Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Przerażające: 10 osób dusi się w przepełnionej łodzi dla migrantów u wybrzeży Libii | globalny rozwój

W piwnicy przepełnionej drewnianej łodzi u wybrzeży znaleziono martwe dziesięć osób LibiaWedług lekarzy bez granic.

Według ocalałych, ci, którzy zginęli we wtorek, udusili się 13 godzin później na wąskim dolnym pokładzie, który mocno pachniał paliwem.

W trudnej operacji, niespełna 30 mil morskich od wybrzeży Libii, zespół MSF na pokładzie wyczarterowanego statku poszukiwawczo-ratowniczego Geo Barents dotarł do łodzi przewożącej ponad 100 osób ubiegających się o azyl, próbujących dotrzeć Europa. Ocaleni powiedzieli ratownikom, że w piwnicy są ludzie stłoczeni i nie reagują.

Po tym, jak na pokład Geo Barentsa przywieziono 99 osób wykazujących oznaki stresu i poważnych urazów, ekipa ratunkowa znalazła na dnie łodzi 10 ciał.

„Odzyskanie ich i zabranie na pokład zajęło im około dwóch godzin, aby mogli je odpowiednio zakopać, gdy dotrą do brzegu”, powiedziała Fulvia Conti, zastępca szefa zespołu poszukiwawczo-ratowniczego MSF w Jiu Barents. To było jednocześnie przerażające i irytujące. To kolejna tragedia na morzu, której można było uniknąć”.

Abdullah, jeden z ostatnich ocalałych, którzy opuścili łódź, ledwo zdążył zrozumieć, co stało się z innymi podróżnikami, zanim ratownicy MSF wzięli go za ramię i pomogli mu w akcji ratunkowej.

„Pozwól mi zobaczyć ich ciała” – powiedział zespołowi. „To są moi bracia. Przybyliśmy z tego samego miejsca, przeszliśmy razem przez Libię. Muszę powiedzieć ich rodzinom, że nie żyją. I pozwól mi je zobaczyć. „

Niektórzy musieli zidentyfikować ciało młodszego brata lub przyjaciela, który zginął na ich oczach kilka godzin wcześniej.

Prowadzony przez wolontariuszy telefon Śródziemnomorski Rescue Direct oskarżył europejskie władze o zignorowanie wezwania pomocy: „Podnieśliśmy alarm kilka godzin temu, ale nikt nie odpowiedział. Jesteśmy zmęczeni ogłoszeniami o tych możliwych do uniknięcia zgonach”.

„Po raz kolejny jesteśmy świadkami niechęci Europy do zapewnienia tak bardzo potrzebnych i skutecznych dedykowanych zdolności poszukiwawczo-ratowniczych w środkowej części Morza Śródziemnego” – powiedziała Caroline Willemen, koordynator projektu MSF w Geo Barents.

READ  Senatorowie Bidena i republikańscy utknęli w impasie w związku z negocjacjami dotyczącymi infrastruktury — tak jak to się stało | Wiadomości z USA
Po sprowadzeniu ocalałych na pokład statku MSF ekipa ratunkowa zajęła dwie godziny, aby wydobyć 10 ciał z piwnicy. Zdjęcie: Płaty Candida/MSF

W czasie krótszym niż 24 godziny Geo Barents przeprowadził trzy akcje ratunkowe na maltańskich i libijskich obszarach poszukiwawczo-ratowniczych, bezpiecznie przewożąc na pokładzie 186 osób, w tym ocalałych łodzi, w których zginęło 10. Uratowani pochodzili z Gwinei, Nigerii, Wybrzeża Kości Słoniowej, Somalii i Syrii , a wśród nich jest wiele dzieci, najmłodsze ma dopiero 10 miesięcy.

Ponieważ europejskie władze koncentrują się na kryzysie humanitarnym na granicy polsko-białoruskiej, Jiu Barents, z prawie 200 osobami ubiegającymi się o azyl i 10 martwymi ciałami, musi pilnie znaleźć bezpieczne miejsce do zejścia na ląd.

Szacuje się, że w tym roku 1225 osób zginęło lub zaginęło podczas próby przepłynięcia środkowej części Morza Śródziemnego. Od 2014 roku na tej trasie zaginęło lub zginęło 22 825 osób.

„Stało się to najbardziej śmiercionośną drogą migracji, a szkoda” – powiedział Willemmen.