Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Gdańsk (Reuters) – polski detalista odzieżowy LPP prowadzi rozmowy z potencjalnymi nabywcami swojego biznesu w Rosji, swoim drugim co do wielkości rynku, gdyż dołącza do innych zachodnich firm wyjeżdżających z kraju. Czytaj więcej
Posunięcie to nastąpiło po zamknięciu rosyjskich sklepów w marcu po rosyjskiej inwazji na Ukrainę.
LPP poinformowało, że zdecydowało się na sprzedaż swoich zarejestrowanych w Rosji firm ze względu na „niepewną sytuację i nieprzewidywalność przebiegu konfliktu zbrojnego”, dodając, że prowadzi rozmowy z potencjalnymi nabywcami i analizuje oferty.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Firma LPP z siedzibą na Ukrainie poinformowała, że wznowiła działalność w ostatnich tygodniach po zatrzymaniu przez wojnę, a obecnie prowadzi jedną trzecią swoich sklepów o ograniczonej pojemności, głównie na zachodzie kraju.
O planach LPP sprzedaży rosyjskiego biznesu poinformowała po raz pierwszy rosyjska agencja informacyjna TASS.
Firma, która ma 533 sklepy w Rosji, powiedziała w połowie kwietnia, że chce wzmocnić swoją obecność w Unii Europejskiej. Czytaj więcej
Sprzedaż w Rosji stanowiła 19,2% jej grupy 2021/202 przychodu, podczas gdy na Ukrainę 7,1%.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
(Sprawozdawczość Anny Prochenicy i Carol Baduhall) Dodatkowa sprawozdawczość autorstwa Adriany Ebert. Montaż przez Davida Goodmana i Edmunda Blaira
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex