Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Przyszłość telewizji nadawczej: 5 pytań o przyszłość telewizji w 2023 roku

Przyszłość telewizji nadawczej: 5 pytań o przyszłość telewizji w 2023 roku

  • Umowa YouTube NFL, niezależny kanał sportowy Amazon i nie tylko
  • szczęśliwego Nowego Roku?

    Kluczowe hity:

    • Jakie są koszty ery oszczędności w telewizji i radiofonii i telewizji?
    • Czy zmiana oglądalności transmisji ustabilizuje się?
    • Czy on kradnie transmisję na żywo?
    • Czy zmieni się waluta pomiaru telewizji?
    • Ile YouTube i TikTok zapłacą twórcom krótkich filmów?

    Miło widzieć początek roku jako reset, trendy w branży tak naprawdę nie trzymają się harmonogramów kalendarza. Trendy, które miały wpływ na branżę telewizyjną, streamingową i cyfrowe wideo pod koniec 2022 roku, nie były do ​​końca radosne, ani raczej nie odbiły się na wakacjach i determinacji, by na nowo wejść w 2023 rok.

    Przepraszamy, to bardzo ważna uwaga na otwarcie nowego roku. Spowolnienie gospodarcze i oczekiwania, że ​​będzie ono dalej spadać — wraz z burzliwym początkiem stycznia w zwykle słonecznej południowej Kalifornii — postawiły mnie w poważnych tarapatach. Ale rok 2023 nie musi być do niczego. Istnieje wiele czynników, które mogą prowadzić do ssania, to prawda, ale warunki mogą się zdarzyć w sposób, który sprawi, że rok 2023 będzie pozytywnym rokiem przełomowym.

    Krótko mówiąc, jak szczęśliwy będzie Nowy Rok, to wielkie pytanie. może być szczęśliwy. To może być okropne. W duchu „przygotuj się na najgorsze, miej nadzieję na najlepsze”, oto niektóre z najważniejszych pytań, przed którymi stoi branża telewizji cyfrowej, nadawczej i wideo w 2023 roku.

    Jakie są koszty ery oszczędności w telewizji i radiofonii i telewizji?

    Cięcie kosztów było jednym z największych trendów w branży w 2022 roku, zwłaszcza w drugiej połowie. Tendencja ta prawdopodobnie utrzyma się w 2023 r., jeśli gospodarka się pogorszy, co wydaje się powszechnie oczekiwane. Ale jakie są koszty tej redukcji?

    Nabywcy programów telewizyjnych i telewizyjnych nie byli skłonni płacić tak dużo za programy ani kupować tylu programów, co w przeszłości. Pod wieloma względami jest to korekta. Wyprodukowano wiele programów, z których wiele prawdopodobnie będzie poniżej przychodów z reklam i/lub subskrypcji, które są reprezentowane przez oglądalność. Rosną też koszty produkcji spektakli. Wygląda więc na to, że coś musi dać.

    Ale jeśli zdecydowało Warner Bros Discovery przestanie płacić za prawa do NBA Lub Netflix koncentruje swoje programy na tanich programach typu reality show i filmach Ryana Reynoldsa, które cieszą się szerokim zainteresowaniem. W którym momencie publiczność się włączy? A może ta łatka stwarza producentom nowe możliwości wymyślania nowych koncepcji kreatywnych, biorąc pod uwagę ograniczenia finansowe? A może otwiera drogę do zakorzenienia się nowych form rozrywki?

    Podobnie jak pandemia dała nam, tak, mnóstwo ofert Zoom-shot, ale także Programy specjalne, takie jak „Inside” Bo Burnhama w serwisie Netflix i napływu twórców krótkich filmów wertykalnych na TikTok, problemy finansowe mogą sprawić, że dystrybutorzy będą bardziej otwarci na alternatywne źródła programowania. Mogą prosić o oferty od twórców cyfrowych filmów wideo — Tak jak HBO Max z Warner Bros. Odkrycie za niedawno wydany film dokumentalny Channel 5 News – lub licencjonowanie ich bibliotek YouTube. Jednak budżety produkcyjne w dużej mierze służyły jako linia podziału między „telewizją” a „wideo”. Ta linia jest nie tylko rozmyta, ale i wyparowująca.

