Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Poznaj Naylę Al Khaja, pierwszą reżyserkę filmową w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

Nayla Al Khaja miała 8 lat, kiedy oglądała bollywoodzki klasyk polski but. Centralnym punktem filmu była opowieść o rodzeństwie, które straciło rodziców – uczucie, które chwyciło Naylę za serce.

„Chodzi o film, hojność, wielkość, muzykę, czarno-białe zdjęcia i emocje” — wspomina. Widziałem ten film co najmniej 12 razy… złamał mi serce… Chcę zobaczyć, jak moje rodzeństwo jest rozdzielone. Środowisko w moim domu było skaliste, ponieważ moi rodzice przechodzili przez separację, a mój starszy brat, który miał wkrótce zostać w separacji za dwa lata. Dwa z moich filmów są z perspektywy brata, jakbym czasami czuła, że ​​to on ponosi ciężar rozstania, będąc starszym bratem” – powiedziała. Twoja historia Zatoka Siedzi w swoim domowym biurze w Dubaju, gdzie ona i jej montażyści montują również jej filmy.

Podczas polski but Nayla myślała o kręceniu filmów i zawsze interesowała się sztukami pięknymi. „Ponownie zaczęłam wracać do kręcenia filmów, gdy miałam 19 lat” — mówi. Było to mniej więcej w czasie, gdy pracowałem nad projektem dokumentalnym.

To umocniło jej zamiar pracy z filmem jako środkiem opowiadania historii. „Energia i cały proces były piękne i po prostu się w tym zakochałam… Poczułam, że to niepodobne do żadnego innego medium artystycznego. Wtedy byłam pewna, że ​​chcę zająć się kręceniem filmów” – mówi Nayla.

Nayla Al Khaja

Podobała mi się ta historia „contenteditable =” false ” data-new-ui =” true ” data-explore-now-btn-text =” eksploruj teraz ” data-group-icon =” https://images.yourstory.com/assets /images/alsoReadGroupIcon.png „data-pageurl =” https://yourstory.com/ys-gulf/meet-nayla-al-khaja-united-arab-emirates-first-woman-filmmaker” data-headline =” 1470 Ludzie sympatyczny Ta historia”>

Odkryj tworzenie filmów na nowo

Od tego czasu przeszedłem długą drogę. Dziś Naila ma na swoim koncie wiele nagród. Jest pierwszą reżyserką filmową w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i znalazła się wśród 50 najpotężniejszych postaci kina arabskiego magazynu Variety. Została również wybrana Business Woman of the Year przez Gulf Business Awards 2020 i otrzymała nagrodę Black Swan Award for Women Empowerment – Asia 2019, by wymienić tylko kilka.

„W moim świecie lubię rzeczy, które są bardziej klimatyczne… Ma ciemniejsze palety, napięte, przesadne momenty i rzeczy, które sprawiają, że czujesz się niekomfortowo” – mówi.

Naila ma obecnie dwa filmy na Netflix – Animal, film fabularny o narcyzmie i Cień, jej najnowsze wydawnictwo. Powiedziała, że ​​w swoich filmach często zajmuje się tematami związanymi ze zdrowiem psychicznym i jego niuansami. Oznacza to również, że Naila musi ją dobrze traktować, ponieważ temat jest delikatny, a szukanie pomocy w zakresie zdrowia psychicznego nadal wiąże się z silnym piętnem.

READ  Kabul. Chaos na lotnisku. W tle słychać strzały i krzyki ludzi

„Ostatni film, który zrobiłem, jest o młodym chłopcu z chorobą afektywną dwubiegunową…[in the film] Jego rodzice próbują zamieść sprawę pod dywan, udając, że wszystko jest w porządku. Z biegiem czasu jego stan po prostu się pogorszył. Podkreśla rodziców i ich dzieci oraz to, jak powinni zwracać uwagę, a posiadanie problemu psychicznego jest bardzo dobrą rzeczą” – mówi Nayla.

Napisała i wyreżyserowała swój pierwszy film krótkometrażowy, Arbana, w 2006 roku, za który zdobyła nagrodę dla najlepszej reżyserki z Emiratów na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Dubaju w 2007. Zdobyła również miejsce w prestiżowej sieci Producers Network na Festiwalu Filmowym w Cannes w 2018 roku.

Naila mówi, że OTT też coś zmieniło. To zmieniło wszystko, sprawiło, że filmy obcojęzyczne stały się bardziej dostępne i pożądane, mówi.

„Zakłóciło to systemy studia i sprawiło, że zawartość jest bardziej dostępna. Wyglądają inaczej i widzą rzeczy inaczej. Widzisz ludzi o innym kolorze skóry, różnych ras, płci. Ale problem polega na tym, że kiedy staje się listą kontrolną, wydaje się narzucona, a nie prawdziwa w Ludzie będą czuli się nieważni”. Autentyczność: „Historia musi być do tego odpowiednia” — mówi Nayla.

Podobała mi się ta historia „contenteditable =” false ” data-new-ui =” true ” data-explore-now-btn-text =” eksploruj teraz ” data-group-icon =” https://images.yourstory.com/assets /images/alsoReadGroupIcon.png „data-pageurl =” https://yourstory.com/ys-gulf/meet-nayla-al-khaja-united-arab-emirates-first-woman-filmmaker „data-headline =” 1378 Ludzie sympatyczny Ta historia”>

Budowa dobrze prosperującego biznesu

„Kiedy zaczynałem, nie miałem dużo pieniędzy i musiałem zbierać pieniądze… Chociaż robiłem to dla moich filmów, była to trudna podróż. To trudny proces, musisz zrobić matematykę, znaleźć organizacje które są zgodne z Twoimi pomysłami” — mówi Nayla.

„Pierwsze sześć miesięcy było trudnych, nakręciłem wiele reklam… które trzymały wilka na dystans, a potem zaczęliśmy od własnych projektów” — dodaje Nayla. Dziś jest to firma zatrudniająca 12 pracowników.

READ  Kalendarz adwentowy jest ponurą częścią brzydoty tego święta

Dla Nayli bycie powiązanym z popularną marką telefonów pomogło w zbieraniu pieniędzy. Jej rada dla przedsiębiorców to związanie się z markami, które z kolei mogą podnieść poprzeczkę budowanym przez siebie startupom.

Nie oznacza to, że prowadzenie firmy nie było pozbawione wyzwań. „Możliwości dla mężczyzn i kobiet w kinie są zdumiewająco różne. Istnieje badanie, które mówi, że na uniwersytetach mężczyźni i kobiety w kinie mają 50:50. „Ale po ukończeniu studiów kobietom trudniej jest zarabiać pieniądze niż mężczyznom. Mężczyźni zwykle dostają pieniądze na filmy i dotacje rządowe, podczas gdy kobiety nie.

Naila musiała także walczyć z uprzedzeniami i przekonaniem ludzi, że nie może zrobić prostej rzeczy, ponieważ jest kobietą. Mówi, że od tego czasu świat się zmienił.

Nayla Al Khaja

Nayla Al Khaja

„Zbudowałam wiele relacji dzięki wolontariatowi, pomaga to również zrozumieć, jakim aspektem filmu jesteś naprawdę pasjonatem… Im więcej jesteś wolontariuszem, tym bardziej zdajesz sobie sprawę, jak działa ta dziedzina” – mówi.

Dodaje, że ważne jest, aby kojarzyć się ze znaną marką, ponieważ gdy już to zrobisz, podnosi to Twój profil jako startupu. Ważne jest, aby pozyskać odpowiednie stowarzyszenia, agencje i marki. Ułatwia to zbieranie funduszy. Naila początkowo zaczęła od kontaktu z marką telefoniczną, znaną marką, która jej pomogła.

Podczas gdy rodzina Nayli była zadowolona z pomysłu sztuki plastycznej jako przedmiotu, nie byli do końca zadowoleni z pomysłu jej wejścia do kina. „Z branżą wiąże się wiele bagaży, dramatów i przepychu, więc nie czuli się do końca komfortowo” — mówi.

„To także bardzo zdominowana przez mężczyzn część… narracja jest bardziej wymagająca, a oni martwili się, jakie filmy zamierzam nakręcić. Ale kiedy obejrzeli film lub dwa, odprężyli się” — mówi. Naila.

Obecnie jest na najlepszej drodze do ukończenia swojego filmu fabularnego 3i planuje wyciąć wstępną wersję na Festiwal w Cannes lub Festiwal Filmowy w Toronto. Podpisała także kontrakt z AR Rahmanem na kolejny film Drzwi.

„Ludzie, których pasją jest opowiadanie historii, zostaną z nami, jeśli będziesz ich dobrze traktować” — mówi Naila.

READ  List oszukał Olivię Wilde