Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Producent Final Fantasy twierdzi, że 5G zakończy długą regułę konsoli do gier

Producent Final Fantasy twierdzi, że 5G zakończy długą regułę konsoli do gier

Jeden z najbardziej znanych japońskich producentów gier powiedział, że pojawienie się 5G jako światowego standardu zapowiada upadek konsoli do gier w dłuższej perspektywie, nawet gdy pandemia Covid-19 zwiększa krótkoterminowy popyt na sprzęt.

Prognozy autorstwa Naoki Yoshidy, dyrektora Square Enix, który nadzoruje rozwój przeboju Final Fantasy I Smocza przygoda Pomimo popytu na PlayStation 5 firmy Sony Przeważ ofertę Sprzedaż Nintendo Switch nadal przekraczała oczekiwania.

Ale poprawa prędkości transmisji i daleko idące odejście od telewizji jako podstawowego medium do gier mogą to zmienić.

„Kiedy 5G stanie się światowym standardem, z pewnością nadejdzie czas, kiedy będziemy mogli przesyłać obrazy na dowolne urządzenie” – powiedział Yoshida w wywiadzie dla Financial Times.

„Gracze mogą cieszyć się wysokiej jakości rozgrywką na dowolnym urządzeniu, nie łącząc ich z urządzeniem do gier lub ekranem telewizora. Zdecydowanie zmierzamy w tym kierunku i nie sądzę, aby koronawirus spowolnił to przejście”.

Analitycy branży gier są rozdarci, czy Gry w chmurze Wejście na rynek grup technologicznych, takich jak Google i Amazon, ostatecznie doprowadzi do końca konsoli do gier. Maszyny, których historia sięga połowy lat 70., okazały się odporne na przewidywania dotyczące ich rychłego zniknięcia.

Yoshida jest najbardziej znana z odrodzenia gier RPG Final Fantasy XIV: A World Reborn Po katastrofalnym debiucie w 2010 roku. Po ponad dekadzie seria RPG stała się jedną z najpopularniejszych gier w Internecie, z 22 milionami zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Kolejny Final Fantasy XVI Jest również produkowany przez Yoshidę.

Sam Square Enix wykorzystał przestoje, które zwiększyły popyt na rozrywkę domową. W roku podatkowym kończącym się w marcu zysk operacyjny grupy wzrósł o 44% w porównaniu z rokiem poprzednim, osiągając rekordowy poziom 47,2 mld jenów (430 mln USD) po uruchomieniu Remake Final Fantasy VII Oraz inne nowe tytuły gier.

READ  Aktualizacja uzupełnienia zapasów PS5 już dziś - śledź teraz na Twitterze, Walmart, Best Buy i nie tylko

„Z konsolami domowymi musisz usiąść przed telewizorem… włączyć zasilanie i poczekać, aż urządzenia zaczną działać, więc rozrywka trwała długo” – powiedział Yoshida. „Pozostając w domu, było więcej możliwości obsługi przełącznika”.

Jednak po nadzwyczajnych zyskach w zeszłym roku, Newzoo Industry Research Group Prognozowanie Że rynek konsoli do gier spadnie o 8,9 procent do 49,2 miliardów dolarów, ponieważ firmy zajmujące się grami zmagają się z ograniczeniami dostaw wprowadzonymi przez świat. Niedobór wiórów.

Podczas gdy pandemia zmusiła firmy zajmujące się grami do przyjęcia bardziej elastycznego środowiska pracy dla swoich artystów i programistów, Yoshida przyznał się do pewnych niepowodzeń związanych z jego niezdolnością do fizycznej interakcji podczas tworzenia gry.

„Trudno jest odczytać atmosferę, kiedy jesteś online, więc ludzie zaczęli przez cały czas zadawać pytania na czacie” – powiedział. „Początkowo myśleliśmy, że będzie wygodniej w Internecie, ale pojawiły się nieoczekiwane martwe punkty”.

Codzienny biuletyn

#techFT przedstawia wiadomości, komentarze i analizy dotyczące głównych firm, technologii i problemów, które tworzą te najszybciej rozwijające się sektory, przygotowane przez specjalistów z całego świata. Kliknij tutaj Aby dostać #techFT do swojej skrzynki odbiorczej