Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Poznaj projektanta, który maluje supersamochody lakierem do paznokci

Poznaj projektanta, który maluje supersamochody lakierem do paznokci

Fotka Joe Lewisa. Wszystkie zdjęcia dzięki uprzejmości McLarena.

Kręte i bujne drogi północnej Kalifornii wymagają wycieczek, szybkiej jazdy i malowniczych tras. Artura chce, aby McLaren był samochodem, którym jeździ podczas takich podróży, a jego najnowsza wyprawa w świat zrównoważonych i luksusowych samochodów została zaprezentowana na firmowym Press Drive w Sonoma. Samochód, stworzony częściowo przez szefa ds. kolorów i materiałów McLarena, Joe Lewisa, czerpie z doświadczenia projektanta w projektowaniu tekstyliów, aby wprowadzić do bitwy materiały, które klienci kochają, takie jak kaszmir. wykształcony Rozmawia z Lewisem o znalezieniu swojej niszy jako projektantka w świecie motoryzacyjnym, nie wspominając już o tym, że jako kobieta może być branżą, która może być dla mężczyzn.

Intelektualista: Jak doszedłeś do swojej obecnej pozycji?

Joe Lewisa: Praca w branży motoryzacyjnej niekoniecznie była ścieżką, o której myślałem. Kiedy studiowałem i decydowałem, co chcę robić w przyszłości, zwróciłem się w stronę rzeczy, które lubiłem robić. Zawsze byłeś taki kreatywny. Uwielbiam materiały, modę i produkty tekstylne. Skończyło się na tym, że szedłem przez Central Saint Martins i tam specjalizowałem się w tekstyliach. Ogólnie rzecz biorąc, przy tego rodzaju ścieżce ludzie wybierają modę lub wnętrza. Tak bardzo, jak bardzo to kochałem, czułem, że chcę zrobić coś bardziej innowacyjnego.

Więc po ukończeniu studiów poszedłem i zdobyłem tytuł magistra w Royal College of Art. Tutaj znalazłem wiele nowych i ekscytujących technologii, takich jak druk 3D. Wyszukiwano mnie na… stanowisko bardziej skoncentrowane na inżynierii. Nauczyłem się dużo o polimerach i tworzywach sztucznych. To była moja specjalność. W rzeczywistości jestem dyslektykiem, więc w szkole nigdy nie byłem mocny w matematyce i naukach ścisłych, ale, co dziwne, skończyłem w pracy, w której muszę to uwzględnić w moim rozwoju projektowym. Znalazłem na to sposób, chociaż mój umysł nie jest nastawiony na naukowca. Od tamtej pory pracowała dla takich marek jak m.in LexusaI skończyłem w McLarena. Dołączyłem ponad siedem lat temu i nie oglądam się za siebie.

READ  Gospodarka Europy Środkowej i Wschodniej - W lutym płace w Polsce mocno wzrosły, a zatrudnienie spadło
Samochody zaprojektowane przez McLarena

Kultura: Co czujesz, gdy widzisz reakcje ludzi na nowego McLarena Artura?

Ludwik: Artura startował w latach 2016-2017. Przygotowanie trwało długo — porównałbym to prawie do urodzenia dziecka. Zaczynasz od koncepcji pomysłu i dosłownie go rodzisz. Widzisz ten rozwój i wkładasz w to wszystko. Cały dzień pracy może być głębokim zanurzeniem się w ten jeden produkt. Kiedy widzisz swój projekt na końcu linii lub klienta prowadzącego Cię w dół drogi, czujesz się bardzo dumny. Reakcja jest niesamowita. Wiele doniesień medialnych na temat Artury nie miało zbyt wiele wspólnego z samochodami lub supersamochodami, ale uwielbiam świeże spojrzenie na coś, co zrobiłem, i to ponownie rozpala całość [process].

Intelektualista: Skąd czerpiesz inspirację?

Ludwik: Garetha Pugha, brytyjski projektant mody, który swoimi projektami tworzy ciekawe kształty, które są bardzo odważne, skandaliczne i teatralne. W niektórych z tych pomysłów jest element odwagi i zuchwałości. W tej chwili interesują mnie artyści graffiti i to, co robią. Banksy’ego jest jasne. Uwielbiam opowiadanie historii w tego rodzaju projektach.

CULTURED: Jaki jest punkt odniesienia w zakresie zrównoważonego rozwoju dla McLarena w przyszłości? Co to oznacza dla tego samochodu?

