Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Przemysł kreatywny jest ważną siłą napędową gospodarki ZEA

Guggenheim Abu Dhabi, impresje artystów
Źródło obrazu: w zestawie

Jeśli do scenerii swoich marzeń przyciągnęły was obrazy francuskiego artysty Nicolasa Lankerta, kompozycje włoskiego pianisty Ludovico Einaudiego czy pisma libańskiego pisarza Khalila Gibrana – radujcie się! Ponieważ doświadczyłeś czegoś eterycznego, czego słowa nie mogą uchwycić.

Zamiłowanie do sztuki jest istotną częścią naszego ludzkiego doświadczenia. Z pewnością możemy być świadkami jego obecności i wpływu na każdym kroku w naszym codziennym życiu, od pięknych przestrzeni miejskich, przez wykwintne kreacje, produkty codziennego użytku, projekty transportowe i niezapomniane filmy.

W przeszłości wybitni twórcy kreowali nasz świat w ponadczasowy i pomysłowy sposób. Decydenci powinni uznać wartość silnego programu edukacji artystycznej w przygotowaniu wartościowych umiejętności twórczych, które są przydatne w wielu branżach. Eksperci zauważają głęboki wpływ, jaki sztuka ma na uczniów, powołując się na poprawę w środowisku akademickim, więzi społecznych i inteligencji emocjonalnej.

Angażując się w sztukę, uczniowie otrzymują istotny aspekt ich edukacji, który wyposaża ich w wartości, zachowania i umiejętności, które będą miały ogromne znaczenie w ich życiu. Obejmuje to autorefleksję, dociekliwość, kreatywność, elastyczność, rozwiązywanie problemów i pracę zespołową.

Udźwig

Doświadczenia techniczne i warsztaty promują również wyrażanie siebie, zwiększają pewność siebie, a także kształtują indywidualną tożsamość. Sztuka może również promować włączenie społeczne, tolerancję, różnorodność kulturową i wolność wypowiedzi – zbliżając nas do siebie jako wielokulturowe społeczeństwa. Co więcej, sztuka ma moc poprawiania naszego zdrowia fizycznego, emocjonalnego i psychicznego.

Nie tylko sztuka może wznieść wiedzę i umiejętności ludzi na ekscytujące wyżyny, ale branże kreatywne są obecnie w wielu krajach rozwijającym się i dochodowym sektorem. Na całym świecie sektory kreatywne odgrywają ogromną rolę w naszych gospodarkach, generując 2,25 biliona dolarów na całym świecie (3% światowego PKB) i zatrudniając 29,5 miliona osób, co czyni je najszybciej rozwijającymi się sektorami na świecie.

Coraz więcej firm z sektora prywatnego zatrudnia innowatorów do ulepszania swoich produktów i usług na wiele sposobów. Badania McKinsey ujawniają, że firmy posiadające mocne elementy projektowe wykazały doskonałe wyniki biznesowe, a także zwiększone przychody i całkowite zwroty dla akcjonariuszy.

Ważna siła napędowa gospodarki

Zjednoczone Emiraty Arabskie uważają branże kreatywne za ważną siłę napędową swojej gospodarki. Na przykład niedawno Abu Dhabi ogłosiło plany zainwestowania 6 miliardów dolarów w ciągu pięciu lat w rozwój swoich branż kreatywnych. Spowoduje to skierowanie inwestycji w nowe muzea, a także w sektory sztuk widowiskowych, gier, mediów i muzyki.

Dubaj uruchomił również swoją Strategię Kreatywnej Gospodarki, której celem jest pozycjonowanie emiratu jako globalnego celu kreatywnego do 2025 roku i zwiększenie wkładu branż kreatywnych w PKB do 5 procent.

W strategii uwzględniono również plany goszczenia 15 tys. firm kreatywnych i 140 tys. twórców. W związku z tym inwestowanie w programy edukacji artystycznej będzie ważniejsze niż kiedykolwiek, aby wspierać sponsorowanie lokalnych artystów, którzy będą stanowić kręgosłup tych branż kreatywnych.

Obecnie wiele programów edukacji artystycznej w szkołach ma niską jakość treści, z ograniczoną liczbą klas, niedofinansowanymi zasobami i sprzętem oraz niezaangażowanymi nauczycielami. Tak więc to boczne podejście doprowadziło do niższych wskaźników zapisów dla studentów, którzy zdecydują się studiować przedmioty związane ze sztuką na uniwersytecie.

Rządy, które chcą konkurować w epoce czwartej rewolucji przemysłowej, będą musiały pielęgnować bazę kreatywnych talentów, zdolną do pionierskiego tworzenia dochodowych produktów, wynalazków i usług. Programy nauczania przedmiotów artystycznych muszą zostać przeprojektowane, aby były angażujące, inspirujące i transformujące dla uczniów. Ponadto nauczyciele muszą być wykwalifikowanymi specjalistami od sztuki, którzy potrafią przekazać pasję i umiejętności młodszemu pokoleniu.

Niezbędny element programu nauczania

Wiele rządów uważa edukację artystyczną za niezbędny element każdego programu nauczania. Na przykład singapurskie Ministerstwo Edukacji współpracuje z Narodową Radą Sztuki, aby zaprojektować i zrealizować ponad 1500 programów i doświadczeń artystycznych rocznie, wspieranych przez 300 lokalnych artystów.

W ramach programu Artist-in-School szkoły współpracują ze specjalistami artystycznymi w Singapurze, aby wspólnie projektować spersonalizowane doświadczenia artystyczne dla uczniów, aby pogłębić ich zrozumienie sztuki i rozwijać umiejętności artystyczne.

Ponadto rada posiada wyjątkowy program edukacji artystycznej w wieku przedszkolnym, w ramach którego dzieci mogą zanurzyć się w szereg ekscytujących działań edukacyjnych i twórczych w postaci występów artystycznych, warsztatów i wycieczek do miejsc sztuki, muzeów, galerii, teatrów i pracowni artystycznych.

Programy pozalekcyjne są również niezbędne dla pielęgnowania miłośników sztuki. Każdego roku popularna brytyjska galeria sztuki Tate Modern organizuje specjalne wydarzenie skierowane do 1500 uczniów, aby zobaczyć galerie, odkrywać i angażować się w różnorodne zajęcia zanurzeniowe, które mają zaimponować. Program ma również na celu podkreślenie wartości sztuki w społeczeństwie i wyjaśnienie wyjątkowej roli, jaką odgrywają twórcy jako producenci treści i kultury.

Sztuka jest również świetnym sposobem na inspirowanie uczniów do zajmowania się kwestiami społecznymi lub głębokiego łączenia się ze swoim dziedzictwem. Na przykład projekt Green Actions, który po raz pierwszy rozpoczął się w Finlandii, wykorzystuje edukację artystyczną do zwiększania świadomości uczniów i studentów na temat zmian klimatycznych w regionie Arktyki i związanych z nimi wyzwań.

Uwalniając moc edukacji artystycznej, możemy stworzyć pokolenie twórców zdolnych do kształtowania lepszego świata. Tom Horn, stanowy nadinspektor edukacji publicznej z siedzibą w Arizonie, opisuje wartość edukacji artystycznej: „Przygotowujemy dzieci do pracy. Przygotowujemy je do zostania obywatelami. Uczymy ich bycia ludźmi, którzy mogą cieszyć się głębszymi formami piękna . Trzecia jest tak samo ważna jak dwie pozostałe”.

Sarah Al Mulla jest pracownicą z Emiratów, interesującą się polityką i etykietą rozwoju ludzkiego

READ  Studenci dietetyki SLU dbają o żywność | księga kolumn biznesowych