Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Posłowie stwierdzili, że problemy regulacyjne muszą zostać naprawione, zanim firmy będą mogły inwestować w starty kosmiczne w Wielkiej Brytanii

Posłowie stwierdzili, że problemy regulacyjne muszą zostać naprawione, zanim firmy będą mogły inwestować w starty kosmiczne w Wielkiej Brytanii

Pogoń za startami kosmicznymi z brytyjskiej ziemi nie jest dobrym wykorzystaniem pieniędzy, dopóki problemy z opóźnieniami w udzielaniu licencji nie zostaną rozwiązane, powiedziano posłom.

Komitet Nauki i Technologii usłyszał „niszczące” dowody od Space Forge, jednej z firm, które straciły satelitę, gdy misja Start Me Up firmy Virgin Orbit nie dotarła na orbitę.

Kierownictwo producenta lotniczego stwierdziło, że proces regulacyjny w Wielkiej Brytanii sprawił, że miejsce startu jest nieatrakcyjne, czasochłonne i kosztowne.

Virgin Orbit powiedział, że przemieszczenie filtra paliwa było przyczyną styczniowego niepowodzenia pierwszej próby wystrzelenia satelitów na orbitę z Wielkiej Brytanii.


Myślę, że na razie doszedłem do wniosku, że nie jest to dobre wykorzystanie pieniędzy, ponieważ nasze ramy regulacyjne nie są konkurencyjne.

Patrick McCall, Kosmiczna Kuźnia

Zamiast eksplodować na orbicie, ciąg rakiety LauncherOne uległ przedwczesnemu wyłączeniu, co spowodowało, że komponenty rakiety i ładunek spadły do ​​Oceanu Atlantyckiego.

Posłowie usłyszeli, że niepowodzenie niekoniecznie odstrasza firmy, które chcą latać z Wielkiej Brytanii w przyszłości, ale raczej działanie regulacyjne Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAA).

Patrick McCall, dyrektor niewykonawczy w Space Forge, powiedział: „CAA przyjmuje inne podejście do ryzyka, a także trochę do procesu i czasu.

„Ale myślę, że jeśli nie nastąpi sejsmiczna zmiana w tym podejściu, bez chęci bycia zbyt dramatycznym, Wielka Brytania nie będzie konkurencyjna z perspektywy uruchomienia”.

Joshua Western, dyrektor generalny firmy, opisał portal zamówień i korespondencję e-mailową trwającą do sześciu tygodni, wskazując na brak komunikacji z władzami brytyjskimi.

Porównaj to z Portugalią, gdzie ktoś z rządu lub regulatora kontaktował się mniej więcej co tydzień.

„Szczerze mówiąc, uzyskanie licencji na wystrzelenie naszego satelity kosztuje nas więcej niż wystrzelenie go” — powiedział komisji Western.

READ  Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba wykrywa galaktyki podobne do Drogi Mlecznej czające się we wczesnym wszechświecie

„Myślę, że doszedłem do wniosku, że w tej chwili nie jest to dobre wykorzystanie pieniędzy, ponieważ nasze ramy regulacyjne nie są konkurencyjne” – powiedział McCall.

Dodał, że aby Wielka Brytania mogła zacząć od nowa z klientami komercyjnymi, kolejni dwaj nowi klienci musieliby być klientami rządowymi – ludzie, o których powiedział, chętnie zaryzykowaliby, że może to potrwać zbyt długo.

Greg Clark, przewodniczący komisji, powiedział, że to „katastrofa”, że próba pokazania, do czego zdolna jest Wielka Brytania, stała się „toksyczna dla prywatnego sektora prywatnego”.

Przedstawiciele słyszeli, że prawdopodobnie istnieje zbyt wiele organizacji i procesów zaangażowanych w uzyskiwanie zgody organów regulacyjnych.

Pierwotnie premiera miała odbyć się przed świętami Bożego Narodzenia, ale ze względów technicznych i organizacyjnych musiała zostać przesunięta na ten rok.

Spaceport Cornwall otrzymał w listopadzie licencję operacyjną, umożliwiającą organizację pierwszego startu kosmicznego w Wielkiej Brytanii, ale licencje Virgin Orbit pozostały zawieszone do końca roku.

Pan Clark powiedział przedstawicielom CAA w komisji: „Dowody, które usłyszeliśmy, nie tylko od Space Forge, ale także od Virgin Orbit, są najbardziej druzgocącymi dowodami, jakie słyszałem o komercyjnym kontekście regulacyjnym, odkąd byłem przewodniczącym tej komisji .

„Coś, co było strategicznym priorytetem dla tego kraju, aby wyprzedzić świat, słyszeliśmy od inwestorów i operatorów, którzy mówili, że ich doświadczenie w organizowaniu się tutaj umieściło nas w tyle za resztą świata”.

Sir Stephen Hellyer, przewodniczący CAA, powiedział: „Zdajemy sobie sprawę z tego, co mówią, ale spojrzę na to z perspektywy, ponieważ CAA przejęło tę rolę w lipcu 2021 r.

„W tym okresie odbyliśmy 18 posiedzeń zarządu… na kilkunastu posiedzeniach zarządu, a nasze postępy w przestrzeni kosmicznej były istotne dla dyskusji i dyskusji, w tym nadzwyczajne posiedzenie zarządu przed uruchomieniem Virgin Orbital”.

READ  1967 Plany Hilton Space Hotels

Dodał, że głównym zadaniem Urzędu Lotnictwa Cywilnego jest stanowienie prawa.

Zapytany, jakie zalecenia mogłaby wydać komisja, które umożliwiłyby organowi wykonanie tego, o co jest proszony, Sir Stephen powiedział: „Główną rekomendacją jest prawdopodobnie ta, o której wspomniał w szczególności pan Hart (Dan Hart, dyrektor generalny Virgin Orbit) ).

„Myślę, że ten punkt dotyczący centralnej bramy, która pomaga zarządzać tym procesem, jest naprawdę ważny.

„To znaczy, jeśli nam, jako Urzędowi Lotnictwa Cywilnego, trudno jest nawiązać te wszystkie kontakty z innymi władzami lotniczymi w sprawie miejsca startu… to znaczy, że to coś więcej niż dla podmiotów komercyjnych i jest to bardzo wygodne dla małych i średnich firm i może opóźnić ich ten proces.” „.

Dodał, że bezpieczeństwo nie podlega negocjacjom, ale z zadowoleniem przyjmuje zachęcanie wszystkich zainteresowanych do szybszego działania.

Ale powiedział, że te rzeczy zajmą trochę czasu, jeśli mają być zrobione dobrze.

Tim Johnson, dyrektor ds. regulacji przestrzeni kosmicznej w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, powiedział: „Pomoc w rozwoju bezpiecznego i dobrze prosperującego przemysłu kosmicznego w Wielkiej Brytanii jest kluczową częścią naszej pracy jako regulatora przestrzeni kosmicznej.

„Od czasu objęcia funkcji regulacyjnej w lipcu 2021 r. przyznaliśmy 285 licencji kosmicznych, w tym Spaceport Cornwall i Virgin Orbit, a kolejne 38 aplikacji jest w przygotowaniu od aspirujących operatorów portów kosmicznych, startowych i satelitarnych”.