Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Połączenie sztucznej inteligencji i kreatywności: przedstawiamy Ghostwritera

W miarę jak gry stają się coraz większe, scenarzyści stają przed coraz większym wyzwaniem, aby postacie niezależne były interesujące i realistyczne. Jak sprawić, by każda interakcja z nimi — zwłaszcza jeśli są ich setki — była wyraźna? W tym miejscu pojawia się Ghostwriter, wewnętrzne narzędzie sztucznej inteligencji stworzone przez dział badań i rozwoju firmy Ubisoft, La Forge.

Ghostwriter nie zastępuje twórcy gier wideo, ale ułatwia jedno z najtrudniejszych zadań twórcy gier wideo: pisanie szczekania. Ghostwriter skutecznie generuje pierwsze szkice szczekania — fraz lub dźwięków, które wydają NPC podczas wyzwalanego zdarzenia — dając scenarzystom więcej czasu na dopracowanie narracji w innym miejscu. Ben Swanson, naukowiec zajmujący się badaniami i rozwojem w La Forge Montreal, jest twórcą Ghostwriter i pamięta jego pierwsze zalążki przed swoją prezentacją na GDC w tym roku.

[UN] [CORP]    Przedstawiamy Bena Swansona i jego narzędzie sztucznej inteligencji La Forge, Ghostwriter — Bena Swansona

Początki Ghostwritera

Zainteresowanie Bena kreatywnymi zastosowaniami przetwarzania języka naturalnego zaczęło się podczas studiów doktoranckich z informatyki na Brown University, gdzie uczęszczał na zajęcia z literaturą cyfrową z dwoma kreatywnymi pisarzami z Brown and Rhode Island College of Design. Na tych zajęciach Ben zapoznał się z ideą tworzenia sztuki przy użyciu modeli generatywnych i od tamtej pory bada możliwości połączenia tej technologii z kreatywnym pisaniem. To zainteresowanie towarzyszyło mu w Google, gdzie pracował w Stadia Games and Entertainment w 2019 r., a następnie w Latitude w AIDungeon, gdzie kontynuował badania nad uczeniem maszynowym i opublikowany artykuł o tym w 2021 r.

W 2021 roku Ben zainteresował się dołączeniem do Ubisoftu, ponieważ zaintrygował go czat GDC zespołu Watch Dogs. „Właściwie widziałem a On mówi na temat projektowania narracji Watch Dogs: Legion, I byłem pod wrażeniem – wyjaśnia. Powiedziałem sobie: „Chciałbym pracować nad czymś takim z zespołami profesjonalnych scenarzystów”, więc złożyłem podanie.

Ten szczęśliwy moment pozwolił Benowi połączyć się z firmą Ubisoft La Forge, która już szukała rozwiązania niektórych swoich problemów technologicznych. „To był idealny moment, ponieważ chcieli, aby ktoś zrobił dokładnie to, co chciałem zrobić”.

READ  Michael Butterman mianował nowego dyrektora muzycznego LSO, aby był pierwszym nowym dyrektorem od ponad 40 lat | zabawa

Pragnienie Bena, by pracować z profesjonalnymi, podobnie myślącymi zespołami, stało się rzeczywistością, gdy zaczął współpracować z członkami zespołu La Forge w Chinach, których wiedza w zakresie UX/UI i tworzenia aplikacji internetowych zaowocowała jego działającym już narzędziem: Ghostwriter.

Obecne widmo sztucznej inteligencji

Ghostwriter jest wynikiem rozmów z projektantami narracji, którzy ujawniają wyzwanie postawione przez Bena, które można rozwiązać za pomocą narzędzia AI. Grupowe rozmowy i szczekanie to podstawowe cechy zanurzenia się gracza w grach – NPC rozmawiają ze sobą, dialogi wroga podczas walki lub wymiana zdań, która jest wyzwalana po wejściu do obszaru, wszystko to zapewnia bardziej realistyczne wrażenia globalne i sprawia, że ​​​​gracz czuje się, jakby gra była niespodziewanie wokół niego istniało poza ich działaniami. Jednak oba wymagają od scenarzystów czasu i twórczego wysiłku, który można przeznaczyć na inne istotne elementy fabuły. Ghostwriter uwalnia ten czas, ale nadal pozwala scenarzystom na pewien stopień kreatywnej kontroli.