    READ  Andreas Horvath o „Lillian Secrets” we współpracy z Ulrichem Seidl

    Czy zmiana oglądalności transmisji ustabilizuje się?

    Innym dużym trendem w 2022 roku było spowolnienie wzrostu liczby abonentów wśród serwisów streamingowych. Mam na myśli, że Netflix stracił blisko milion subskrybentów w okresie trzech miesięcy, co było lepsze niż oczekiwano. Tymczasem po stronie wspieranej reklamami publiczność była podzielona na takie kanały, jak Peacock NBCUniversal, Paramount+ Paramount, Samsung TV Plus i Roku Channel Roku — i to było zanim Netflix i Disney+ weszły do ​​walki.

    Jeśli gospodarka stanie się tak zła – pytanie, które w ogóle gryzie – jak daleko przesunie się przepływ masowy? Budżety rodzinne są pod presją. Serwisy streamingowe wciąż podnoszą ceny Nadchodząca mieszanka HBO Max i Discovery + jest najwyraźniej następna na pokładzie. A właściciele usług przesyłania strumieniowego, w tym Disney i Paramount, nadal szukają pakietu pocieszenia, aby zabezpieczyć abonentów.

    Czy może to doprowadzić do połączenia ich subskrypcji transmisji strumieniowych? A może zmusi ich to do powrotu do poziomów wspieranych przez reklamy i czy może to doprowadzić do jakiejkolwiek konsolidacji? A tablica zostanie wypełniona niedrogimi urządzeniami do przesyłania strumieniowego z reklamami – a także opcjami dla odbiorców tylko strumieniowych, aby uzyskać dostęp do niektórych sportów na żywo, takich jak Football League przez Apple i NFL przez YouTube – Zmotywować dużą liczbę ludzi do odcięcia drutu płatnej telewizji?

    Czy ukradnie udostępnioną transmisję?

    W ciągu ostatnich kilku lat nadawanie pochłaniało udział tradycyjnej telewizji w przyznanych budżetach reklamowych na rynku rocznych zaliczek. w ciągu ostatnich dwóch lat, 40% pieniędzy z reklam zapłaconych z góry przez Disneya Jest dostosowany do transmisji i cyfrowej. Zbliża się to do pozornie nieuniknionego punktu zwrotnego, w którym nadawanie wyprzedzi tradycyjną telewizję o udział w portfelach reklamodawców.

    Czy uda się przekroczyć ten Rubikon w 2023 roku? Ech – może. Główne sporty na żywo, które mogą pomieścić dużą, jednoczesną widownię, zwłaszcza NFL, pozostają w dużej mierze domeną tradycyjnej telewizji, umacniając pierwszy plan jako arenę zdominowaną przez tradycyjnych dostawców reklam telewizyjnych. Poza tym reklamodawcy promujący markę – podstawowa baza klientów przekazywana z góry – uważają, że tradycyjna telewizja jest bardziej opłacalna niż nadawanie.

    Ale transmisje na żywo wciąż mogą uzurpować sobie prowadzenie. Po pierwsze, tradycyjni dostawcy reklam telewizyjnych nadal gromadzą coraz więcej zasobów reklam strumieniowych. Na przykład wspierany przez reklamy poziom Disney+ może zgromadzić wystarczającą liczbę odbiorców do lata, aby zwiększyć udział Disneya w transmisji strumieniowej z góry blisko 50%. Tymczasem Netflix wejdzie na rynek z wyprzedzeniem w tym roku i Może przezwyciężyła powolny start w tym czasie. A YouTube prawdopodobnie wykorzysta zakup NFL Sunday Ticket, aby ulepszyć swoją początkową ofertę. Następnie istnieje potencjał elastyczności zakupu reklam przesyłanych strumieniowo, a także możliwości kierowania emisji, aby przyciągnąć reklamodawców do zmniejszenia ich ogólnych stałych rocznych zobowiązań z góry.

