Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Polscy kierowcy ciężarówek planują protestować na przejściach granicznych na Ukrainie

Polscy kierowcy ciężarówek planują protestować na przejściach granicznych na Ukrainie

Jak podaje Reuters, polscy kierowcy ciężarówek planują od 6 listopada zamknąć kilka przejść granicznych na Ukrainie w ramach protestu przeciwko ukraińskim kierowcom ciężarówek. wspomniany 2 listopada.

Jeden z organizatorów protestu powiedział agencji Reuters, że brak ograniczeń dla ukraińskich kierowców ciężarówek w Polsce szkodzi polskim firmom.

„Ukraińskie firmy transportowe… wchodzą bez ograniczeń i wykonują przewozy, do których nie mają prawa” – powiedział Jacek Sokol, jeden z organizatorów protestu i wiceprzewodniczący Komitetu Ochrony Przewoźników i Pracodawców.

Demonstranci zamierzają zablokować ciężarówki na trzech skrzyżowaniach i przepuszczać jedną ciężarówkę na godzinę. Zablokowany zostanie ruch na skrzyżowaniach Dorohosk, Hrybin-Rava Ruska i Korczów-Krakowice.

Z otrzymanej przez Reuters informacji wynika, że ​​demonstranci nie będą utrudniać przejazdu sprzętu armii ukraińskiej ani pojazdów przewożących zwierzęta gospodarskie.

Demonstranci domagają się ponownego ograniczenia liczby ukraińskich ciężarówek wpuszczonych do Polski. Domagają się też zakazu dla firm transportowych spoza Unii Europejskiej.

Protest przeciwko echom transportu ciężarowego Kontrowersje gospodarcze O ukraińskich produktach rolnych.

Po decyzji Warszawy nieporozumienia w sprawie dostaw zboża nadwyrężyły stosunki polskiego Arkanu Przedłużenie zakazu importu na ukraińskie zboża po upływie unijnego terminu ważności 15 września. Polska upiera się, że import ukraińskiego zboża zagraża źródłom utrzymania lokalnych rolników.

Pomimo zakazu, 24 września prezydent Andrzej Duda ogłosił, że jego kraj otworzył swoje drzwi Korytarze tranzytowe Dla dostaw zboża z Ukrainy.

Organizator protestu Sokół twierdził, że przed inwazją rosyjską na pełną skalę ukraińskie firmy transportowe otrzymywały od 160 000 do 180 000 zezwoleń rocznie na wybrane przesyłki wymagające wjazdu lub tranzytu przez Polskę. Powiedział, że nie obejmuje to licencji na transport na terenie kraju.

„Teraz te firmy robią, co chcą” – powiedział Sokol. „Jest kompletny, niekontrolowany przepływ, tak jak w przypadku zbóż”.

READ  Porada tygodnia: Twoje umiejętności interpersonalne są słabe | Biznes

Opinia: Dlaczego wybory w Polsce są dobrą wiadomością dla Ukrainy?

Historia związana z wyborami parlamentarnymi w Polsce, które odbyły się na początku tego miesiąca, to historia kraju na rozdrożu. Mówiono, że są to najważniejsze wybory od 1989 r., gdyż kolejny rząd PiS ugruntowałby coraz bardziej nieliberalny reżim. W zachodnich mediach…