Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Poseł Bishop’s Stortford ponosi wydatki z firmą PR z Hampshire powiązaną z centralą kampanii konserwatystów na ponad 12 500 funtów

Poseł Bishop’s Stortford ponosi wydatki z firmą PR z Hampshire powiązaną z centralą kampanii konserwatystów na ponad 12 500 funtów

Poseł Bishop’s Stortford z Kent wykorzystuje firmę Hampshire powiązaną z Centralą Kampanii Konserwatywnej (CCHQ) do PR – ruch, który od tego czasu zażądała ponad 12 500 funtów wydatków parlamentarnych, pisze Kevin May.

the niezależny W połowie stycznia poinformowano, że Julie Marson zapłaciła Halfpenny Communications cztery miesięczne raty w wysokości 1320 funtów w pierwszej połowie 2022 roku.

Przy tej okazji partie opozycyjne wezwały panią Marson, która zarabia 84 144 funtów rocznie jako posłanka, aby wyjaśniła, dlaczego podatnicy „pokrywają rachunek za dopracowanie jej wizerunku”, podczas gdy niektórzy z jej wyborców musieli wybierać między ogrzewaniem a jedzeniem w kosztach. kryzys życia.

Julie Marson prowadzi kampanię z Borisem Johnsonem – po którym nazwała swojego psa – w Dagenham w wyborach powszechnych w 2017 roku

Według IPSA (Independent Parliamentary Standards Authority), niezależnego organu, który reguluje i zarządza kosztami biznesowymi posłów, korzystanie z firmy przez panią Marson wynosi obecnie dziewięć płatności w wysokości 1320 funtów od marca do października ubiegłego roku po pierwszej wpłacie w wysokości 660 funtów. Luty – 12.540 funtów zarobków brutto.

the niezależnyNowe dochodzenie firmy wykazało również, że właściciel i dyrektor firmy telekomunikacyjnej, Martin Halfpenny, jest mężem Kerry Halfpenny, operatora CCHQ, który pracuje w kampaniach na rzecz kandydatów Partii Konserwatywnej w całym kraju.

MPU1

Pani Halfpenny, która jest również dyrektorem firmy konsultingowej swojego męża ds. mediów, zwróciła na siebie uwagę całego kraju pod koniec 2020 r., kiedy ujawniono, że stoi za kontrowersyjnym postem wyborczym kandydata na burmistrza torysów, Seana Baileya.

Trzecie zdjęcie od prawej zostało zrobione przez Kerry Halfpenny, dyrektorkę ulubionej firmy PR Julie Marson, na przyjęciu wydanym przez kandydata na burmistrza Londynu, Seana Baileya, w CCHQ (dawniej Conservative Central Office) w grudniu 2020 r. podczas surowych środków blokujących Covid. Fot. Daily Mirror

Była również widziana na złośliwym obrazie, który wyszedł na jaw w 2021 roku, przedstawiając imprezę zorganizowaną przez Baileya, która odbyła się w CCHQ (dawniej Konserwatywne Biuro Centralne) w grudniu 2020 roku podczas surowych środków blokujących Covid.

Pojawienie się powiązań z Partią Konserwatywną skłoniło lokalnych przeciwników politycznych do oskarżenia pani Marson o „rażący błąd w obliczeniach”, z „poważnymi pytaniami, na które miejscowa ludność słusznie oczekuje odpowiedzi od posła”, według rzecznika parlamentu Partii Pracy w Hertford i Stortford, Josh Dziekan.

READ  Najwyższe instytucje kontrolne UE szybko zareagowały na COVID-19

CCHQ twierdzi, że jego posłowie przestrzegają zasad dotyczących wydatków określonych przez IPSA i że nie wydaje żadnych dodatkowych wskazówek dotyczących rodzajów i lokalizacji zatrudnianych firm. Mówi, że na wszelkie pytania dotyczące tego, dlaczego posłowie wybierają określone organizacje do świadczenia usług, powinni odpowiadać poszczególni posłowie.

