Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Polska sieć odzieżowa LPP liczy na poprawę marży po skokowym wzroście zysku netto

Gdańsk (Reuters) – największy polski detalista odzieżowy (LPPP.WA) poinformował w środę, że spodziewa się poprawy marży brutto na sprzedaży po tym, jak odnotował prawie 15-procentowy wzrost zysku netto w całym roku, napędzany pozytywnymi otwarciami nowych sklepów. Podobnie myśląca sprzedaż.

Firma przewiduje stabilizację marży brutto na sprzedaży w sezonie 2023/24 w przedziale 51-53% w celu poprawy rentowności i utrzymania wskaźnika kosztów do sprzedaży na poziomie 41%.

Całoroczna marża brutto na sprzedaży LPP spadła do 51,1% w ciągu roku do końca stycznia z 57,2% w poprzednich 12 miesiącach, na co wpływ miały ograniczone możliwości sprzedażowe na wysokomarżowych rynkach Rosji i Ukrainy, a wskaźnik kosztów do wskaźnik sprzedaży ustabilizował się na poziomie 42,1%.

Zysk netto za rok wzrósł do 1,10 miliarda złotych (265,3 miliona dolarów) w wyniku 40% wzrostu przychodów do 15,93 miliarda złotych.

EBIT wzrósł do 1,46 mld zł z 1,13 mld zł rok wcześniej, a spółka będzie rekomendować całoroczną dywidendę w wysokości 430 zł na akcję.

Firma modowa trzymała się swoich wytycznych dotyczących wzrostu przychodów, wspieranych przez zwiększoną powierzchnię handlową, stałą sprzedaż online i podobnie dodatnią sprzedaż, która wzrosła o 17% rok do roku, przy czym wszystkie marki grupy odnotowały dwucyfrowe wzrosty.

Koszty operacyjne wzrosły o 32,5%, głównie dzięki sieci sklepów.

Liczba sklepów grupy spadła o 13% w ciągu roku do 1962 placówek, głównie z powodu zamknięcia działalności w Rosji.

Jednocześnie liczba sklepów kontynuujących działalność wzrosła o 19,8%, co było spowodowane agresywnym otwarciem marki Sinsay.

(1 $ = 4,1467 zł)

(Reportaż Mateusza Rabiega) Redakcja wg

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.