Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Qantas ogłasza plany bezpośrednich lotów z Sydney do Nowego Jorku i Londynu |  Kantas

Qantas ogłasza plany bezpośrednich lotów z Sydney do Nowego Jorku i Londynu | Kantas

Qantas ujawnił szczegóły dotyczące samolotów dalekiego zasięgu, które planuje obsługiwać podczas lotów bez międzylądowań z Sydney i Melbourne do Londynu i Nowego Jorku do końca 2025 r., ponieważ pojawiły się pytania o korzyści dla linii lotniczej związane z emisją i priorytetami w zakresie wydatków. .

upewniając się Raporty, które krążyły w ostatnich dniachQantas ogłosił ogromne zamówienie u europejskiego producenta samolotów Airbus na 12 swoich samolotów A350-1000. Loty te będą obsługiwane na tzw. lotach „Project Sunrise”, przy czym pierwszy lot zostanie dostarczony w 2025 roku.

Linia lotnicza twierdzi, że samoloty będą mogły „lecieć bezpośrednio z Australii do dowolnego innego miasta” na świecie, a jednocześnie będą o 25 procent bardziej oszczędne niż poprzednie samoloty.

Samolot szerokokadłubowy będzie mógł przewozić 238 pasażerów Do 100 mniej miejsc niż konkurenci latający A350 Będzie zawierał „strefy luksusowe”, w których pasażerowie mogą się poruszać w kabinie, aby przerwać bardzo długie loty do 20 godzin.

CEO, Alan Joyce, powiedział, że Project Sunrise jest „ostatnim końcem i ostatecznym rozwiązaniem dla tyranii odległości” i że kabina A350 „została specjalnie zaprojektowana, aby zapewnić najwyższy komfort we wszystkich klasach lotów długodystansowych”.

Linia lotnicza planowała projekt od lat, ponieważ pandemia opóźniła jego uruchomienie. Przewidywany 20-godzinny lot z Sydney do Londynu będzie najdłuższym lotem komercyjnym na świecie.

Chociaż Qantas twierdzi, że loty bez międzylądowań, a nowe samoloty przyniosą „znaczną poprawę emisji”, eksperci twierdzą, że korzyści będą minimalne.

Obecnie przeciętny lot powrotny z Sydney do Londynu z międzylądowaniem w Singapurze generuje około 3500 kilogramów emisji dwutlenku węgla na pasażera, według danych Szacunki na podstawie danych Atmosfair.

Bardzo długie loty „w ogóle nie są oszczędne” – powiedział dr Tony Weber, były główny ekonomista Qantas, który obecnie kieruje grupą badawczą wywiadu linii lotniczych i pracuje w Szkole Lotnictwa Uniwersytetu Nowej Południowej Walii.

READ  Donald Trump obiecał pozostać w wyścigu w 2024 roku, jeśli zostaną mu postawione zarzuty karne

„To prawda, że ​​mniej ruchów – startu i lądowania na nogę – oznacza mniejsze spalanie paliwa, ale przebywanie w powietrzu przez 20 godzin bez tankowania oznacza, że ​​niesie ze sobą ogromną ilość paliwa.

„To dodatkowe paliwo to dodatkowa masa, co z kolei oznacza, że ​​musisz spalić więcej paliwa, aby je nosić. To prawdziwa nieefektywność w porównaniu z lotami, które mogą przewozić mniej i tankować na postoju” – powiedział Weber.

Weber powiedział, że potrzeba przewożenia dużej ilości paliwa stworzyłaby ograniczenia dotyczące ładowności, co oznacza, że ​​samolot mógłby przewozić mniej ładunku i pasażerów.

Z drugiej strony, te ograniczenia wagowe mogą skłonić Qantas do wyboru bardziej przestronnej konfiguracji siedzeń w A350, powiedział Webber, ponieważ nie może zwiększyć liczby miejsc zgodnie z dostępną przestrzenią w kabinie.

Qantas już ogłosił, że ponad 40% kabiny A350 będzie „przeznaczone do siedzeń premium”, oprócz własnych „stref luksusowych”.

„Przebywanie w małym miejscu, zwłaszcza w fotelu ekonomicznym, przez 18 godzin lub dłużej jest torturą” – powiedział Weber. „Należy zwiększyć przestrzeń osobistą, a także miejsce do odpoczynku dla pilotów i członków załogi”.