Podobnie jak w przypadku oryginalnej historii, tzw niezależny Wysłała wiele próśb o komentarz od Marsona i jej asystenta na temat nowego objawienia, ale nie otrzymała odpowiedzi.

Julie Marson prowadzi kampanię z Borisem Johnsonem – po którym nazwała swojego psa – w Dagenham w wyborach powszechnych w 2017 roku

Nie wiadomo, czy pani Marson, która od grudnia 2019 r. reprezentowała Hertford i Stortford jako konserwatywna posłanka, rozważała inne firmy – w tym te w okręgu wyborczym – o pomoc w jej „kupionych” usługach medialnych.

Zapytano ją również, czy korzystanie z firmy mającej powiązania z Partią Konserwatywną może być postrzegane jako nieuczciwe wobec lokalnych firm lub, jak niektórzy mogą uważać, za tak zwany „nepotyzm”.

Firma PR była również regularnie powoływana w latach 2021-2023 przez Flicka Drummonda, posła torysów z okręgu Meon Valley w Hampshire od 2019 roku.

Josh Dean, marszałek Partii Pracy w parlamencie Hertford i Stortford oraz Julie Marson

Dean mówi: „Julie Marson powinna wyjaśnić, czy lokalne firmy były brane pod uwagę w przypadku tych usług i dlaczego uważa, że ​​te pieniądze lepiej wydać na wspieranie gospodarki Hampshire niż Hertford i Stortford.

MPU2

Po raz kolejny kwestionuje się osąd Julie Marson, co jest wzorem, który pojawił się od czasu jej pierwszych wyborów w 2019 roku.

„To ostatnie wydarzenie tylko przypomni mieszkańcom, że mają posła, który jest zasadniczo niezależny od naszej społeczności. Jej biuro okręgowe znajduje się w Harlow, konsekwentnie nie rozmawia z lokalną prasą i przeznacza swoje wydatki na wsparcie firmy PR w Hampshire zamiast jeden lokalny w naszej społeczności”.

Co więcej, dom rodzinny pani Marson znajduje się 100 mil od Bishop’s Stortford na wybrzeżu Kent, chociaż ma ona również mieszkanie w Sawbridgeworth.

READ  Dzień Ojca: Inspirujące tatusiów w południowo-wschodnim Londynie

Od października zeszłego roku pracuje jako asystentka w rządzie Rishiego Sunaka – stanowisko, które na ogół nie wiąże się z wieloma bezpośrednimi, nagranymi kontaktami z głównymi mediami.

Płatności w wysokości 1320 funtów miesięcznie na rzecz Halfpenny Communications pokrywają działania PR, takie jak aktualizacje wideo z całego okręgu wyborczego, podcast społeczności zatytułowany „Heart to Herts with Julie”, comiesięczny biuletyn i cotygodniowe „5 Highlights” – z których najnowszy obejmuje „ Opublikować mój biuletyn „Miesięcznik dla osób z Hertford i Stortford” oraz podjąć działania w 53 indywidualnych sprawach składowych.

Konserwatywny rząd jest oskarżany o nepotyzm od czasu pandemii Covid-19 po tym, jak wyszło na jaw szereg kontraktów przyznanych darczyńcom i innym przyjaciołom partii na świadczenia zdrowotne w czasie pandemii.

Halfpenny Communications mówi, że „współpracuje z osobami fizycznymi, firmami i organizacjami, które świadczą usługi poprawiające ich profil medialny pod własnym nazwiskiem, poprawiając ich sukces w mediach, dostarczając jednocześnie wysokiej jakości komunikaty prasowe, artykuły i porady, literaturę promocyjną, a także 24 /7 komunikacja kryzysowa i reputacyjna.” administracja”.

„Julie Marson ma pytania, na które musi odpowiedzieć, ale ten wzorzec zachowania wyraźnie nie jest zrównoważony” – powiedział Dean.

* Zgłoszenie autorstwa @kevinlukemay