Ludwik: Zawsze mówimy: „Żadna myśl nie jest głupim pomysłem”. Pchanie, przewodzenie i wyznaczanie standardów branżowych w zakresie zrównoważonego rozwoju to obszar, w którym czuję, że jesteśmy jako marka. Być może był czas w McLarenie, kiedy to nie było mainstreamowe. Wiemy, że klienci coraz częściej pytają o zrównoważony rozwój, a my bardziej przyglądamy się materiałom źródłowym. Jak możemy zapewnić wzrost zawartości materiałów pochodzących z recyklingu? Czy możemy aktualizować i lepiej współpracować z dostawcami, aby mieć pewność, że nasze materiały są bardziej zrównoważone?

Na przykład większość producentów samochodów używa skóry. Lubimy współpracować z dostawcami, którzy mają taką samą synergię w zakresie marki. nasz [leather production] Ma najniższą emisję dwutlenku węgla ze wszystkich skór na całym świecie. Firma, która go opracowała, opracowała proces, w którym w celu wyprodukowania tego kawałka skóry odpady wracają do procesu wytwarzania następnego kawałka skóry. Więc ostatecznie jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.

READ  Wielkość i prognoza rynku lakierów do paznokci
Samochody zaprojektowane przez McLarena

Intelektualny: Jakie są techniczne aspekty twojej pracy? Jakie kreatywne aspekty lubisz najbardziej?

Ludwik: Po części jestem odpowiedzialny za wszystko, co widzisz w samochodzie, czy to wewnątrz, czy na zewnątrz, czy to koło, doładowanie, czy lakier. Muszę dogłębnie zrozumieć każdy rodzaj materiału. Ludzie nie oczekują tego od mojego stanowiska; Wygląda puszysto. Naprawdę musimy zagłębić się w naukę o materiałach i sposobie ich wytwarzania. Na przykład włókno węglowe. Rozebrałem go do gołego stanu. Jak możemy przyjrzeć się różnym rodzajom projektów cyfrowych i sprzętu, aby wykorzystać sploty włókien węglowych i uczynić je lżejszymi?

Fantazyjne tkaniny nie są tak widoczne w projektowaniu samochodów, ponieważ nie są tak trwałe, ale naprawdę chciałem przyjrzeć się trwałości kaszmiru. Wracając do samego światłowodu, możesz przejść od razu do szczegółów tego poziomu mikro, a następnie zbudować i stworzyć coś innego i nowego. Lubię być tym, który znajduje sposób na zrobienie czegoś innego. Inną częścią mojej pracy jest bycie bardzo blisko naszej bazy klientów. Jesteśmy producentem na małą skalę, więc mogę być blisko klientów, co uważam za wspaniałe. Możesz się wiele dowiedzieć o tych osobach io tym, co lubią.

Intelektualista: Czy jest jakiś materiał lub kolor, na punkcie którego masz obecnie obsesję?

Ludwik: Różowy, na chwilę. Te bardziej kobiece kolory naprawdę na mnie działają. Podoba mi się takie podejście, ponieważ samochody są postrzegane jako bardziej męskie środowisko. Kieruję się wskazówkami z przymrużeniem oka. Uważam, że doceniam, o co w tym chodzi, ale jednocześnie czuję, że jako zespół, a zwłaszcza kolorystycznie, powinniśmy mieć trzy, może cztery lata. Chciałbym myśleć, że ustaliliśmy kierunki. Rozwój kolorów jest naprawdę interesujący.

mamy 765 litrówSuper samochód skupiony na torze. To bardzo ekstremalny, bardzo agresywny look. Uważam, że ten kolor jest absolutnie wspaniały i tak naprawdę był to lakier do paznokci, który miałem pod ręką. Nikomu nie powiedziałem. Jest to rodzaj korala, prawie pomarańczowego koloru. Wsadziłem go do samochodu, było dużo sprzeciwu. Ludzie lubią grać bezpiecznie z kolorami. W tym czasie dyrektor generalny powiedział: „Nie, zróbmy to, to brzmi fajnie”. Ale potajemnie opierał się na lakierze do paznokci. Myślę, że nikt nie wie tego teraz intuicyjnie.

READ  Eurodeputowany ds. energii zmusza do milczenia na spotkaniach gazowych przed głosowaniem

Zapisz się do newslettera dla nauczycieli

Jasne, możemy być bliskimi przyjaciółmi. Niefiltrowany dostęp czeka.