    READ  Ogłoszenie zimowego line-upu Campbell River Film Festival

    Czy zmieni się waluta pomiaru telewizji?

    Rok temu 2022 miał być rokiem, w którym reklamodawcy, agencje i sieci telewizyjne przetestowały alternatywy pomiaru Nielsena, ustalając punkty odniesienia do porównywania liczb i ustalając, że rok 2023 będzie rokiem, w którym będą mogli przejść na pomiary inne niż Nielsen. podstawie ich wcześniejszych transakcji. Potem odbyły się testy, a kupujący i sprzedający reklamy telewizyjne dowiedzieli się, ile pracy wymaga.

    Nastąpi jednak zmiana waluty pomiaru reklamy telewizyjnej. W 2024 roku Nielsen zakończy przejście na nowy system pomiarowy Nielsen One, efektywnie skanując całą tablicę. Więc jeśli nie w tym roku, to dokładnie w przyszłym.

    Ale nadal, w tym roku może być, jeśli nie the Rok, potem ponad rok zakładania kolejnego. NBCUniversal przekonał do tego nieujawnioną liczbę kupujących reklamy Przyjmij iSpot.tv jako walutę w swoich wcześniejszych umowach w zeszłym roku Przekonanie 40% do odejścia od tradycyjnych miar opartych na wieku i płciA konglomerat medialny prawdopodobnie chce przyspieszyć te zmiany w tym roku. Tymczasem Warner Bros. otworzył swoje podwoje. Discovery w 2023 roku, ogłaszając, że to zrobi Wsparcie VideoAmp jako opcja waluty. Następnie istnieje podstawowa karta, w której kupujący i/lub sprzedający reklamę mogą dostrzec zachętę do przyjęcia altcoinów, albo w celu stworzenia konkurencji dla Nielsena, gdy ich indywidualne umowy z dominującym dostawcą usług pomiarowych zostaną odnowione, albo w zamian za ustępstwa dotyczące transakcji, takie jak jako porozumienia cenowe.

    Ile YouTube i TikTok zapłacą twórcom krótkich filmów?

    Najważniejszą historią na rynku krótkich filmów wideo w 2022 roku była para reklam TIK Tok i Potem YouTube’a Będą oferować programy dzielenia się przychodami dla swoich pionowych platform wideo o krótkich formach. Najważniejszą historią w 2023 roku będzie skuteczność tych programów.

    Oprogramowanie impulsowe TikTok Technicznie został uruchomiony w zeszłym roku Ale to było w dużej mierze w trybie testowym, podczas gdy program YouTube Shorts z dzieleniem się przychodami miał zostać uruchomiony w lutym. Trudno powiedzieć, jak szybko którykolwiek z programów przyniesie znaczące zyski kwalifikującym się twórcom i wydawcom, zwłaszcza jeśli rynek reklamy zostanie dodatkowo dotknięty przez spowolnienie gospodarcze. Spodziewaj się wielu „wczesnych” wypowiedzi kierownictwa TikTok i YouTube.

    Jednak fakt, że obie platformy będą dostępne na rynku z oprogramowaniem do dzielenia się przychodami, powinien oznaczać, że każda z nich będzie musiała prześcignąć drugą, aby odciągnąć twórców od siebie. Spodziewaj się więc, że serwery Discord twórców zapalą się, gdy ocenią, jakie platformy naciskają i co powinni traktować priorytetowo. Spośród wszystkich pytań stojących przed branżą telewizyjną, nadawczą i cyfrowego wideo na początku 2023 r. — i o których pisano przez ostatnią dekadę Twórcy, którzy chcą mieć konkurenta w dzieleniu się przychodami dla YouTube – na to najbardziej cieszę się z odpowiedzi.

    Co usłyszeliśmy

    „Zrobiliśmy serię, która była w całości sfinansowana przez markę i [TV] Sieci to nie obchodzi, bo nie musieli za to płacić. Ale wtedy klient pyta: „Dlaczego? [the show airing] W sobotę o 3? Dlatego [the network] Potraktuj to jako pieniądze na reklamę.

