Kobieta patrzy na tkaninę w polskim sklepie modowym LPP, zarezerwowanym w Warszawie, Polska, 4 września 2020 r. REUTERS / Kacper Pempel / File Photo
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Gdańsk (Reuters) – największy polski detalista odzieżowy (LPPP.WA) boryka się w tym roku z nadwyżką towarów po zamknięciu sklepów w Europie Wschodniej, co prawdopodobnie obniży jego zyski z pierwszego półrocza i zmniejszy marże w 2022 roku. Dyrektor finansowy Przemysław Lutkowicz powiedział na konferencji prasowej w czwartek.
– Przygotowywaliśmy się na zupełnie inny rok, polegając na operacjach na rynkach wschodnich i na tym, że nasza sprzedaż przekroczy 20 mld zł (4,70 mld USD) – powiedział Lutkeewicz. Ta nadwyżka wynika z faktu, że nie mamy sprzedaży na rynkach wschodnich.
Zamiast tego firma spodziewa się teraz przychodów w swoim roku do 31 stycznia 2023 r. w wysokości 16 miliardów złotych, po tym, jak rosyjska inwazja na Ukrainę w lutym wymusiła zamknięcie jej sklepów w obu krajach. Czytaj więcej
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Lutkiewicz powiedział, że nadwyżka zapasów powinna utrudnić pierwszą połowę. Powiedział, że firma sprzeda swoje wiosenne zapasy jesienią, a resztę sprzeda Polsce i „krajom, w których obecnie działamy”.
W drugiej połowie roku firma zmniejszyła zamówienia na towary o 25-30%, aby po zamknięciu zmniejszyć liczbę sklepów.
Firma stwierdziła jednak, że nie widzi żadnych problemów w łańcuchu dostaw, pomimo ograniczeń związanych z epidemią w Chinach.
LPP spodziewa się spadku marży operacyjnej w 2022 roku i planuje nakłady inwestycyjne w ciągu roku o 1 mld zł wobec 1,33 mld zł rok wcześniej.
Firma planuje rozszerzyć swoją obecność w Unii Europejskiej w 2022 roku. Czytaj więcej
LPP podało, że pierwszy kwartał wyglądał dobrze pomimo trudności związanych z wojną na Ukrainie.
Lutkiewicz powiedział, że firma zanotowała „dobrą sprzedaż w marcu i kwietniu. 30-40% wzrost sprzedaży rok do roku”.
Za rok zakończony 31 stycznia spółka wypracowała 953,5 mln zł zysku netto przy przychodach 14,03 mld zł.
(1 USD = 4,2549 zł)
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
(Adriana Ebert Reporting) Montaż przez Bernadette Baum
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Chiny budują reaktory jądrowe szybciej niż jakikolwiek inny kraj
Chińska firma Sanhua buduje w Polsce fabrykę części do samochodów elektrycznych
Viaplay Q3: Trwa „kompleksowe dokapitalizowanie”.