Całkowicie elektryczna koparka John Deere jest prezentowana na stoisku firmy podczas targów Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas, Nevada, 5 stycznia 2023 r.
Patrick T Fallon | AFP | Getty Images
Słynny amerykański producent Deere często dokucza obrazom zielonych traktorów rozsianych po polach pełnych upraw.
Ale producent sprzętu rolniczego zasiewa ziarno coraz bardziej autonomicznej, zaawansowanej technologicznie przyszłości – takiej, która zależy przede wszystkim od przestrzeni.
Leanne Caret, członek zarządu Deere od 2021 roku i była dyrektor generalna Boeing Defence, Space & Security, powiedziała w oświadczeniu. Kwietniowy wywiad Z podcastem CNBC „Manifest Space”.
Deere, podobnie jak konkurenci CNH Industrial i AGCO, inwestuje w rolnictwo precyzyjne. Strategia wykorzystuje czujniki, oprogramowanie i analizę danych w celu zapewnienia dokładniejszych technik rolniczych w celu poprawy plonów, od bardziej produktywnego sadzenia, przez bardziej ukierunkowane nawożenie, po bardziej wydajne zbiory.
Firma zajmuje się również produkcją i sprzedażą traktorów samojezdnych oraz innych maszyn z funkcjami autonomicznymi.
Ale łączność jest podstawą tej wizji, a przestrzeń wypełnia pustkę pozostawioną przez światłowód i tradycyjne sygnały komórkowe.
„Jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do możliwości komercjalizacji wszystkich rzeczy, jakie przestrzeń kosmiczna wnosi do rolnictwa w tej chwili” — mówi Jami Hindman, dyrektor ds. technologii w firmie Deere, w wywiadzie dla Manifest Space.
„Jeśli myślisz o rolnictwie… robi się to na obszarach wiejskich, gdzie łączność z komórkami naziemnymi nie zawsze jest dostępna, a kiedy tak jest, nie zawsze wystarczy robić rzeczy, które rolnicy muszą robić na polu – powiedział Hindmann. . „Uważamy, że komunikacja satelitarna jest naprawdę interesującą technologią i warta zastosowania w celu rozwiązania tej luki komunikacyjnej”.
Dla firmy Deere skrzyżowanie przestrzeni kosmicznej i rolnictwa rozpoczęło się dwie dekady temu, kiedy firma przejęła udziały w firmie NAVCOM, aby umożliwić komunikację GPS w czasie rzeczywistym w celu kierowania maszynami i tworzenia map produkcji dla kombajnów zbożowych.
Ale GPS już nie wystarcza, szczególnie na kluczowych rynkach, takich jak Brazylia, gdzie ponad dwie trzecie gruntów rolnych nie jest podłączonych do infrastruktury komunikacyjnej.
Jesienią ubiegłego roku firma złożyła do branży łączności satelitarnej zapytanie ofertowe dotyczące udziału w usługach łączności satelitarnej. Nie ujawnił publicznie szacunkowej wartości rzekomej transakcji „SatComms”, ale przemysł kosmiczny wyraźnie widzi znaki dolara: według Hindmana prawie 40 firm złożyło oferty na „odpowiedzialnego za komunikację satelitarną na całym świecie” ”.
Hindman powiedział, że Deere jest w trakcie przeprowadzania pewnych eksperymentów z niektórymi firmami, w tym rozmieszczania niektórych urządzeń w pojazdach w celu określenia wydajności w czasie rzeczywistym iw świecie rzeczywistym.
„Mieliśmy okazję połączyć dwie branże — komunikację satelitarną i rolnictwo — i powiedzieć:„ Jaką wartość możemy stworzyć?
Deere wybierze partnera do projektu po tym, jak oferenci przejdą przez sezon wegetacyjny, a rozwiązanie dla hodowców ma być gotowe do tego czasu w przyszłym roku. Hindman zauważył, że ponieważ komercjalizacja orbity ziemskiej obniża koszty i zwiększa możliwości, uważnie przygląda się również innym usługom kosmicznym, w tym danym z obserwacji Ziemi.
Co jeszcze nie jest jasne: ostateczna konfiguracja modelu biznesowego i czy może to być abonament na usługę, jednorazowa płatność czy coś innego.
Nie wpłynie to tylko na nowy sprzęt, powiedział Hindman, ponieważ klienci firmy Deere mają duży apetyt na możliwość aktualizacji istniejącego sprzętu.
Analitycy zauważają, że propozycja wartości rolnictwa precyzyjnego i połączonych z nim maszyn stymuluje popyt – i pomaga firmie osiągać wyższe ceny.
„Zwiększa to strukturalną siłę cenową firmy Deere i… powinno mieć pozytywny wpływ na mnożnik wyceny” — powiedział Chad Dillard, starszy analityk w US Machinery w Bernstein. „To naprawdę sprowadza się do faktu, że rolnictwo precyzyjne tworzy i poprawia produktywność w gospodarstwie i napędza ten pozytywny cykl wyższych cen, wyższych marż, wyższych wielokrotności”.
Ta dynamika będzie w centrum uwagi, gdy Deere przedstawi swoje kwartalne zyski w piątek. Jak zauważył Dillard, Deere mówił również o tym, że do końca dekady około 10% sprzedaży będzie pochodzić z popularnych, cyklicznych usług oprogramowania.
Zwiększone wykorzystanie możliwości kosmicznych wyjaśnia również, dlaczego jest on jedną z najważniejszych spółek w ETF Cathy Wood Space Exploration and Innovation – pozycja, która wzbudziła zdziwienie wśród niektórych inwestorów, gdy fundusz został uruchomiony dwa lata temu.
„Jeśli masz możliwość skorelowania każdego akra w gospodarstwie, możesz zebrać więcej informacji o rozszerzeniu… a to pozwala rolnikowi podejmować lepsze decyzje” – powiedział Hindman. „Poprawia to bezpieczeństwo żywnościowe w tym sensie, że daje lepszy wynik na koniec roku, niż byłoby to możliwe bez tych informacji, bez tych danych”.
Manifest Space, którego gospodarzem jest Morgan Brennan z CNBC, koncentruje się na miliarderach i mózgach stojących za stale rosnącymi możliwościami poza naszą atmosferą. Brennan rozmawia z VIP-ami, liderami branży i start-upami w dzisiejszym przemyśle satelitarnym, lotniczym i obronnym. W „przestrzeń wypowiedzi Usiądź wygodnie, zrelaksuj się i przygotuj do startu.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Firma zajmująca się planowaniem powierzchni handlowych CADS postrzega technologię jako odpowiedź na Święta Wielkanocne i inne sezonowe wyzwania w 2024 r. — Retail Technology Innovation Hub
Astronomowie odkryli, że woda unosi się w części przestrzeni, która tworzy planetę
Tęskniłam za nim bardzo długo! Satelita NASA i martwy rosyjski statek kosmiczny zbliżają się do siebie na swojej orbicie