    Produkcja wykonawcza

    Liczby do poznania

    2%: Prognozowany procentowy wzrost wydatków na treści w sieciach telewizyjnych i usługach nadawczych w ujęciu rok do roku w 2023 r.

    READ  MiniTool MovieMaker publikuje aktualizację zasobów online

    2 miliardy dolarów: Ile YouTube będzie płacić rocznie za dystrybucję niedzielnego pakietu biletów NFL.

    50%: Procentowy spadek rok do roku kwoty, jaką inwestorzy venture capital zainwestowali w spółki gospodarki kreatywnej w 2022 r.

    1,31 miliona: Średnia liczba widzów uzyskanych przez tradycyjny program telewizyjny w ciągu siedmiu dni od jego pierwotnej emisji.

    33%: Odsetek widzów pokolenia Z, którzy nie oglądają żadnego sportu.

    Co omówiliśmy

    Dlaczego wojny strumieniowe między Netflix, Paramount + i innymi zmierzają do gier wideo:

    • Streamerzy dostosowują gry wideo do programów.
    • Używają również gier wideo do promowania swoich programów.

    Przeczytaj więcej o interfejsie transmitowanych gier wojennych tutaj.

    Wszyscy twórcy życzą sobie, aby Boże Narodzenie było… Najlepsza platforma:

    • Twórcy treści chcą poprawić wykrywalność, bezpieczeństwo i moderację.
    • Chcą też więcej pieniędzy.

    Przeczytaj więcej o życzeniach twórców platformy tutaj.

    Czy odejście Paramount od Upfront Week sygnalizuje prawdziwy kierunek odchodzenia od tradycyjnego kupowania i sprzedawania z góry?:

    • Paramount zrezygnuje z prezentacji z wyprzedzeniem w 2023 roku.
    • Zamówienia w przedsprzedaży wśród reklamodawców maleją.

    Przeczytaj więcej o telewizji z wyprzedzeniem tutaj.

    Ustawa zakazująca TikTok zyskuje na popularności w Kongresie, a wśród niektórych marketerów:

    • Zakazanie pracownikom rządowym korzystania z TikTok na urządzeniach i sieciach należących do rządu może budzić obawy wśród reklamodawców.
    • Niektórzy dyrektorzy branży uważają, że reklamodawcy powinni uważać na praktyki TikTok dotyczące danych.

    Przeczytaj więcej o możliwym zakazie TikTok tutaj.

    Pytania i odpowiedzi z Jeremym Gormanem z Netflix na temat postanowień noworocznych na 2023 rok:

    • Szef reklamy Netflix chce, aby branża zajęła się zarządzaniem częstotliwością i skalowaniem na różnych platformach.
    • Ma też nadzieję, że spowolnienie gospodarcze nie odbije się na rozwoju produktów rynku reklamowego.

    Przeczytaj więcej o decyzjach Gormana tutaj.

    co czytamy

    Umowa YouTube NFL:
    Chęć YouTube do zwiększenia oglądalności telewizji podłączonej i zwiększenia przychodów z subskrypcji były kluczowymi czynnikami przy podejmowaniu decyzji o zakupie pakietu niedzielnego biletu NFL, zgodnie z The Verge.

    Streamer sportowy Amazon:
    Według The Information Amazon rozważał wprowadzenie samodzielnej aplikacji dla ludzi do strumieniowego przesyłania sportu.

    Aspiracje dotyczące przychodów z reklam agentów talentów:
    Według Financial Times, dyrektor generalny UTA, Jeremy Zimmer, uważa, że ​​producenci powinni otrzymywać część przychodów z reklam z programów umieszczanych na wspieranych przez reklamy poziomach usług przesyłania strumieniowego.

    Naprawa telewizji późnym wieczorem:
    Oglądalność telewizji późno w nocy spada, a wraz z ciągłymi wyzwaniami finansowymi tradycyjnej telewizji, według Deadline, dzienna część programów może ulec zmianie w 2023 roku.