Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Praca, która mnie stworzyła: James Rosen

Praca, która mnie stworzyła: James Rosen

James Rosen jest wielokrotnie nagradzanym redaktorem w Final Cut London. Po pracowitym roku, w którym zrealizował wiele kultowych projektów biznesowych i zdobył nagrodę Silver Shot dla redaktora roku, James spogląda wstecz na niektóre prace, które doprowadziły go na ścieżkę redagowania, a także na kilka ważnych projektów, które realizował droga.

Reklama/Teledysk z dzieciństwa, który zostaje ze mną…

Reklama Jamesa Gillette’a podczas Super Bowl 1989:Najlepszy mężczyzna, jakiego możesz miećNieistotne jak na dzisiejsze standardy, ale zrobiło na mnie bardzo artystyczne wrażenie. Wszystko jest podświetlone, bieg w zwolnionym tempie, astronauci, sportowcy, piękne kobiety rzucające się w ramiona pięknych mężczyzn, mnóstwo stali w sprayu, wszystko to pięknie do klasycznej melodii z lat 80. Nie miałem pojęcia, co to wszystko znaczy, ale zadziałało na moje głupie zaklęcie. Obejrzyj teraz, a wzdrygniesz się na widok tak głupiego, anachronicznego przedstawienia męskości, ale musisz docenić wysiłek.

Reklama/muzyka wideo/gra/platforma internetowa, która sprawiła, że ​​zapragnąłem wejść do branży…

James > MTV przypieczętowało umowę. Zaskoczyło to mój młody umysł, ponieważ byłem narażony na tak wiele kreatywności i innowacji artystycznych, a moja ścieżka została wyznaczona. Teledyski łączyły dwie rzeczy, które bardzo kochałem: muzykę i film, a ponieważ częściej je oglądałem, zapoznałem się z montażem — jak obrazy, muzyka i dźwięk są łączone, aby uzyskać tak wspaniały efekt. Nadal pociąga mnie mnóstwo montaży w porównaniu do świetnego utworu muzycznego, a patrząc wstecz, wszystkie moje ulubione momenty w teledyskach, filmach i programach telewizyjnych są właśnie takie: „Wanted Dead or Alive” Bon Jovi, napisy początkowe „Miami Vice” , większość ’Rocky IVfinał drugiego sezonu „The West Wing”, finałowy montaż „The Wire”, ten moment Kate Bush w „Stranger Things”, a nawet reklamę Air Canada z lat 80.

Praca twórcza (film/album/gra/reklama/album/książka/wiersz itp.), do której ciągle powracam…

James > Bon Iver’s22 milionyPrzyszło to w czasie, kiedy naprawdę tego potrzebowałem i przypomniało mi, żebym odpuścił i odkrywał chaos kreatywności, radował się szczęśliwymi wypadkami i cieszył się rzucaniem rzeczami. Stał się dla mnie czymś wyjątkowym, rodzajem przewodniego światła, trochę zagubiony.

READ  Recenzja filmu: „Indiana Jones and the Dial of Destiny” wygląda (i brzmi) jak należy, ale nie jest krzykliwy | tata

Pierwszy profesjonalny projekt…

James > zapowiedź żartobliwego filmu dokumentalnego LiltEpicki’ Reklama telewizyjna.

Praca (reklama/teledysk/podium…), która wciąż budzi we mnie zazdrość…

Jakub > NikeNapisz przyszłośćTo absolutny podmuch od początku do końca i sprowadza się do tak wielu pomysłów, żongluje tak wieloma liniami czasowymi i wszystko toczy się w zawrotnym tempie, a mimo to wszystko ma sens. Wiedząc, jak skomplikowane powinno to być poskładane i jak łatwo mógł być kompletnym bałaganem, nie wspominając już o logistyce produkcji związanej z zakwaterowaniem piłkarzy i ich napiętymi harmonogramami, jestem pod wrażeniem, kiedy to oglądam.

Kreatywny projekt, który zmienił moją karierę…

James> był prawdopodobnie pierwszym projektem, który zmontowałem dla Sama Browna, teledysk do „Obróć swój samochódLee Ryan – sztuka oparta na pustyni / koniu przedstawia Lee Ryana jako bohaterskiego pasterza koni, który załamuje się na środku pustyni, tylko po to, by przekonać konia, by prawdopodobnie galopował do najbliższego garażu. Kontakt z Samem byłby początkiem długoterminowej i satysfakcjonującej współpracy, która zabrałaby mnie od teledysków do reklam. Od tego czasu nasza praca jest podstawą spektaklu.

