Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Producent Final Fantasy twierdzi, że 5G zakończy długą regułę konsoli do gier

Jeden z najbardziej znanych japońskich producentów gier powiedział, że pojawienie się 5G jako światowego standardu zapowiada upadek konsoli do gier w dłuższej perspektywie, nawet gdy pandemia Covid-19 zwiększa krótkoterminowy popyt na sprzęt.

Prognozy autorstwa Naoki Yoshidy, dyrektora Square Enix, który nadzoruje rozwój przeboju Final Fantasy I Smocza przygoda Pomimo popytu na PlayStation 5 firmy Sony Przeważ ofertę Sprzedaż Nintendo Switch nadal przekraczała oczekiwania.

Ale poprawa prędkości transmisji i daleko idące odejście od telewizji jako podstawowego medium do gier mogą to zmienić.

„Kiedy 5G stanie się światowym standardem, z pewnością nadejdzie czas, kiedy będziemy mogli przesyłać obrazy na dowolne urządzenie” – powiedział Yoshida w wywiadzie dla Financial Times.

„Gracze mogą cieszyć się wysokiej jakości rozgrywką na dowolnym urządzeniu, nie łącząc ich z urządzeniem do gier lub ekranem telewizora. Zdecydowanie zmierzamy w tym kierunku i nie sądzę, aby koronawirus spowolnił to przejście”.

Analitycy branży gier są rozdarci, czy Gry w chmurze Wejście na rynek grup technologicznych, takich jak Google i Amazon, ostatecznie doprowadzi do końca konsoli do gier. Maszyny, których historia sięga połowy lat 70., okazały się odporne na przewidywania dotyczące ich rychłego zniknięcia.

Yoshida jest najbardziej znana z odrodzenia gier RPG Final Fantasy XIV: A World Reborn Po katastrofalnym debiucie w 2010 roku. Po ponad dekadzie seria RPG stała się jedną z najpopularniejszych gier w Internecie, z 22 milionami zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Kolejny Final Fantasy XVI Jest również produkowany przez Yoshidę.

Sam Square Enix wykorzystał przestoje, które zwiększyły popyt na rozrywkę domową. W roku podatkowym kończącym się w marcu zysk operacyjny grupy wzrósł o 44% w porównaniu z rokiem poprzednim, osiągając rekordowy poziom 47,2 mld jenów (430 mln USD) po uruchomieniu Remake Final Fantasy VII Oraz inne nowe tytuły gier.

READ  Samsung analizuje konkurencyjny składany telefon, aby zainspirować Galaxy Z Fold 6

„Z konsolami domowymi musisz usiąść przed telewizorem… włączyć zasilanie i poczekać, aż urządzenia zaczną działać, więc rozrywka trwała długo” – powiedział Yoshida. „Pozostając w domu, było więcej możliwości obsługi przełącznika”.

Jednak po nadzwyczajnych zyskach w zeszłym roku, Newzoo Industry Research Group Prognozowanie Że rynek konsoli do gier spadnie o 8,9 procent do 49,2 miliardów dolarów, ponieważ firmy zajmujące się grami zmagają się z ograniczeniami dostaw wprowadzonymi przez świat. Niedobór wiórów.

Podczas gdy pandemia zmusiła firmy zajmujące się grami do przyjęcia bardziej elastycznego środowiska pracy dla swoich artystów i programistów, Yoshida przyznał się do pewnych niepowodzeń związanych z jego niezdolnością do fizycznej interakcji podczas tworzenia gry.

„Trudno jest odczytać atmosferę, kiedy jesteś online, więc ludzie zaczęli przez cały czas zadawać pytania na czacie” – powiedział. „Początkowo myśleliśmy, że będzie wygodniej w Internecie, ale pojawiły się nieoczekiwane martwe punkty”.

Codzienny biuletyn

#techFT przedstawia wiadomości, komentarze i analizy dotyczące głównych firm, technologii i problemów, które tworzą te najszybciej rozwijające się sektory, przygotowane przez specjalistów z całego świata. Kliknij tutaj Aby dostać #techFT do swojej skrzynki odbiorczej