dzisiaj wcześniej Poinformuj nas Kolejna świetnie wyglądająca, stworzona przez fanów gra Metroid – remake 2D Metroid Prime Tym razem – zamknięto ją po tym, jak decydenci otrzymali nieunikniony komunikat o zaprzestaniu działalności. Nintendo nie jest konkretnie nazwane, ale nie ma nagród za odgadnięcie „konkretnej firmy związanej z grami”, która hamowała ten projekt.
To historia, którą słyszeliśmy wiele razy na przestrzeni lat i prawdopodobnie nieczęsto się o niej zapomina AM2RStworzony przez fanów remake Game Boya z 2016 roku Metroid II: Powrót Samos w 16 bitach Super Metroid wzór. Wydanie tej gry na Nintendo – MercurySteam Metroid: Powrót Samos – W tym czasie był w fazie rozwoju i wystartował w następnym roku, ale nawet jeśli to nie było Jeśli tak, to brak podobnego projektu opracowywanego wewnętrznie nie zmieniłby reakcji Nintendo na grę wykorzystującą postacie firmowe i dostarczaną własność intelektualną, niezależnie od jakości. W rzeczywistości jakość i wynikające z niej zamieszanie, które możesz stworzyć – Czy Nintendo to zrobiło? Można sobie wyobrazić, że przyjrzy się bliżej zespołowi prawników Shuntaro Furukawy.
Pomimo tego, że byliśmy tu już kilka razy, grupa fanów nieuchronnie reaguje, że Nintendo jest nadmiernie procesowane, niepotrzebnie wybredne, a nawet wręcz złośliwe, jeśli chodzi o zamykanie projektów fanowskich lub wycofywanie wsparcia. Firma ma burzliwe relacje z fanami Smash Bros. na przykład i wycofała swoje poparcie Na kursie używała zmodyfikowanej wersji Super Smash Bros Millie.
Twierdzimy, że powód obaw Nintendo o gry dla fanów jest całkiem jasny – firma nie tylko będzie chciała „chronić” swoje IP i reputację, unikając powiązania z projektami, których osobiście nie opracowała ani nie studiowała, ale musi również być widziałem Zniechęcaj się i aktywnie staraj się zapobiegać naruszeniom praw autorskich lub ryzykuj, że zostaniesz otwarty na przyszłe spory prawne. Przymykanie oczu na jeden przypadek stanowi precedens, który otwiera drzwi do problemów związanych z prawami autorskimi na równi z innymi potencjalnie bardziej rażącymi projektami.
Nintendo też powinno być widziałem Bycie sfrustrowanym i aktywnym dążeniem do zapobiegania naruszeniom praw autorskich lub ryzykowanie otwarcia się na przyszłe spory prawne
Nie jest to pocieszenie dla sfrustrowanych fanów, którzy postrzegają zaprzestanie działalności jako niepotrzebne środki przeciwko społecznościom fanów, które wyrażają swoją miłość do gier i postaci Nintendo. Najbardziej entuzjastyczni deweloperzy nie zawsze dążą do zysku finansowego, dlaczego więc te projekty są zamykane?
Podejście Nintendo wyraźnie kontrastuje ze zrelaksowanym podejściem Segi do gier Sonic, to na pewno. W rzeczywistości przedstawiciel Sega posunął się tak daleko, że powiedział, że jeśli chodzi o stworzone przez fanów sztuki i gry Sonic, „Dopóki nie ma zysku, zwykle nie ma problemuSega i Nintendo to dwie zupełnie różne firmy o zupełnie różnych poglądach biznesowych i zainteresowaniach, ale dla wielu fanów jest to indywidualne porównanie. Mario Maker Gry milcząco uznają i wykorzystują entuzjazm dla treści tworzonych przez fanów, ale nie zadowolą wszystkich i na horyzoncie nie ma śladu Zeldy ani Metroid Makera.
To skomplikowana sytuacja i z pewnością powoduje tarcia między Nintendo a najbardziej głośną i entuzjastyczną grupą fanów. Istnieje przekonujący argument, że Nintendo w rzeczywistości wykazuje zbyt dużą pobłażliwość w pozwalaniu na realizację projektów przed wypuszczeniem psów. W końcu AM2R może nie być dostępny na stronie twórcy, ale Internet to Internet; Gdy się wydostanie, ten dżin nie wróci do kupy robaka. Ty to wiesz, my to wiemy i Nintendo to wie.
Jeśli chcesz zagrać w ukończony AM2R, istnieją sposoby i środki. W idei wyrażonej w poniższym tweecie jest też mądrość:
Z pewnością kwestionujemy pogląd, że zgłaszanie gier fanowskich jest oznaką, że legalne sępy czekają, aby wkroczyć do akcji (uruchomiono demo Prime 2D droga powrotna w kwietniu, pamiętaj), ale rzeczywistość jest taka, że kiedy projekt znajdzie się w przestrzeni publicznej, to tylko kwestia czasu, zanim stanie się na tyle duży, by przyciągnąć uwagę. Zespół stojący za Prime 2D pracował od czterech lat, a wyniki mówią same za siebie, ale wiedza o tym, jak Nintendo zareagowała w przeszłości, opublikowanie demo przed jego ukończeniem zawsze było ryzykowne – Oświadczenie wydane przez zespół Przyznaje to, ale mówi: „to był właściwy wybór dla naszego zespołu i nie żałujemy tego”.
Frustracja spowodowana anulowaniem tak obiecującego projektu przed jego ukończeniem jest zrozumiała, ale regularność, z jaką dział prawny Nintendo wysyła nakazy zaprzestania działalności, jest Temat memów teraz. Niezależnie od Twojej opinii, czy ktoś jest rzeczywiście zaskoczony tym wynikiem?
Podziel się z nami swoimi przemyśleniami na temat podejścia Nintendo do zamykania projektów fanowskich, takich jak Prime 2D w poniższej ankiecie.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro