Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Polska LPP optymistycznie ocenia zachowania konsumentów w drugiej połowie roku

Polska LPP optymistycznie ocenia zachowania konsumentów w drugiej połowie roku

Kobieta patrzy na tkaninę w polskiej sieci odzieżowej LPP podczas choroby koronawirusowej (COVID-19), w Warszawie, Polska, 4 września 2020 r. Zdjęcie wykonano 4 września 2020 r. REUTERS/Kacper Pempel/File Photo Uzyskanie praw licencyjnych

GDAŃSK (Reuters) – Polska grupa modowa LPP (LPPP.WA) optymistycznie ocenia zachowania konsumentów w drugiej połowie roku, ale firma nie planuje podwyżek cen, ponieważ konsumenci nadal są wrażliwi na koszty, powiedział dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz w piątek.

„Wierzymy, że konsument będzie lepiej zachowywał się po stronie zakupowej” – powiedział podczas konferencji po wynikach drugiego kwartału. „Widzimy spadek inflacji i realny wzrost płac. Dlatego z optymizmem patrzymy na zachowania konsumentów w drugą połowę roku.” Czwartek.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w sierpniu CPI w Polsce spadł do 10,1% rok do roku w porównaniu z 16,1% rok do roku w roku ubiegłym. Płace w przedsiębiorstwach wzrosły w sierpniu o 11,9% rok do roku.

Sprzedaż w sierpniu i na początku września była dobra, choć obecnie spadła ze względu na ciepłą pogodę – powiedział Lutkiewicz.

„Dla nas dobry początek oznacza, że ​​dobry sezon musi być kontynuowany. Obecnie został on przerwany przez dobrą pogodę” – powiedział, dodając, że jego zdaniem październik, listopad i grudzień będą znacznie lepsze niż w zeszłym roku.

Spółka, będąca właścicielem takich marek jak Reserved, Cropp i Mohito, nie planuje obecnie żadnych podwyżek cen.

„Nie planujemy specjalnych zmian w polityce” – powiedział Lutkiewicz. „Widzimy, że klienci są wrażliwi na cenę, dlatego staramy się utrzymać ceny na atrakcyjnym poziomie”.

Spółka podtrzymała cel osiągnięcia przychodów na poziomie około 18 miliardów złotych (4,16 miliarda dolarów) w roku finansowym 2023/24.

W pierwszym półroczu zysk netto LPP wyniósł 548,3 mln zł wobec straty netto w wysokości 94,3 mln zł przed rokiem. Przychody wzrosły o 11,4% w porównaniu do roku poprzedniego i wyniosły 8,21 mld zł.

READ  Cel przejęcia ESE, Frenzy, ma wyemitować produkcję dla

(1 dolar = 4,3290 zł)

(Raport: Adriana Ebert) Redakcja: Jan Harvey i Sharon Singleton

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę