Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Po prawie dwóch latach samolot kosmiczny Virgin Galactic znów wzbija się w przestworza – Ars Technica

Jednostka Środowy test poślizgu.” width=”800″ height=”450″ ​​​​class=”amp-wp-enforced-sizes” decoding=”async”/>
Zbliżenie / Virgin Galactic VSS samotność W środę sonda zakończyła test szybowania.

Galaktyka Panny

VSS samotność Statek kosmiczny nie wykonał lotu napędzanego silnikiem rakietowym w środę, ale pokonał ostatnią przeszkodę, zanim to zrobił, wykonując test ślizgowy w Nowym Meksyku.

W środę rano VMS Przeddzień Samolot wystartował z Spaceport America, a następnie wystrzelił statek kosmiczny na wysokość około 14 kilometrów. Dalej VSS samotność Wrócił ponownie na pas startowy w Nowym Meksyku, aby przetestować modyfikacje sterowania lotem i obsługi statku kosmicznego.

Po teście Virgin Galactic powiedział, że lot ślizgowy zamyka „końcowe punkty testowe” kampanii, aby upewnić się, że samolot i samolot kosmiczny są gotowe do wznowienia lotów z napędem. W tym celu firma powiedziała, że ​​dane zebrane podczas lotu zostaną przeanalizowane w nadchodzących tygodniach i zakładając, że przegląd przebiegnie pomyślnie, następną misją będzie lot kosmiczny z napędem.

W samolocie weźmie udział dwóch pilotów i czterech pracowników firmy, którzy będą działać jako „specjaliści misji”, aby ocenić wrażenia klientów podczas misji. A jeśli ten lot się powiedzie, Virgin Galactic powiedział, że jest gotowy do rozpoczęcia usług komercyjnych w drugim kwartale 2023 roku. W pierwszym komercyjnym locie będą uczestniczyć przedstawiciele włoskich sił powietrznych.

Środowy lot był pierwszym lotem VSS samotność Lata niezależnie od swojego lotniskowca od lipca 2021 r., kiedy to zbombardował założyciela Virgin Galactic Richarda Bransona i jej pracowników Beth Moses, Sirishę Bandlę i Colina Bennetta na wysokości około 85 km.

Od tego czasu firma uziemiła zarówno samolot, jak i statek kosmiczny w celu wprowadzenia modyfikacji mających na celu zwiększenie szybkości lotu i niezawodności pojazdów. Jednak ta długa przerwa wzbudziła wątpliwości co do finansowej opłacalności ambicji Virgin Galactic związanych z turystyką kosmiczną.

Na przykład w 2022 r. Firma zgłosiła Strata netto w wysokości 500 milionów dolarów po tym, jak żaden klient nie poleciał w kosmos. Ale pod koniec roku Virgin Galactic powiedział, że jego pozycja gotówkowa pozostaje silna, z „gotówką, ekwiwalentami gotówki i zbywalnymi papierami wartościowymi” w wysokości 980 milionów dolarów.

READ  Wysiłki na rzecz stworzenia większej liczby zewnętrznych przestrzeni społecznych, które zostaną zintensyfikowane w centrum Belfastu

Jednak inwestorzy wydają się być nieco sceptyczni wobec spółki. Po ucieczce Bransona cena akcji spółki notowanej na giełdzie wzrosła do 55,91 USD za akcję. Jednak w ostatnich dniach notowano nieco ponad 3 USD za akcję.

Dzięki niedawno zakończonym modyfikacjom, Virgin Galactic będzie dążyć do latania VSS samotność raz w miesiącu. To znacznie poniżej kadencji lotów potrzebnych do osiągnięcia rentowności. Ostatecznym celem firmy jest opracowanie linii statków kosmicznych klasy „Delta”, z czasem realizacji wynoszącym jeden tydzień. Firma wierzy, że dzięki flocie statków Delta może osiągnąć opłacalny wskaźnik lotów na poziomie 400 misji rocznie. Ale mało prawdopodobne jest, aby statki Delta były gotowe do lotów testowych przed co najmniej 2025 rokiem, a komercyjną obsługę rozpoczną dopiero rok później.