„Zamiast samodzielnie pisać pierwsze szkice, Ghostwriter pozwala scenarzystom wybrać i udoskonalić tworzone próbki” — wyjaśnia Ben. W ten sposób technologia jest narzędziem, którego używają zespoły, aby wspierać ich w ich twórczej podróży, przy każdej interakcji i informacjach zwrotnych od członków, którzy z niej korzystają.

Podsumowując proces, scenarzyści najpierw tworzą postać i rodzaj interakcji lub mowy, którą chcą mieć. Ghostwriter następnie sugeruje określoną liczbę wariacji, które scenarzysta może następnie dowolnie wybierać i edytować zgodnie z własnymi potrzebami. Proces ten wykorzystuje porównanie parami jako metodę oceny i doskonalenia. Oznacza to, że dla każdej stworzonej wariacji Ghostwriter udostępnia dwie opcje, które zostaną porównane i wybrane przez scenarzystę. Po wybraniu narzędzia uczy się ono na podstawie preferowanego wyboru, a po tysiącach wyborów dokonanych przez ludzi staje się bardziej skuteczne i dokładne.

READ  Films Boutique Boards Agnieszki Holland Zielona granica - Asortyment

Wyzwania i globalne wsparcie

Współpraca z Ubisoft La Forge przy użyciu tej nowej technologii nie obyła się bez wyzwań. Sztuczna inteligencja w grach wideo nie jest nową koncepcją, a większość kojarzy tę technologię z zachowaniami postaci niezależnych. Jednak ta koncepcja uczenia maszynowego jest ograniczona do rzeczywistych implikacji, ponieważ branża widzi teraz miejsce i potrzebę nie tylko narzędzi sztucznej inteligencji, ale także maszyn, które mogą uczyć się na podstawie informacji zwrotnych od ludzi. Badania Bena, praca nad Ghostwriterem i współpraca z zespołami z całego świata zaowocowały stworzeniem infrastruktury AI w Ubisoft, która uwzględnia ten potencjał, jednocześnie współpracując z projektantami historii, aby pomóc w szybkim uruchomieniu ich kreatywnych historii i gier.

Jednak praca z podobnie myślącymi zespołami i przekazanie narzędzia od koncepcji do Ubisoft to tylko połowa sukcesu, mówi Ben, teraz uwaga została przesunięta na wspieranie adopcji poprzez produkcję. Dzięki ścisłej współpracy ze scenarzystami zespół może poznać ich potrzeby, aby lepiej dopasować narzędzie do unikalnych światów każdej gry. Technologia taka jak Ghostwriter wymaga od scenarzystów nauczenia się nie tylko korzystania z narzędzia, ale także włączenia go do procesu produkcji gier wideo.

Zespół dąży do udostępnienia tej mocy sztucznej inteligencji projektantom narracji, którzy ostatecznie będą mogli sami stworzyć własny system sztucznej inteligencji, dostosowany do ich potrzeb projektowych. W tym celu stworzyli stronę internetową dla poręcznego narzędzia zaplecza o nazwie Ernestine, które pozwala każdemu tworzyć własne modele uczenia maszynowego wykorzystywane w Ghostwriter. Mają nadzieję, że zespoły rozważą Ghostwritera, zanim rozpoczną proces narracji i stworzą swoje modele z myślą o wizji, skutecznie czyniąc technologię integralną częścią procesu produkcyjnego.

Przyszłość Ghostwritera

Ben jest bardzo optymistycznie nastawiony do późniejszej implementacji Ghostwritera w grach wideo i wierzy w jego rolę w przyszłości naszych gier. Dzięki łatwemu w użyciu interfejsowi i operacjom oraz solidnej infrastrukturze sztucznej inteligencji scenarzyści, którzy zdecydują się włączyć tę technologię do swoich produkcji, będą mogli w końcu rozszerzyć zakres swoich gier i ambitniej projektować narrację, a wszystko to przy całkowitym kontrolę ich pracy.

READ  Klasyczna radziecka „ironia losu” dla hollywoodzkiego traktowania

syn mów więcej O tym narzędziu na tegorocznym GDC z sesją zatytułowaną „Machine Learning Summit: Natural Language Generation for Writing Games” 21 marca w San Francisco.


Jeśli interesujesz się przyszłością technologii w Ubisoft i chcesz wywrzeć wpływ tak jak Ben, nasze wolne stanowiska znajdziesz na stronie jobs.ubisoft.com!