Plus bliższe przyjrzenie się demie Valley of the Ancient.
W zeszłym tygodniu firma Epic wypuściła Unreal Engine 5 do wczesnego dostępu wraz z przykładowym projektem demonstracyjnym – Valley of the Ancient – dla deweloperów do odkrycia. Kluczowe dla UE5 są dwie nowe podstawowe technologie: Nanite, która ma na celu zaoferowanie czegoś zbliżonego do „nieskończonych szczegółów” oraz Lumen, najnowocześniejsze globalne rozwiązanie oświetleniowe. Na PS5 i Xbox Series X, w najbardziej „epickalnych” ustawieniach, celem jest 1080p przy 30 klatkach na sekundę. Jednak inna nowa technologia — Temporary Super Resolution (TSR) — wykorzystuje inteligentne skalowanie w górę, aby zapewnić atrakcyjną prezentację 4K. To nowatorskie rzeczy, a teraz, kiedy spędziliśmy trochę czasu z UE5 na PC, mamy trochę surowych wrażeń i wyników.
Po pierwsze, nic nie powstrzyma nikogo przed pobraniem początkowej wersji UE5 z wczesnym dostępem i możesz to zrobić za darmo. Należy jednak zauważyć, że jest to dalekie od pełnej wersji kodu i brakuje kluczowych funkcji i ulepszeń. Poza pobraniem samego silnika demo Valley of the Ancient jest osobnym pobraniem o pojemności 100 GB. Wykorzystuje to surowe zasoby — godziny kompilacji zagregowane na poziomie około 25 GB. Jeśli chodzi o samą zawartość demonstracyjną, jest ona dość prosta, a na dole strony mamy pokazaną próbkę działającą na RTX 3080. Zasadniczo otrzymujesz elementy eksploracji, które pozwalają docenić samą jakość prezentacji (i to, jak Nanite może dostarczyć rozległy otwarty świat), a także walkę z bossem, aby pokazać więcej interakcji.
Pomysł na to demo 1080p30 wzbudził pewne zdziwienie, ale to UE5 działający w epickich ustawieniach i globalnym rozwiązaniu oświetleniowym Lumen, które jest prawie tak ciężkie, jak pierwsze demo PS5, które widzieliśmy w zeszłym roku (które działało w około 1400p) . Dodatkowym obciążeniem jest również układanie obiektów w stosy dla wielu oddzielnych siatek nanitowych w celu stworzenia świata. Jednak TSR stanowi świetne rozwiązanie do aktualizacji – nie jest tak czyste i wyraźne przy natywnym 4K, ale z pewnością jest porównywalne i znacznie przewyższa natywne 1080p. Istniały pewne przypuszczenia, że to nowe demo jest międzyplatformową „downgradem” w porównaniu z zeszłorocznym demo PS5, ale zostało to obalone przez inżyniera firmy Epic (grafika) Briana Karisa, który potwierdził w transmisji na żywo, że to drugie działa. demo dobrze radzi sobie również na PC i Xbox Series X.
Co zatem można wyciągnąć z tej praktycznej możliwości? Mówiąc najprościej, Nanette działa. Pozwala zbliżyć kamerę tak blisko, jak chcesz, do dowolnego obiektu na świecie, a poziom szczegółowości jest niesamowity – ograniczony tylko do poziomu szczegółowości obiektu, który został zaimportowany do samego UE5. Mogą jednak wystąpić różnice w jakości, jeśli różne zasoby mają różne poziomy gęstości geometrycznej lub tekstury oraz jeśli są oglądane z bliskiej odległości. Myślę, że prawdziwym osiągnięciem Nanite niekoniecznie jest absolutny poziom szczegółowości, ale większa ciągłość w dostarczaniu tych szczegółów na całej planszy bez problemów z wyskakującymi okienkami LOD. W międzyczasie nie spędziłem dużo czasu przyglądając się Lumenowi, ponieważ ta technologia jest wciąż w fazie dojrzewania, ale otrzymujesz świetne efekty odbijania światła, a w filmie zamieszczonym powyżej jest więcej uwag na temat jej właściwości.
Widzimy tu przełomowe technologie i nieuchronnie trzeba zapłacić. Nawet przetaktowany RTX 3090 nie może uruchomić w pełni zamkniętego demo przy 60 klatkach na sekundę przy 1080p TSRed do 4K. Na poziomie procesora AMD Ryzen 5 3600 – co jest prawie odpowiednikiem wydajności konsoli – nie osiąga 60 klatek na sekundę, ale wysokiej klasy części PC mogą to zrobić. Jednak podczas gdy cel 60 fps po stronie graficznej jest potwornym wymaganiem, odkryłem już, że więcej popularnych procesorów graficznych, takich jak RTX 2060 Super i RX 5700, może często oferować szybkości klatek na północ od 30 fps, z RTX 2070 Super daje to bardzo dużo. kosztów ogólnych. Wypróbowałem też wersję demonstracyjną na laptopie gamingowym Razer z RTX 2070 (wydajność równoważna desktopowemu RTX 2060 z większą ilością pamięci RAM) i nie miałem problemów z natywnym 1080p30 – 1080p, bez TSR. Powiedziałbym, że jest tutaj skalowalność, ale jestem ciekaw, czy 60 klatek na sekundę z tymi technikami okaże się opłacalne.
To oczywiście dopiero początek z Unreal Engine 5, ale wspaniale jest widzieć, jak Epic przenosi grafikę na zupełnie nowy poziom na wiele sposobów. Jeśli masz techniczne inklinacje, zdecydowanie dobrym pomysłem jest wypróbowanie wersji UE5 Early Access – i zdecydowanie fajnie jest wypróbować Project Valley of the Ancient. Jeśli chcesz tylko zobaczyć, jak wygląda projekt, przechwycenie demonstracji, którą stworzyliśmy, uruchamiając RTX 3090, pokazuje, jak wydaje się działać w najlepszym wydaniu. Ale w przyszłości najbardziej interesuje nas sposób, w jaki Lumen i Nanite pojawią się w rzeczywistych grach — a dzięki programistom takim jak Ninja Theory i The Coalition, którzy dołączą do UE5, mamy nadzieję, że coś podobnego do gry pojawi się raczej wcześniej niż później.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro