Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Pociągi nocne nowej generacji w Europie mają na celu utrzymanie pasażerów z dala od samolotów |  transport kolejowy

Pociągi nocne nowej generacji w Europie mają na celu utrzymanie pasażerów z dala od samolotów | transport kolejowy

FOczekuje się, że pojawi się nowa generacja pociągów nocnych zaprojektowana z myślą o maksymalizacji komfortu i prywatności pasażerów Europa od przyszłego roku.

NightJet, oddział sypialny austriackiej krajowej kolei, ÖBB – uważany za jednego ze światowych liderów nocnych podróży kolejowych – zaprezentował w tym tygodniu swoją nową kabinę wagonową.

Pisarze podróżniczy i entuzjaści kolei, którzy zostali zaproszeni do Wiednia, aby je zobaczyć, powiedzieli, że mają potencjał, aby nadać branży nowy impuls w czasach ogromnych wyzwań, takich jak kryzys energetyczny i kryzys klimatyczny.

Konstrukcja wagonów skupia się na pragnieniach pasażerów w zakresie większej prywatności i bezpieczeństwa, w tym kabinach przypominających kokon z zamykanymi drzwiami dla pojedynczych pasażerów oraz przesuwanych żaluzji między kapsułami na wysokości głowy, aby w razie potrzeby umożliwić rozmowę między kabinami. Inne nowoczesne udogodnienia obejmują bezpłatny bezprzewodowy, gniazdka elektryczne, przyciemnione oświetlenie i miękkie siedzenia.

Linie prowadzone przez Knights Gates mają przebiegać przez miasta, w tym Wiedeń, Budapeszt, Berlin, Mediolan, Rzym i Zurych.

Pierwsze 33 pociągi NightJet, w które ÖBB zainwestowało 700 milionów euro, zostaną uruchomione latem przyszłego roku, a cała flota zostanie uruchomiona do 2025 roku.

Każdy ma siedem wagonów, w tym dwa wagony siedzące, dwa wagony sypialne z przedziałami dwuosobowymi, trzy wagony sypialne z apartamentami czteroosobowymi oraz małą kabinę dla pojedynczych pasażerów.

Każdy pociąg może przewozić 254 pasażerów, więcej niż większość samolotów krótkodystansowych i będzie mógł podróżować z prędkością do 230 kilometrów na godzinę (143 mil na godzinę).

NightJet obiecał, że ich ceny będą konkurencyjne w stosunku do cen linii lotniczych, a bilety na samochód sypialny będą dostępne od 50 do 100 euro. Wózki zapewnią dostęp dla wózków inwalidzkich, powiedziała.

Uruchomienie pociągów zostało opóźnione ze względu na problemy z łańcuchem dostaw i wyzwania kadrowe związane z pandemią.

READ  Zastąpienie Marine Le Pen na stanowisku szefa francuskiego rajdu narodowego | wiadomości ze świata

„Podróż NightJetem jest 50 razy bardziej przyjazna dla klimatu niż ta sama podróż samolotem” – powiedział austriacki minister środowiska Leonor Gosler, który opowiadał się za zwiększeniem liczby nocnych podróży pociągiem.

Ale miłośnicy pociągów i lobbyści ostrzegają przed obietnicą nocnych podróży koleją i oczekiwaniem, że może ono zastąpić lotnictwo w coraz większym stopniu, zagrożone utratą jego romantycznego uroku, chyba że politycy krajowi i europejscy udzielą mu jednoznacznego poparcia.

Przytaczają szereg problemów, takich jak podwyżki cen spowodowane rosnącymi kosztami energii, chroniczne niedobory kadrowe i lato pełne poważnych opóźnień na kolei. Potencjał problemów, które mogłyby zagrozić rozwojowi ruchu, będzie się tylko zwiększać, ponieważ podróże pasażerskie, zwłaszcza w nocy, są coraz bardziej zmuszone do ustąpienia zgodnie z prawem pociągom towarowym przewożącym węgiel w środku kryzysu energetycznego i sprzętu wojskowego do wsparcia wojna. na Ukrainie.

„W porównaniu z pociągami dziennymi pociągi nocne pozostają produktem niszowym” – powiedział austriackiej gazecie Der Standard Philip Kosock, ekspert ds. transportu publicznego w niemieckim ośrodku badawczym Agora. „Jeśli wola istnieje, istnieje ogromny potencjał do jej rozszerzenia”. Powiedział jednak, że pociągi nocne są w gorszej sytuacji, „borykając się z wyższymi podatkami niż podróże lotnicze, często utrudniane przez starzejącą się infrastrukturę i niewystarczającą przepustowość”.

Niemiecka Partia Zielonych, rządząca od końca zeszłego roku, próbowała ułożyć plan wspólnej europejskiej sieci nocnych pociągów, skupiającej około 40 destynacji, takich jak Warszawa, Amsterdam, Wiedeń, Bordeaux, Monachium, Barcelona, ​​a nawet Londyn.