Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Przestrzenie dla ludzi w Szkocji – co to jest i jak działa?

Trasy w całej Szkocji uległy zmianie od czasu pierwszego zamknięcia w 2020 r. Dzięki środkom przekazanym władzom lokalnym w ramach programu Spaces for People rządu szkockiego.

Odnotowano promocję aktywnego podróżowania w miastach, tworząc przestrzeń dla większej liczby osób do chodzenia lub jazdy na rowerze, a nie do prowadzenia pojazdów lub korzystania z transportu publicznego, ale środki te nie zawsze były mile widziane.

Ale jak działa system i jakie są oczekiwane korzyści i czy prawdopodobnie będzie kontynuowany?

Co to jest Spaces for People Scotland?

Plik Wsparcie dla rządu szkockiego Program ma na celu promowanie aktywnych podróży, takich jak spacery i jazda na rowerze podczas pandemii Covid-19.

Ponieważ na drogach jeździło mniej samochodów, zdecydowano, że nadszedł czas, aby eksperymentować ze zmianami w sieci dróg.

Uważa się również, że ułatwia to dystansowanie społeczne.

Jednokierunkowy Rosemount Place utworzony w ramach projektu Spaces For People za 1,76 mln funtów w Aberdeen.

Zmiany, takie jak ścieżki rowerowe, zmniejszone ograniczenia prędkości i chodzenie pieszo, należą do środków, które zostały wdrożone, aby to osiągnąć.

Nazywa się je czasami dzielnicami o małym natężeniu ruchu

Infrastruktura ma być tymczasowa, ale jak widzieliśmy w Dundee, lokalne władze mogą to uczynić na stałe.

Jak to działa?

Fundusze zostały przekazane przez rząd szkocki i Projektem zarządza Sustrans Scotland.

Rady w całej Szkocji złożyły ofertę finansowania, określając, jakie zmiany planują wprowadzić. Zezwolono również na składanie wniosków przez rady zdrowia NHS.

Następnie Sustrans nagrodzi pieniądze na podstawie boiska.

Przestrzenie dla mieszkańców Szkocji
Sześcioletni Tyler Fisher nie pozwala, by burza osłabiła jego nastrój na Union Street w Dundee, która była dla pieszych wyznaczona jako część Przestrzeni dla ludzi.

Około 30 milionów funtów finansowania Przestrzenie dla ludzi zostało podzielone między władze lokalne.

Trasy rowerowe i obszary o prędkości 20 mil na godzinę szybko pojawiły się w miastach i miasteczkach w całej Szkocji.

W Dundee obejmowało to obszary o prędkości 20 mil na godzinę rozwinięte w West End, Prote Ferry, Douglas i Ventry. Ulica Al Ittihad w centrum miasta była kiedyś zamknięta dla ruchu kołowego.

READ  Nowo odkryta kometa Leonard przeleci w tym miesiącu w pobliżu Ziemi po raz pierwszy od 70 000 lat

Podobne programy udostępniono w Anglii i Walii, czasem pod hasłem „Places for People”.

Jaka była reakcja?

Mieszane, delikatnie mówiąc.

Cyklowi aktywiści i kampanie ekologiczne są w dużej mierze przychylne, broniąc ekologicznych korzyści.

Lokalni urzędnicy mieli również skłonność do propagowania finansowania jako zachęty dla pieszych i rowerzystów.

Jednak faktyczne prace wdrożeniowe w niektórych miejscach były krytykowane.

Mieszkańcy obszarów takich jak Strawberry Bank w Dundee zaatakowali to, co było postrzegane jako błąd w projekcie. Twierdzili, że malowniczy podjazd został „okradziony” przez okrągłą tarczę narysowaną na drodze o prędkości 20 mil na godzinę.

Rada Miejska Dundee szybko się zgodziła i usunęła farbę.

W Fife kontrowersje dotyczące stosowania blokad drogowych narosły w St Andrews i Krill.