Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Polska spółka Allegro spodziewa się w okresie świątecznym wzrostu zysków kwartalnych po pobiciu zysków podstawowych za trzeci kwartał

Polska spółka Allegro spodziewa się w okresie świątecznym wzrostu zysków kwartalnych po pobiciu zysków podstawowych za trzeci kwartał

Największa polska platforma e-commerce Allegro poinformowała w czwartek, że spodziewa się wzrostu zysków w kluczowym świątecznym kwartale o 20–23 proc. rok do roku, po tym jak podstawowe wyniki za trzeci kwartał przekroczyły oczekiwania.

Skorygowany zysk Allegro przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i amortyzacją (EBITDA) wzrósł na polskim rynku o 32,4 proc. do 778 mln zł (191,7 mln dolarów) w porównaniu do 760 mln zł oczekiwanych w konsensusie spółki.

„Chociaż polscy konsumenci wyraźnie wydają mniej na drogie towary, w sumie wydają więcej na Allegro w porównaniu do ubiegłego roku” – stwierdził w notatce prasowej dyrektor generalny Roy Berticucci.

Berticucci dodał, że Allegro pracuje nad wprowadzeniem swoich produktów na Słowację, Węgry, Słowenię i Chorwację w przyszłym roku, po tym jak w tym roku uruchomiło swoje produkty w Czechach.

Wartość towarów brutto (GMV), branżowy wskaźnik stosowany do pomiaru wolumenu transakcji, wzrosła w Polsce w omawianym kwartale o 10,5 proc., do 13,3 mld zł.

Firma podała, że ​​spodziewa się wzrostu GMV w czwartym kwartale o 9–11 procent.

Dodała, że ​​liczba aktywnych nabywców w Polsce wzrosła szósty kwartał z rzędu do 14,5 mln.

Allegro, polska platforma zakupów internetowych, podała, że ​​w pierwszych tygodniach czwartego kwartału, po spadku na koniec poprzedniego kwartału, jej działalność krajowa powróciła do niskiego, dwucyfrowego wzrostu.

Dodała, że ​​jej kampania Czarnego Tygodnia „mocno się rozpoczęła”.

(1 dolar = 4,0587 złotego)

READ  PepsiCo rozszerza produkcję chipsów przekąskowych w Europie