Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Po sukcesie Starship SN15 SpaceX ocenił kolejne kroki w kierunku orbitujących celów

SpaceX rozważa kilka opcji dotyczących nadchodzącego harmonogramu testów statku kosmicznego, ponieważ cel dotarcia na orbitę do lata staje się coraz bardziej realistyczny.

Po udanym teście Starship SN15, dostępne opcje obejmują udoskonalenie pojazdu, aby spełniał główne cele ponownego użycia, wystrzelenie SN16 na większej wysokości lub skierowanie go bezpośrednio do testów orbitalnych na Super Heavy.

Statek kosmiczny SN15:

Testując kilka modyfikacji pojazdu, Starship SN15 zweryfikował ulepszenia, przeprowadzając płynną kampanię w miejscu startu bez konieczności wymiany silnika Raptor po statycznych testach pożarowych.

Po naciśnięciu SN15 w odliczaniu, oznaczonym widocznym znakiem włączonego kondensatora CH4 (ciekły metan), liczenie przebiegało płynnie, bez widocznych małych zawiesin zauważonych podczas poprzednich startów.

Pod wpływem siły SN54, SN61 i SN66 Raptors wznosi się do gęstej warstwy chmur Wraz z kilkoma sporadycznymi obserwacjami na płaszczyźnie, będącymi możliwym skutkiem gęstych chmur – większość energii wznoszącej się została zasłonięta.

Samochód ponownie poleciał przed flopem, a następnie ruszył, aby powrócić „bellyflopem” do miejsca startu, z kolejnym stabilnym lądowaniem z dobrą kontrolą nad powierzchnią powietrza. Ten element lotu był jednym z głównych sukcesów wszystkich początkowych celów testowych statku kosmicznego.

Zgodnie z komentarzem Jona Inspruckera przed startem dla SpaceX, SN15 miał wykonać przewrót trzema silnikami, a następnie lądowanie na jednym silniku. Jednak widoki na pokładzie wskazywały, że do wywrotki nadawały się dwa silniki, które pozostały do ​​zejścia.

Nie podano oficjalnego powodu, chociaż komputer pokładowy Starship ma możliwość zmiany kolejności zapłonu silnika. Ponadto zasugerowano, że jeden z silników mógł mieć problem podczas wynurzania, co spowodowało, że SN15 zdecydował się nie wybierać tego silnika do ponownego oświetlenia przed lądowaniem.

Główny projektant SpaceX, Elon Musk, odniósł się wcześniej do procesu selekcji opartego na opcjach, szczególnie w odniesieniu do punktu nawrotu. Na przykład, Statek kosmiczny może ponownie uruchomić trzy silniki, a następnie natychmiast wyłączyć silnik z obniżonym wysięgnikiem, aby zapewnić pełną manewrowość.

W oczekiwaniu na oficjalne informacje, wynik końcowy będzie uważany za premię opartą na SN15, który ostatecznie odniesie sukces dzięki przewrotom i spadkom na dwóch określonych silnikach.

Chociaż po wylądowaniu wybuchł mały pożar w pobliżu tylnej części pojazdu, węże gaśnicze z poduszkami ugasiły płomienie, gdy pojazd był w bezpiecznej eksploatacji, o czym świadczy dobrze znany właz z podwójną wentylacją.

READ  Uzupełnienie Amazon PS5 ma nastąpić dzisiaj - 10000 konsol gotowych do zdobycia

Teraz, po zamocowaniu SN15 na lądowisku, inżynierowie SpaceX będą mogli w pełni przeprowadzić pełną inspekcję statku powietrznego Starship, co dostarczy cennych danych do programu testowego.

Uznano, że jest prawdopodobne, na podstawie wielu statków kosmicznych czekających w skrzydłach, że SN15 wycofa się, aby stać się botaniczną ozdobą w bazie kosmicznej SpaceX, lub nawet zostanie odwołany, jak widzieliśmy z jego 150-metrowym bliźniakiem, SN5 I SN6.