Praca, z której jestem najbardziej dumna…

James> to skrót od UNICEF o nazwie „Odłóż ją na bokWyreżyserowane przez Adriana Motta. Wzięliśmy wszystkie 25 godzin materiału nakręconego do głównej kampanii i wycięliśmy pięciominutowy montaż, w który wlałem wszystko, co kocham w montażu; Proste montaże, zestawienia, małe stylistyczne zwroty akcji i równoległe akty, które łączą ze sobą kilka narracji, śledzą dzieci i ich wstrząsające okoliczności. To najlepsza rzecz, jaką kiedykolwiek zrobiłem i nadal uważam, że oglądanie tego jest absolutnie druzgocące.

Zdobycie nagrody BAFTA dla najlepszego filmu krótkometrażowego Cowboy Dave (napisany i wyreżyserowany przez Colina O’Toole’a) było dla mnie ogromnym momentem potwierdzenia. Syndrom oszusta to coś, z czym zmagam się przez całą swoją karierę. To takie dziwne, że nie myślisz, że możesz coś zrobić, kiedy już to robisz. Jak większość z nas w tej dziedzinie, nigdy nie chodziłem do szkoły montażowej. Miałem szczęście być otoczonym przez mistrzów rzemiosła, gdy wykuwałem własną ścieżkę, naśladując to, co lubiłem. „Cowboy Dave” wiele dla mnie znaczył i prawdopodobnie przez cały ten czas naprawdę wiedziałem, co robię.

READ  Wpływ na reżim Łukaszenki w związku z operacjami na granicy

Najgorętszą częścią akcji powinno być 90-sekundowe chłodzenieostatnie zdjęcieWyreżyserowane przez Maxa Fishera. Pozornie proste zadanie zaprezentowania surowego wideo okazało się później ostatnim pojawieniem się badanych na nagranych nośnikach. Musiałem wziąć wszystko, czego się nauczyłem, wszystkie moje instynkty redaktora reklamowego, wszystkie sztuczki i narzędzia, które miałem w rękawie, i wyrzucić je. Nie możemy niczego upiększać, polerować ani projektować. Musiało to być jak najbardziej nagie kości, jednocześnie tworząc reklamę, którą trzeba było traktować poważnie, z integralnością i głębią. To było ćwiczenie najwyższej samokontroli. Nigdzie nie jest to wyraźniejsze niż w muzyce – nic poza samotnym głosem, wprawionym w rytm, towarzyszącym tragicznym obrazom w najbardziej czuły i czuły sposób. To było głębokie i emocjonalnie trudne doświadczenie od początku do końca. Ale to są projekty, które pozostają z tobą przez całą karierę. Nic, co wartościowe, nie jest łatwe.

Ostatni projekt, w który byłem zaangażowany, był dla mnie najbardziej ekscytujący…

James> Superliga kobietWszystko poszłoNa sezon 21/22. Praca z Cassie Brooksbank jest świetną zabawą, ona tak bardzo interesuje się montażem i przesuwa wszystko do granic możliwości, nosząc na rękawie przebojowe hollywoodzkie wpływy. Jej radość z pracy jest zaraźliwa, a instynkt wyostrzony. Współpracując z nią wiele razy, zaufanie jest na miejscu, co pozwala nam rzucać sobie nawzajem wyzwania, oboje dążąc do tego, co najlepsze.

i moja modyfikacja biały pazur Miałem ochotę wrócić do czegoś, co inspirowało mnie tyle lat temu. Sam i ja rozmawialiśmy w nieskończoność o tych początkach — twórczości Franka Budgena, Tony’ego Kaye, Jonathana Glazera i Ridleya Scotta, reżyserów, którzy wynieśli reklamę na artystyczny i koncepcyjny poziom daleko wykraczający poza to, czego oczekiwano, a nawet było to możliwe. Pięknie prosty, głęboki i poetycki, świetna muzyka, wspaniałe zdjęcia i filozoficzna koncepcja, która odbiła się echem. Stawić czoła przeciwnościom losu i odpuścić…

READ  „Portret damy” Rubensa na licytacji w Warszawie