Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Przegląd Porsche 911 GT3 (992)

Czy 911 GT3 nie jest odpowiedzią? Który – który Pytanie? Tak było w każdym pokoleniu od czasu pojawienia się pierwszej iteracji w 1999 roku odpowiedźChyba że jesteś jednym z tych dziwnych ludzi, którzy unikają 911. Tak, trochę można się tego spodziewać, ale to nie wina Porsche 911, że to najlepszy samochód sportowy na świecie. GT3, przesiąknięty mega-motorowym geniuszem Porsche, jest jednym z najbardziej imponujących miejsc i jest równie niszczycielski na drogach i torach.

Jednak po raz pierwszy od 1999 roku nowy GT3 dociera na niezwykle wrogie terytorium. Optyka tego rodzaju wysoce inżynieryjnego samolubnego hedonizmu nie jest tak wyrozumiała jak kiedyś. Jest też wyzwanie od wewnątrz, w postaci najnowszego Turbo S, którego niesamowite tempo jest teraz bardziej precyzyjne niż kiedykolwiek. A co z Taycanem, Porsche zasilanym energią elektryczną na więcej niż jeden sposób?

911 GT3 992 wskazuje, że gra jest daleka od zakończenia. Potwierdza również, że Porsche jest skłonne dołożyć wszelkich starań, aby uszczęśliwić zagorzałych wierzących. Jest to wolnossący silnik o pojemności 4,0 litra, który ma niewiele wspólnego z jednostką z innych części gamy 992 i ma wiele wspólnego z silnikiem używanym w samochodzie wyścigowym Porsche GT3 Cup. Moc wynosi od 10 do 503 KM, a moment obrotowy do 347 funtów. Przyspieszy do 100 mil na godzinę w 3,4 sekundy i osiągnie maksymalną prędkość 198 mil na godzinę. Dużo też.

Zbudowany na tej samej linii produkcyjnej, co jednostka konkurencji, silnik ma sześć oddzielnych przepustnic i nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Innymi słowy, jest to wariant 911 z jednostką napędową, który celowo unika technologii używanej przez jego rodzeństwo, najprawdopodobniej dlatego, że preferują to klienci 911 GT3. Brak wymuszonej indukcji. Podobnie, można go dostać z sześciobiegową manualną lub siedmiobiegową skrzynią PDK, manualną, która z jakiegoś powodu okazała się bardziej popularna w USA niż automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem (50/50 w Wielkiej Brytanii). PDK jest o 20 kg lżejszy od stosowanego gdzie indziej, ponieważ ma niższe przełożenie i zapewnia wektorowanie momentu obrotowego poprzez elektronicznie sterowaną blokadę różnicową. Instrukcja ma mechaniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, a urządzenie daje przewagę masową nad większym PDK, wynoszącą około 16,8 kg.

READ  Targi CES 2024: oferta laptopów Dell XPS będzie wyglądać zupełnie inaczej

Oszczędność wagi to jedna z obsesji, która sprawia, że ​​ten pojazd jest tym, czym jest. Kilka przykładów: dach z włókna węglowego jest o 1 kg lżejszy niż zwykły dach stalowy, a fotele wykonane w całości z włókna węglowego są o 15 kg lżejsze niż standardowe czterokierunkowe fotele sportowe, co eliminuje niektóre zabójcze materiały w 992, które tracą kolejne 1,9 kg, oraz jeśli kupisz hamulec ceramiczny (6498 funtów), zaoszczędzisz kolejne 17,7 kg. Ta metodologia informuje o każdym aspekcie pojazdu i zapewnia, że ​​GT3 TG z napędem PDK waży tutaj 1435 kg, tylko o 5 kg więcej niż pojazd wyjeżdżający (pomimo dodania filtra cząstek stałych i innych wad regulacyjnych).

Poproś dowolnego projektanta samochodów o nazwanie konkurencyjnego produktu, który najbardziej mu się podoba, a zacytuje 911. Wizualna transformacja 992 GT3 dotyczy zasadniczo aerodynamiki, w większości zapożyczonej ze sportów motorowych. Powierzchnie tego pojazdu, zwłaszcza części, których nie widać, są bardzo zatłoczone powietrzem. Z przodu znajduje się regulowany czterostopniowy rozdzielacz, w pełni skomplikowane podwozie, ciekawie wyglądający tylny dyfuzor i prawdopodobnie najbardziej wyszukany tylny spojler, jaki kiedykolwiek pojawił się w dopuszczonym do ruchu drogowego Porsche. Montowane są w czterech ręcznie regulowanych kierunkach zwanych „łabędzią szyją”, które poprawiają przepływ powietrza w dolnej części skrzydła.

Rezultatem jest samochód, który sprawia, że ​​jego stare numery GT3 są tak aerodynamicznie ostre jak ceglane nadwozie; Przy prędkości 124 mph, ze skrzydłem w ustawieniu anteny o wysokich osiągach, generuje 385 kg docisku (o 150% więcej niż w poprzednim samochodzie). Rozstaw kół przednich zwiększył się o 48 mm i ogólnie 911 GT3 jest teraz narażone na śmiertelne ryzyko utraty wytrzymałości swojej kluczowej funkcji. Nie pozwól, żeby się zestarzało, Porsche.