostanie dostarczony w 2025 roku.
Linia lotnicza twierdzi, że samoloty będą mogły „lecieć bezpośrednio z Australii do dowolnego innego miasta” na świecie, a jednocześnie będą o 25 procent bardziej oszczędne niż poprzednie samoloty.
Samolot szerokokadłubowy będzie mógł przewozić 238 pasażerów – Do 100 mniej miejsc niż konkurenci latający A350 – Będzie zawierał „strefy luksusowe”, w których pasażerowie mogą się poruszać w kabinie, aby przerwać bardzo długie loty do 20 godzin.
CEO, Alan Joyce, powiedział, że Project Sunrise jest „ostatnim końcem i ostatecznym rozwiązaniem dla tyranii odległości” i że kabina A350 „została specjalnie zaprojektowana, aby zapewnić najwyższy komfort we wszystkich klasach lotów długodystansowych”.
Linia lotnicza planowała projekt od lat, ponieważ pandemia opóźniła jego uruchomienie. Przewidywany 20-godzinny lot z Sydney do Londynu będzie najdłuższym lotem komercyjnym na świecie.
Chociaż Qantas twierdzi, że loty bez międzylądowań, a nowe samoloty przyniosą „znaczną poprawę emisji”, eksperci twierdzą, że korzyści będą minimalne.
Obecnie przeciętny lot powrotny z Sydney do Londynu z międzylądowaniem w Singapurze generuje około 3500 kilogramów emisji dwutlenku węgla na pasażera, według danych Szacunki na podstawie danych Atmosfair.
Bardzo długie loty „w ogóle nie są oszczędne” – powiedział dr Tony Weber, były główny ekonomista Qantas, który obecnie kieruje grupą badawczą wywiadu linii lotniczych i pracuje w Szkole Lotnictwa Uniwersytetu Nowej Południowej Walii.
„To prawda, że mniej ruchów – startu i lądowania na nogę – oznacza mniejsze spalanie paliwa, ale przebywanie w powietrzu przez 20 godzin bez tankowania oznacza, że niesie ze sobą ogromną ilość paliwa.
„To dodatkowe paliwo to dodatkowa masa, co z kolei oznacza, że musisz spalić więcej paliwa, aby je nosić. To prawdziwa nieefektywność w porównaniu z lotami, które mogą przewozić mniej i tankować na postoju” – powiedział Weber.
Weber powiedział, że potrzeba przewożenia dużej ilości paliwa stworzyłaby ograniczenia dotyczące ładowności, co oznacza, że samolot mógłby przewozić mniej ładunku i pasażerów.
Z drugiej strony, te ograniczenia wagowe mogą skłonić Qantas do wyboru bardziej przestronnej konfiguracji siedzeń w A350, powiedział Webber, ponieważ nie może zwiększyć liczby miejsc zgodnie z dostępną przestrzenią w kabinie.
Qantas już ogłosił, że ponad 40% kabiny A350 będzie „przeznaczone do siedzeń premium”, oprócz własnych „stref luksusowych”.
„Przebywanie w małym miejscu, zwłaszcza w fotelu ekonomicznym, przez 18 godzin lub dłużej jest torturą” – powiedział Weber. „Należy zwiększyć przestrzeń osobistą, a także miejsce do odpoczynku dla pilotów i członków załogi”.
Podczas gdy Qantas jeszcze nie ogłosił kosztów bardzo długich podróży, Weber przewidział, że drogi bez międzylądowań będą co najmniej o 300 USD droższe w przeliczeniu na odcinek, co będzie rosło wraz z czasem, przez jaki droga oszczędza pasażerów.
Profesor Bruce Thompson, przewodniczący Szkoły Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu w Melbourne, ostrzegł, że negatywny wpływ częstych długich lotów na rytm dobowy pilota i członków załogi będzie bardziej wyraźny podczas dłuższych lotów.
