FOczekuje się, że pojawi się nowa generacja pociągów nocnych zaprojektowana z myślą o maksymalizacji komfortu i prywatności pasażerów Europa od przyszłego roku.
NightJet, oddział sypialny austriackiej krajowej kolei, ÖBB – uważany za jednego ze światowych liderów nocnych podróży kolejowych – zaprezentował w tym tygodniu swoją nową kabinę wagonową.
Pisarze podróżniczy i entuzjaści kolei, którzy zostali zaproszeni do Wiednia, aby je zobaczyć, powiedzieli, że mają potencjał, aby nadać branży nowy impuls w czasach ogromnych wyzwań, takich jak kryzys energetyczny i kryzys klimatyczny.
Konstrukcja wagonów skupia się na pragnieniach pasażerów w zakresie większej prywatności i bezpieczeństwa, w tym kabinach przypominających kokon z zamykanymi drzwiami dla pojedynczych pasażerów oraz przesuwanych żaluzji między kapsułami na wysokości głowy, aby w razie potrzeby umożliwić rozmowę między kabinami. Inne nowoczesne udogodnienia obejmują bezpłatny bezprzewodowy, gniazdka elektryczne, przyciemnione oświetlenie i miękkie siedzenia.
Linie prowadzone przez Knights Gates mają przebiegać przez miasta, w tym Wiedeń, Budapeszt, Berlin, Mediolan, Rzym i Zurych.
Pierwsze 33 pociągi NightJet, w które ÖBB zainwestowało 700 milionów euro, zostaną uruchomione latem przyszłego roku, a cała flota zostanie uruchomiona do 2025 roku.
Każdy ma siedem wagonów, w tym dwa wagony siedzące, dwa wagony sypialne z przedziałami dwuosobowymi, trzy wagony sypialne z apartamentami czteroosobowymi oraz małą kabinę dla pojedynczych pasażerów.
Każdy pociąg może przewozić 254 pasażerów, więcej niż większość samolotów krótkodystansowych i będzie mógł podróżować z prędkością do 230 kilometrów na godzinę (143 mil na godzinę).
NightJet obiecał, że ich ceny będą konkurencyjne w stosunku do cen linii lotniczych, a bilety na samochód sypialny będą dostępne od 50 do 100 euro. Wózki zapewnią dostęp dla wózków inwalidzkich, powiedziała.
Uruchomienie pociągów zostało opóźnione ze względu na problemy z łańcuchem dostaw i wyzwania kadrowe związane z pandemią.
„Podróż NightJetem jest 50 razy bardziej przyjazna dla klimatu niż ta sama podróż samolotem” – powiedział austriacki minister środowiska Leonor Gosler, który opowiadał się za zwiększeniem liczby nocnych podróży pociągiem.
Ale miłośnicy pociągów i lobbyści ostrzegają przed obietnicą nocnych podróży koleją i oczekiwaniem, że może ono zastąpić lotnictwo w coraz większym stopniu, zagrożone utratą jego romantycznego uroku, chyba że politycy krajowi i europejscy udzielą mu jednoznacznego poparcia.
Przytaczają szereg problemów, takich jak podwyżki cen spowodowane rosnącymi kosztami energii, chroniczne niedobory kadrowe i lato pełne poważnych opóźnień na kolei. Potencjał problemów, które mogłyby zagrozić rozwojowi ruchu, będzie się tylko zwiększać, ponieważ podróże pasażerskie, zwłaszcza w nocy, są coraz bardziej zmuszone do ustąpienia zgodnie z prawem pociągom towarowym przewożącym węgiel w środku kryzysu energetycznego i sprzętu wojskowego do wsparcia wojna. na Ukrainie.
„W porównaniu z pociągami dziennymi pociągi nocne pozostają produktem niszowym” – powiedział austriackiej gazecie Der Standard Philip Kosock, ekspert ds. transportu publicznego w niemieckim ośrodku badawczym Agora. „Jeśli wola istnieje, istnieje ogromny potencjał do jej rozszerzenia”. Powiedział jednak, że pociągi nocne są w gorszej sytuacji, „borykając się z wyższymi podatkami niż podróże lotnicze, często utrudniane przez starzejącą się infrastrukturę i niewystarczającą przepustowość”.
Niemiecka Partia Zielonych, rządząca od końca zeszłego roku, próbowała ułożyć plan wspólnej europejskiej sieci nocnych pociągów, skupiającej około 40 destynacji, takich jak Warszawa, Amsterdam, Wiedeń, Bordeaux, Monachium, Barcelona, a nawet Londyn.
„Zapalony komunikator. Specjalista od internetu. Czytelnik przez całe życie. Ekstremalny fanatyk telewizyjny. Muzykolik.”
More Stories
Rosja otwiera sprawę karną przeciwko współprzewodniczącemu rocznicy po nalotach
Międzynarodowy Fundusz Walutowy zatwierdził plan ratunkowy dla Sri Lanki o wartości 3 miliardów dolarów
Protesty w Kenii: gaz łzawiący został wystrzelony w konwój Raila Odinga w Nairobi