Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Polski Mercator planuje wydać pieniądze po nasileniu się infekcji

WARSZAWA, 4 marca (Reuters) – polski producent i dystrybutor rękawic medycznych Mercator Medical ogłosił plany przejęcia rynków zagranicznych, w tym rynków zamorskich, po otrzymaniu balonu za jego wartość podczas epidemii COVID-19.

Akcje Mercator Medical są obecnie sprzedawane po około 345 automatach (91,16 USD) w porównaniu z około 10 gniazdami na początku 2020 r. Oczekuje się, że w tym miesiącu spółka wejdzie do warszawskiego indeksu największych spółek.

„Epidemia to bardzo korzystne wydarzenie dla naszej firmy i branży… Muszę przyznać, że byłem zdumiony rozmiarem rozwoju naszej firmy i siłą epidemii” – powiedział Reuterowi założyciel i dyrektor generalny Misgate Vysla Gisnovsky.

Firma szacuje, że jej zysk netto w 2020 r. Wyniesie prawie 957 mln slotów, w porównaniu do straty w wysokości 2 mln slotów w 2019 r.

„Chcemy wykorzystać tę sytuację i ciężko pracować, aby za kilka lat urosnąć w siłę” – powiedział Zisnowski.

Mercator powiedział, że rozpoczął przegląd opcji strategicznych w lutym. Sisnovsky powiedział, że rozpoczął intensywne poszukiwania możliwych celów w kraju i Europie.

„Jeśli chodzi o rynki, na których rozważamy akwizycje, zagrożona jest również Polska, ale kiedy mówię o akwizycjach, chodzi o rynki zagraniczne. Nie wykluczam przejęć poza Europą” – powiedział Giznovsky, który założył firmę w 1989 roku.

Chociaż trudno powiedzieć, czy Mercator dokończy w tym roku przejęcie, Jisnovsky nie wykluczył, że firma ogłosi plany budowy kolejnej fabryki rękawic medycznych i uruchomienia trzeciej jednostki biznesowej – poza produkcją i dystrybucją rękawic nie zapowiedział. opracować. (1 $ = 3,7847 Slodis) (Raport Agnieszki Bardesco; Montaż: Elaine Hortcostlin)

READ  Świdek wygrał mecz otwierający sezon i dał Polsce szybkie prowadzenie w United Cup