Podczas gdy Qantas jeszcze nie ogłosił kosztów bardzo długich podróży, Weber przewidział, że drogi bez międzylądowań będą co najmniej o 300 USD droższe w przeliczeniu na odcinek, co będzie rosło wraz z czasem, przez jaki droga oszczędza pasażerów.

Profesor Bruce Thompson, przewodniczący Szkoły Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu w Melbourne, ostrzegł, że negatywny wpływ częstych długich lotów na rytm dobowy pilota i członków załogi będzie bardziej wyraźny podczas dłuższych lotów.

Thompson powiedział, że oprócz ryzyka DVT dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej, mogą wystąpić skutki dla zdrowia psychicznego, które stały się bardziej widoczne w ciągu ostatnich kilku godzin 20-godzinnych usług.

Linie lotnicze muszą wziąć pod uwagę komfort i bezpieczeństwo podczas tych lotów. Potrzebowaliby wielu zestawów załóg tylko do ich obsadzenia, a ty musiałbyś ostrzec pilotów, zwłaszcza podczas lądowania” – powiedział.

READ  Węgry prowadzą rozmowy z Francją w sprawie swojej roli w kierowanej przez Rosję elektrowni jądrowej

Ostatecznie Thompson powiedział, że nie przeprowadzono wystarczających badań, aby poznać bezpieczeństwo latania non-stop przez 20 godzin. Poprzednie badania zlecone przez firmę Qantas dotyczące doświadczeń pasażerów podczas latania na długich dystansach Sugeruj jazdę na rowerze I technologia wirtualnej rzeczywistości na pokładzie.

Sekretarz krajowy Związku Pracowników Transportu, Michael Caine, skrytykował wydatki Qantas na nowe samoloty po tym, jak tysiące pracowników straciło pracę podczas pandemii.

Kantas Otrzymali około 2 miliardów dolarów rządowych subsydiów płacowych dla „Covid”I osobno, linia lotnicza została znaleziona Nielegalny outsourcing 2000 zleceń obsługi naziemnej.

„Podczas gdy wielu nielegalnych pracowników offshore wciąż walczy o związanie końca z końcem, a pasażerowie cierpią z powodu długich opóźnień i utraty bagażu, widzimy, jak Qantas wydaje pieniądze na nowe samoloty i trasy” – powiedział Kane.

Zamówiłem również Qantas 40 extra Airbusa Samoloty – A321XLR i A220-300 – do operacji krajowych, przy czym pierwszy z tych samolotów zostanie dostarczony w przyszłym roku. Rozumie się, że wartość transakcji szacowana jest na miliardy dolarów.

Chociaż linia lotnicza twierdzi, że dokładny koszt nowych samolotów jest zaufaniem komercyjnym, stwierdziła, że ​​„należy założyć znaczną zniżkę od standardowej taryfy”. Analitycy z Barrenjoey oszacowali w notatce klienta, że ​​całe zamówienie może kosztować co najmniej 6 miliardów dolarów, Reuters zgłoszony.

Zlecając modernizację floty krajowej, Joyce powiedział, że skala i ekonomia nowych samolotów zamówionych przez Qantas „umożliwią powstanie nowych bezpośrednich tras, w tym lepszą obsługę miast regionalnych” oraz że „te nowsze samoloty i silniki zmniejszą emisje o co najmniej 15 %, jeśli są zasilane paliwami kopalnymi”. I znacznie lepiej, gdy działają na zrównoważonym paliwie lotniczym”.

chwilaI Grupa Qantas – w skład której wchodzą tanie linie lotnicze Jetstar – opublikowała w poniedziałek aktualizację finansową za trzeci kwartał. Chociaż ponowne pojawienie się krajowych rynków turystycznych i niektórych międzynarodowych rynków turystycznych zwiększyło przychody, linia lotnicza nadal spodziewa się ponieść „znaczące” straty przez cały rok. Dług netto spadł z 5,5 mld USD na koniec grudnia do 4,5 mld USD na koniec kwietnia.

READ  Służba Bezpieczeństwa Ukrainy „musi posprzątać” po zatrzymaniu oskarżonego o szpiega | Ukraina

W 2017 roku Qantas uruchomił usługę non-stop z Perth do Londynu, a teraz lata z Darwin do Londynu.