Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Polski rząd atakuje POLITICO, nadawcę należącego do USA

Naciśnij przycisk odtwarzania, aby usłyszeć ten artykuł

WARSZAWA – Polska Nacjonalistyczna Koalicja Rządząca przedstawia w parlamencie projekt ustawy medialnej, który ma na celu cofnięcie koncesji na nadawanie amerykańskiej stacji telewizyjnej, często krytykując rząd.

Szkic rachunku – Cztery strony – Grupa posłów z partii Prawo i Sprawiedliwość (PIS) złożyła w polskim parlamencie późną środę. Proponuje wydawanie licencji tylko firmom, które nie posiadają większości firm pochodzących spoza europejskiej strefy ekonomicznej.

Jego celem jest TVN, należący do Discovery of America, który stara się o odnowienie koncesji na nadawanie, która rozpocznie się we wrześniu. Kanał jest jednym z najchętniej oglądanych w Polsce, a także wpływowym kanałem informacyjnym TVN24.

Kanał denerwuje rząd, stale informując o aferach korupcyjnych, napięciach z UE, negatywnych reakcjach na działania anty-LGBT+, poważnych reformach i reformach sądownictwa oraz innych obszarach, w których urzędnicy chcą być bezkrytyczni.

Rząd twierdzi, że jest to po prostu próba dostosowania przepisów dotyczących praw do podobnych przepisów w innych krajach UE.

rzecznik rządu Piotr Mல்லller, Powiedziany Ruch ten „w żaden sposób nie ogranicza wolności mediów”.

„Wyobraźmy sobie sytuację, w której media w Polsce… kupuje firma z Rosji, Chin lub kraju arabskiego” – powiedział premier Matos Moraveki. Powiedziany Czwartek. „Czy my jako obywatele chcemy mieć prawo powiedzieć „nie”?”

Problem z tym opisem polega na tym, że TVN nie należy do państwa dyktatorskiego, ale do jednego z najbliższych sojuszników Polski, który stacjonuje wojska na polskiej ziemi. Polska i Stany Zjednoczone mają inwestycje dwustronne Umowa Pozwala na roszczenia arbitrów twierdzących, że inwestycje „zapewniają sprawiedliwe i równe traktowanie”.

Charge de Affairs Pix Aliou w ambasadzie USA w Vixa, Tweeted: „Stany Zjednoczone nadzorują proces licencjonowania TVN i nowo proponowaną ustawę. TVN od ponad 20 lat jest integralną częścią polskiego krajobrazu medialnego. Nieograniczona prasa jest ważna dla demokracji. “

READ  Ambasador mówi, że USA są „zadowolone”, że nowy polski rząd poprawi stosunki z UE

stacja telewizyjna Raport „System własności spółki jest zgodny” z przepisami ustawy o polskich mediach.

„W 2015 r. KRRiT zatwierdziła wejście amerykańskiego kapitału do naszej spółki i dopóki nie wystąpiła o przedłużenie koncesji TVN24, organizacja właścicielska TVN nie budziła wątpliwości” – podała spółka.

Jeśli zostanie uchwalona, ​​nowa zasada będzie miała wpływ na wielu nadawców należących do UE, w tym polską telewizję satelitarną i kablową, takich jak amerykańska WarnerMedia czy brytyjski państwowy HBO BBC.

Liść w powietrzu

To nie pierwszy raz, kiedy rząd zaatakował TVN – część rządowej kampanii, która głosi, że media wymagają „restrukturyzacji”. Była ambasador USA w Warszawie Georgette Mosbacher była wielokrotnie uwikłana w rząd Baisa i ostrzegana przed działaniami mającymi na celu nadzieje TVN.

Ale polityczny rachunek zmienia się dzięki rosnącym napięciom w kierowanym przez PS Zjednoczonej Prawicy Sojuszu, który jest na skraju utraty większości parlamentarnej. . Wybory mają się odbyć w 2023 roku, ale szanse na szybkie referendum rosną, a sondaż POLITICO sugeruje, że PILS nie jest pewien, czy utrzyma się przy władzy.

Zagrożenie dla rządu potęguje powrót do poważnej polityki byłego premiera i przewodniczącego Rady Europejskiej Donalda Tuska w zeszłym tygodniu. Jest postrzegany jako osoba, która może zjednoczyć podzieloną opozycję. W rezultacie został poważnie zaatakowany przez polskiego państwowego nadawcę DVP, który według krytyków został przekształcony w rządową grupę propagandową.

„Widzę konsekwentny marsz, aby kontrolować wszystko, co nie zależy od Komitetu Centralnego Pies” – powiedział Dusk. Powiedziany Gazeta Polska Gazeta Wyborka. Powiedział, że rząd premiera Victora Orbana odzwierciedla postęp Polski na Węgrzech, które przejęły lub zamknęły prawie wszystkie niezależne media.

Rząd kierowany przez Pice dąży do ograniczenia krytyki mediów od czasu objęcia władzy w 2015 roku. Reklamy przedsiębiorstw państwowych trafiają obecnie wyłącznie do prawicowych mediów przyjaznych partii rządzącej.

READ  Polska otrzymuje medalową tabelę drugiego dnia Mistrzostw Europy Juniorów 2022

W grudniu państwowa rafineria PKN Arlon, właściciel 20 gazet regionalnych, poinformowała, że ​​kupuje wydawnictwa Polka Press od blisko 120 lokalnych tygodników i ponad 500 serwisów internetowych w Polsce, o łącznej oglądalności około 17,5 mln czytelników.

Pomimo sporów sądowych dotyczących praw własności Arlana, firma szybko przyłożyła pieczęć do wydawcy.

„W sumie ośmiu redaktorów zostało zwolnionych lub zwolnionych od czasu przejęcia Orlan Publishing w marcu, podczas gdy inni redaktorzy i dziennikarze zrezygnowali w ostatnich tygodniach z nagłówków Polka Press w całym kraju” – podała Międzynarodowa Agencja Prasowa. Powiedziany W czerwcu.

Polska została zwolniona przez Parlament Europejski i inne instytucje UE za ograniczanie wolności mediów. Spadł gwałtownie Harmonogram wolności prasy światowej Opracowany przez organizację pozarządową Reporterzy bez Granic, w 2015 r. zajął 18. miejsce w 64 na 180 krajów.

Ale rząd morawski dał jasno do zrozumienia, że ​​nie wycofa się ze swojego pomysłu: „Poważny kraj nie powinien być jak uśpiony liść w powietrzu. Ktokolwiek wieje, powinien podążać za nim”.