Thompson powiedział, że oprócz ryzyka DVT dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej, mogą wystąpić skutki dla zdrowia psychicznego, które stały się bardziej widoczne w ciągu ostatnich kilku godzin 20-godzinnych usług.
Linie lotnicze muszą wziąć pod uwagę komfort i bezpieczeństwo podczas tych lotów. Potrzebowaliby wielu zestawów załóg tylko do ich obsadzenia, a ty musiałbyś ostrzec pilotów, zwłaszcza podczas lądowania” – powiedział.
Ostatecznie Thompson powiedział, że nie przeprowadzono wystarczających badań, aby poznać bezpieczeństwo latania non-stop przez 20 godzin. Poprzednie badania zlecone przez firmę Qantas dotyczące doświadczeń pasażerów podczas latania na długich dystansach Sugeruj jazdę na rowerze I technologia wirtualnej rzeczywistości na pokładzie.
Sekretarz krajowy Związku Pracowników Transportu, Michael Caine, skrytykował wydatki Qantas na nowe samoloty po tym, jak tysiące pracowników straciło pracę podczas pandemii.
Kantas Otrzymali około 2 miliardów dolarów rządowych subsydiów płacowych dla „Covid”I osobno, linia lotnicza została znaleziona Nielegalny outsourcing 2000 zleceń obsługi naziemnej.
„Podczas gdy wielu nielegalnych pracowników offshore wciąż walczy o związanie końca z końcem, a pasażerowie cierpią z powodu długich opóźnień i utraty bagażu, widzimy, jak Qantas wydaje pieniądze na nowe samoloty i trasy” – powiedział Kane.
Zamówiłem również Qantas 40 extra Airbusa Samoloty – A321XLR i A220-300 – do operacji krajowych, przy czym pierwszy z tych samolotów zostanie dostarczony w przyszłym roku. Rozumie się, że wartość transakcji szacowana jest na miliardy dolarów.
Chociaż linia lotnicza twierdzi, że dokładny koszt nowych samolotów jest zaufaniem komercyjnym, stwierdziła, że „należy założyć znaczną zniżkę od standardowej taryfy”. Analitycy z Barrenjoey oszacowali w notatce klienta, że całe zamówienie może kosztować co najmniej 6 miliardów dolarów, Reuters zgłoszony.
Zlecając modernizację floty krajowej, Joyce powiedział, że skala i ekonomia nowych samolotów zamówionych przez Qantas „umożliwią powstanie nowych bezpośrednich tras, w tym lepszą obsługę miast regionalnych” oraz że „te nowsze samoloty i silniki zmniejszą emisje o co najmniej 15 %, jeśli są zasilane paliwami kopalnymi”. I znacznie lepiej, gdy działają na zrównoważonym paliwie lotniczym”.
chwilaI Grupa Qantas – w skład której wchodzą tanie linie lotnicze Jetstar – opublikowała w poniedziałek aktualizację finansową za trzeci kwartał. Chociaż ponowne pojawienie się krajowych rynków turystycznych i niektórych międzynarodowych rynków turystycznych zwiększyło przychody, linia lotnicza nadal spodziewa się ponieść „znaczące” straty przez cały rok. Dług netto spadł z 5,5 mld USD na koniec grudnia do 4,5 mld USD na koniec kwietnia.
W 2017 roku Qantas uruchomił usługę non-stop z Perth do Londynu, a teraz lata z Darwin do Londynu.
„Zapalony komunikator. Specjalista od internetu. Czytelnik przez całe życie. Ekstremalny fanatyk telewizyjny. Muzykolik.”
More Stories
Aleksiej Nawalny: „Nie ma ciała dla ciała” podczas przygotowań rodziny do pogrzebu
Kto zastąpi Mitcha McConnella na stanowisku przywódcy Partii Republikańskiej w Senacie?
Ukraina zestrzeliła dwa kolejne rosyjskie bombowce