Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Po dziesięcioleciach poszukiwań odnaleziono film Mardi Gras w Nowym Orleanie z 1898 r.

Po dziesięcioleciach poszukiwań odnaleziono film Mardi Gras w Nowym Orleanie z 1898 r.

Artur Hardy wydawca Z corocznego przewodnika po Mardi Gras w Nowym Orleanie rozpoczęto poszukiwania w latach 80. XX wieku filmu z programu, który według katalogów filmów niemych powstał w XIX wieku.

Napisał do każdego eksperta, o jakim mógł pomyśleć. Wypróbuj Bibliotekę Kongresu Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej. Zawiódł i stracił zainteresowanie – potem spróbował ponownie.

Pamięta, że ​​otrzymał tę samą odpowiedź: „Nigdy go nie znajdziesz”.

Pan Hardy próbował skontaktować się z Waynem Phillipsem, kustoszem Muzeum Stanowego Luizjany. Pan Phillips Will French, prawnik korporacyjny, który pracuje w finansach filmowych i służy jako wewnętrzny historyk dla The Rex, próbował wśród najbardziej znanych grup organizujących platformy Mardi Gras. W marcu spróbował tego francuski Mackenzie Roberts Beasley, przyjaciel rodziny i archiwista specjalizujący się w filmie i dźwięku.

Pani Beasley sprawdziła internetowe bazy danych. W ciągu pięciu dni natknąłem się na film – przedstawiający fikcyjne rydwany Organizacji Rex z odległego świata z 1898 roku w Nowym Orleanie, które jakoś trafiły do ​​archiwum Eye Filmmuseum w Amsterdamie.

„Przeskakiwałem, od Arthura do mnie, do Willa, do Mackenzie i wreszcie do Amsterdamu, przez wiele lat”, powiedział Phillips.

Odkrycie, które było Zgłoszone przez rzecznika The Times-Picayune / New Orleanszaskoczyli lokalnych historyków i wielbicieli, którzy pomagają w organizacji Mardi Gras.

„To prawdopodobnie najważniejsze odkrycie w historii filmu z Luizjany” – Ed Paul, właściciel autor Z kilku podręczników na ten temat powiedział to w wywiadzie telefonicznym.

Film – który eksperci uznali nie tylko za najstarszy zachowany materiał filmowy z ukochanej parady Mardi Gras w Nowym Orleanie, ale także najstarszy znany materiał filmowy czegokolwiek w mieście – był badać Środowa noc w Muzeum Stanowe Luizjany. Spektakl będzie kontynuowany prywatnie Pokazać który trwa do grudnia z okazji 150-lecia REX.

Trwający tylko dwie minuty, ale na wielkoformatowej kliszy 68mm, przedstawia scenę z zadziwiającą szczegółowością: kępki sztucznych brody, formacje w pawilonach rzeźb skrzydlatych koni, ozdobne baldachimy i rzeźbione filary. Małe konstrukcje przypominające altany montowane nad pontonami.

„Przyjrzeliśmy się wielu starym materiałom filmowym przedstawiającym spacer Rexa z lat 40., 50. i 20. – i jakość nie jest taka sama” – powiedział French.

Motywem przewodnim Mardi Gras z 22 lutego 1898 roku były Harvest Queens, a każdy spławik symbolizował inną uprawę. Film przedstawia ananasowy ponton, którego jeźdźcy noszą kapelusze o kroju ananasa i kurtki z rozcięciami, przywołujące wrażenie ananasowej skóry.

„W dzisiejszych czasach masowo produkujemy kostiumy dla kilkuset rycerzy”, powiedział pan French. „Nie mogą mieć tylu detali, co te kostiumy z 1898 roku. Każdy z nich jest inny i dostosowany”.

Film przedstawia znajomą i niejednoznaczną tradycję. W tle znajduje się żelazny ganek w stylu hiszpańskim, który wciąż można znaleźć w wielu starych domach w Nowym Orleanie. Jedna platforma przedstawia Rexa, króla Mardi Gras, który co roku jest wymazywany przez Organizację Rex. Machający z tronu jest pięć stopni od podstawy boi, otoczony ze wszystkich stron ozdobnymi kulami.

Pan French pokazał film Lynne Farwell-White, 78 lat, wnuczce Rexa, Charles A. Żegnaj tamtego roku.

„Nigdy go nie znałam”, powiedziała pani White. „Nigdy nie miałem go twarzą w twarz. Nigdy nie widziałem go jako osoby – a w filmie była żywa osoba. Jako wnuczka to była wyjątkowa chwila.”

Film przedstawia również mającą wkrótce zniknąć tradycję nowoorleańskiego Mardi Gras – „boeuf gras”, czyli utuczonego byka, który paraduje po mieście. Widzowie mogą zobaczyć spokojnie wyglądającą krowę siedzącą na boi, podobnie jak król Mardi Gras spoglądający z góry na swoich poddanych. W ostatnich dziesięcioleciach boeuf gras pojawiło się tylko w postaci papier-mache.

READ  Magia i tradycja: odkrywanie polskiego dziedzictwa w serii gier „Wiedźmin”.

„To było naprawdę ważne – zobaczyć po raz pierwszy na żywo puff gras, symbol karnawału dla wszystkich zaangażowanych w prawdziwą paradę” – powiedział pan French.

Inne różnice między Paradą 1898 a tymi z lat późniejszych to formalność tłumu (mnóstwo parasoli i kapeluszy); przygotowania ofiar (bez policji, bez barier); I brak koralików czy drobiazgów, które rzuca się w biesiadników z piwem.

„Wszyscy są tam, aby zobaczyć sztukę i spektakl”, powiedział pan French.

Niektóre z pozornie niejednoznacznych elementów parady zostały zilustrowane badaniami — srebrne oznaczenia w kształcie dzwonu upamiętniające 25. rocznicę Rexa, powiedział pan French — ale inne aspekty procesji, takie jak to, czy jeźdźcy na bojach wymachują kijami lub berłem, czekają. dalej od dochodzenia.

Wcześnie odkryte na nowo filmy dokumentujące codzienność stały się odrębnym gatunkiem. The New York Times napisał w styczniu ubiegłego roku, że Three Minutes: An Elongation, dokument analizujący film z polskich Żydów w 1938 roku, tuż przed Holokaustem, przywraca „człowieczeństwo i indywidualność” tematom. Inne ostatnie przykłady obejmują filmy Nowy Jork od 1911 i Irlandii w 1925 i 1926 roku.

To ostatnie spojrzenie w przeszłość uczy nas także o naszych czasach – w szczególności o sukcesie Nowego Orleanu w zachowaniu swojego dziedzictwa.

„Z pewnością urósł i trochę się zmienił”, powiedział pan Hardy, „ale w istocie Mardi Gras jest taki sam”. „Idziemy; Świętujemy. to my.”