Następnie Musk opublikował na Twitterze możliwy plan przeglądu SN15. Jego użycie „mocy” dostarczyło również dowodów na często elastyczne plany SpaceX, które obejmują test statku kosmicznego.

Gdyby dokonano wyboru, przeróbka SN15 przyniosłaby kolejne wymagane osiągnięcie do testowania statków kosmicznych, ponieważ jest to jeden z unikalnych punktów sprzedaży pojazdu. Ostatecznie statek kosmiczny szybko stanie się wielokrotnego użytku, z możliwością ponownego wystrzelenia tego samego dnia lądowania.

Również, Podczas przedpremierowej relacji SpaceX z misji Falcon 9 B1051-10 Starlink, Przedstawiono przegląd lotu SN15 wraz ze słowami „Oczekuj więcej lotów testowych w najbliższych dniach”. O ile może to być tylko przypadek ogólnego sformułowania.

Statek kosmiczny SN16 i SN17:

W zakładzie produkcyjnym Statek kosmiczny SN16 Przygotuj się dalej w High Bai.

Po dopasowaniu do stożka nosowego wszystkie powierzchnie powietrzne są teraz zainstalowane i są technicznie gotowe do przetoczenia autostrady 4 na miejsce startu.

Najnowszy przegląd via_brendan_lewis o Super Heavy Division / statku kosmicznym.

Istnieje kilka opcji na stole, od opóźnienia kampanii SN16 do ponownego SN15, przez zlecenie SN16 celowania na wysokość 20 km, a nawet nie latania samochodem przy każdym możliwym przyspieszeniu, aby przejść do orbitujących pojazdów.
Warto zauważyć, że SN16 został w sobotę przeniesiony głębiej do High Bay i prawdopodobnie ustąpi miejsca dla operacji składowania następnego prototypu Super Heavy, który będzie wymagany do testów orbitalnych.

Ostatnia opcja również wpłynie SN17, Które dywizje są obecnie skonfigurowane do operacji składowania – z dywizją SN17 mid-LOX niedawno wyprowadzoną z Mid Bay po pracach wstępnego układania.

Chociaż nie zdecydowano się na wykonanie co najmniej kilku dodatkowych skoków statkiem kosmicznym, zanim próby orbity mogą wydawać się niesmaczne dla niektórych obserwatorów, istnieją dowody na to, że SpaceX tak bardzo koncentruje się na wyrzucaniu na orbitę.

READ  Philips Hue otrzymuje nową, bardziej elegancką aplikację przebudowaną „od podstaw”

Statek kosmiczny orbitalny:

Jak wcześniej informował NASASpaceflight.com – Jak potwierdziła „To jest nasz cel” – powiedział Musk na TwitterzePierwszy lot orbitalny jest cytowany w dokumentach jako start „w celu osiągnięcia orbity do 1 lipca”.

Z dokumentów tych wynika, że ​​zostanie uwzględniony Statek kosmiczny SN20 Na Super ciężki BN3.

Sonda SN20 jest już zmontowana. Znajomość liczby pozycji będzie kluczowym elementem zegarka Płytki TPS (system ochrony termicznej) Otrzymają – zgodnie z wymaganiami po nawietrznej stronie pojazdu, aby poradzić sobie z ciepłem po powrocie.
Jednak, podobnie jak w przypadku Super Heavy BN3, wspomniana płynna natura układu statku kosmicznego SpaceX może zmienić statek, który wskakuje na orbitę.

Sekcje BN3 były już monitorowane przez Marie (bocachicagal), Wraz z dywizjami od BN2 do BN2.1, które prawdopodobnie obejmowałyby ultraciężki czołg – i / lub czołg testowy – do testów naziemnych, aby utorować drogę do startu BN3.

Miejsce startu orbitalnego:

Podczas gdy sprzęt pojazdu jest wyświetlany w miejscu produkcji, ciągle zmieniająca się panorama w dół autostrady 4 w miejscu startu wizualnie przedstawia orbitalne aspiracje SpaceX.

