Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Producenci twierdzą, że zaawansowany technologicznie, przyjazny dla środowiska „helikopter” mógłby zastąpić Formułę 1 jako sport

Producenci twierdzą, że zaawansowany technologicznie, przyjazny dla środowiska „helikopter” mógłby zastąpić Formułę 1 jako sport

Musi latać po torze! Zaawansowany technologicznie, przyjazny dla środowiska „helikopter” będzie testowany na torach wyścigowych, gdzie producenci twierdzą, że mógłby zastąpić Formułę 1 jako sport.

  • Francuski Maca wystrzeli swój „helikopter” na tor wyścigowy jeszcze w tym roku
  • Ekologiczny pojazd napędzany wodorem ma kosztować około 665 000 funtów
  • Maka ma nadzieję, że wyścigi helikopterów bez CO2 zastąpią Formułę 1 jako sport


Wygląda jak futurystyczny pojazd wyścigowy z popularnej gry wideo sprzed 25 lat.

Ale ten latający samochód przypominający owada powinien wkrótce stać się rzeczywistością.

Francuski Maca mówi, że planuje w tym roku przetestować swój ekologiczny „helikopter wodorowy” za 665 000 funtów na torach wyścigowych.

Będzie miał prędkość maksymalną 155 mil na godzinę, co oznacza, że ​​pilot na pokładzie statku o długości 23 stóp może dać gwiazdom F1 szansę na ich pieniądze.

Ale w przeciwieństwie do maszyn zużywających gaz, prowadzonych przez Sir Lewisa Hamiltona i jego kolegów, ten samochód nie emituje CO2 i można go całkowicie poddać recyklingowi.

Firma ma nadzieję, że wyścigi helikopterów zastąpią Formułę 1 jako sport.

Carcopter Maca S11 został zaprezentowany w dniu otwarcia targów Consumer Electronics Show 2022 w Las Vegas.

Carcopter Maca S11 został zaprezentowany w dniu otwarcia targów Consumer Electronics Show 2022 w Las Vegas.

Carcopter Maca S11 został zaprezentowany w dniu otwarcia targów Consumer Electronics Show 2022 w Las Vegas.

Wyposażony w trzy ciche wentylatory, jest wyposażony w metalową obudowę i ramę wykonaną z włókna węglowego, lnu i drewna.

Ich wygląd jest podobny do pojazdów latających z gry PlayStation Wipeout – której akcja toczy się w roku 2052 – która została pierwotnie wydana w 1995 roku.

W przeciwieństwie do maszyn zużywających gaz, prowadzonych przez Sir Lewisa Hamiltona i jego kolegów, helikopter nie emituje CO2 i można go całkowicie poddać recyklingowi (Na zdjęciu: Lewis Hamilton prowadzący (44) zespół Mercedes-AMG Petronas Formuły 1 Mercedes W12 w Abu Zabi)

W przeciwieństwie do maszyn zużywających gaz, prowadzonych przez Sir Lewisa Hamiltona i jego kolegów, helikopter nie emituje CO2 i można go całkowicie poddać recyklingowi (Na zdjęciu: Lewis Hamilton prowadzący (44) zespół Mercedes-AMG Petronas Formuły 1 Mercedes W12 w Abu Zabi)

Maca, która ściśle współpracowała z Airbusem nad wynalazkiem, twierdzi, że śmigłowiec pojawi się na rynku do czerwca 2023 roku.

COO Thierry de Boisvilliers powiedział: „Wiele firm pracuje nad podobnymi rozwiązaniami.

„Podczas gdy większość firm wykorzystuje energię elektryczną lub tradycyjne paliwa kopalne do zasilania swoich samochodów, Maca wdraża czysto spalające się wodorowe ogniwa paliwowe, które umożliwiają dłuższy czas lotu i zrównoważony rozwój zielonej energii”.

Sprytna obroża pyta: Co słychać, psie?

Inteligentna obroża może ostrzegać właścicieli, jeśli ich zwierzak jest zły, śledząc codzienne szczekanie, podskakiwanie i oddychanie.

Urządzenie o wartości 75 funtów wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia obrazu codziennej rutyny zwierzęcia i wysyła alert do aplikacji, jeśli wykryje zmiany w zachowaniu.

Francuska firma technologiczna Invoxia powiedziała, że ​​czujniki radarowe wbudowane w obrożę mogą penetrować grubą sierść i monitorować aktywność psa – w tym temperaturę, tętno i oddech – oraz lokalizację.

Powiedziała, że ​​odkrycia mogą pomóc właścicielom powiedzieć, co jest nie tak, jeśli ich pies jest zdenerwowany i dać wczesne ostrzeżenia o problemach zdrowotnych.

READ  Palworld Steam Patch v0.1.4.1 wprowadza więcej mile widzianych poprawek

Właściciele mogą również użyć aplikacji do zbudowania wirtualnych granic wokół swojego ogrodu, aby ostrzec ich, jeśli ich zwierzęta uciekną.

Kołnierz ma zostać wydany latem.

Francuska firma technologiczna Invoxia powiedziała, że ​​czujniki radarowe wbudowane w obrożę mogą penetrować grubsze futro i monitorować aktywność psa – w tym temperaturę, tętno i częstość oddechu – oraz lokalizację.

Francuska firma technologiczna Invoxia powiedziała, że ​​czujniki radarowe wbudowane w obrożę mogą penetrować grubą sierść i monitorować aktywność psa – w tym temperaturę, tętno i oddech – oraz lokalizację.

Reklamy