Wiele pracy trwa w sąsiedztwie obecnego domu Starship Miejsce startu orbitalnego (OLS) Prace nad instalacją GSE (Ground Support Equipment) i Massive Launch Integration Tower.

Wieża będzie najwyższym budynkiem w okolicy po ukończeniu, a podstawa i sekcja otwierania będą już zbudowane, podczas gdy dodatkowe sekcje są produkowane przed przewróceniem do OLS w celu instalacji.

Spekulowano, że jakikolwiek potencjalny skok z SN15 do próby orbitalnej dodałby korzyści w zakresie łagodzenia zakłóceń do wysiłków zmierzających do stworzenia OLS.

Wiele elementów podkładki Super Heavy nadal wymaga montażu na miejscu, a stół startowy znajduje się obecnie w miejscu produkcji, wraz z dodatkowym GSE, który będzie potrzebny do zaspokojenia spragnionego wzmacniacza Super Heavy.

Wieża startowa będzie również zawierała dźwignię do łączenia statku kosmicznego z superciężkim i ostatecznie duże mechaniczne ramiona, które „złapią” dopalacz po jego powrocie na miejsce startu.

Oczekuje się, że to ostatnie nie nastąpi podczas pierwszych kilku lotów, co prawdopodobnie doprowadzi do tego, że SpaceX podąży ścieżką, na której się poruszał Pierwsze lądowanie booster Falcon 9, Z miękkim lądowaniem na wodzie.

READ  Niektórzy użytkownicy Sky TV muszą teraz zapłacić 5 GBP, aby pominąć reklamy – dotyczy to?

Dostawa Raptora:

Główną zaletą bezpiecznego lądowania SN15 było odbicie Leciały z nimi trzy Raptorów. Zapewnią bezcenne dane dotyczące wydajności po locie, a także informacje przesyłane z powrotem w celu sterowania startem za pomocą bezpośredniej telemetrii.

Nie można jednak lekceważyć znaczenia praktycznej kontroli silników dla programu testów, wraz z możliwością ponownego wykorzystania w przyszłych podróżach.

Niezależnie od tego, statek kosmiczny SpaceX będzie wymagał dużej liczby silników Super ciężki wzmacniaczS, każdy wymagał zapasu 28 silników dla każdego wzmacniacza.

Chociaż stan produkcji w Hawthorne w Kalifornii jest nieznany, Zwiększono możliwości testowe SpaceX McGregor.

SpaceX Raptors testuje w dwóch poziomych zatokach testowych Statyw do statywu transformatora spełnia wymagania pionowych testów. Ponadto McGregor niedawno rozpoczął budowę nowego stanowiska testowego obok regału poziomego. W typowym stylu SpaceX ta nowa podwójna podstawka została ukończona w ciągu kilku tygodni.

Przez Gary Blair z NSF w L2 McGregor Division, Lokalny, który przelatuje przez teren testowy około 3000 stóp od AGL, a Raptor był już widziany w jednej z zatok w nowym skrzydle, prawdopodobnie do skanów aptecznych.
Obecny montaż poziomy widział już co najmniej dwa zoptymalizowane Raptory z powietrza, co również pokazuje, jak SpaceX posunął się naprzód, aby utorować drogę do wzięcia statku kosmicznego na misje orbitujące.

Jedyną kwestią jest zaplanowanie harmonogramu, który może się zmieniać prawie każdego dnia. Jednak gdy SN15 osiąga najnowsze kamienie milowe, podejście SpaceX „test, leć, zawieść, napraw i leć” wyraźnie działa i nadal robi wrażenie.

Aby uzyskać aktualizacje na żywo, śledź Konto NASASpaceFlight na Twitterze I Sekcje forum statku kosmicznego NSF.

**Wspieraj kanał YouTube NSF, subskrybując i / lub dołączając tutaj**

Zdobądź świetny sprzęt wraz z możliwością obsługi naszych treści: https://shop.nasaspaceflight.com/