Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Platinum CEO przerywa milczenie w sprawie zamknięcia Babilonu: „Bardzo nam przykro”

Platinum CEO przerywa milczenie w sprawie zamknięcia Babilonu: „Bardzo nam przykro”

Gry platynowePrezes skomentował po raz pierwszy od potwierdzenia, że ​​gra na żywo upadek Babilonu Ma być zamknięty przez wydawcę Kwadratowy Enix.

Upadek zadziornego Babilonu był w Internecie Powszechna krytyka ze strony krytyków Kiedy został uruchomiony w marcu i Staraj się przyciągnąć publiczność od tego czasu. Square Enix potwierdził w zeszłym miesiącu grę Usługa zostanie oficjalnie zakończona W lutym 2023, niecały rok po premierze.

W nowym wywiadzie z VGC, prezesem PlatinumGames Atsushi Inaba Skomentował publicznie po raz pierwszy od wiadomości o zamknięciu, stwierdzając, że deweloperowi „niezwykle przepraszamy” za wszelkie rozczarowanie, jakie mogło wywołać u jego fanów.

upadek Babilonu | Zwiastun bojowy 101

Annaba twierdził, że ograniczenia dotyczące kolejności publikacji uniemożliwiły mu szczegółowe komentowanie upadku Babilonu. Twierdził jednak, że Platinum nauczył się z doświadczenia i nalegał, aby się nie zmienił Bayonetta Studio planuje w przyszłości oferować więcej gier na żywo.

„Przede wszystkim chcę podkreślić, że nie możemy komentować niektórych obszarów gier, które zostały opracowane z naszymi partnerami” – powiedział.

„I to jest jeden z powodów, dla których nie podoba nam się nasza obecna sytuacja, która ogranicza nas tylko do tworzenia gier, szczerze mówiąc… jeśli chodzi o konkretne lub praktyczne powody, które doprowadziły do ​​takiego wniosku z tytułu , musiałbyś iść dalej i zapytać Square Enix o szczegóły.” , Niestety. „

Kontynuował: „Jedyną rzeczą, którą możemy tutaj skomentować w odniesieniu do samego jesiennego wyłączenia usługi Babylon, jest to, że ten niefortunny wniosek mógł być czymś, co wywołało pewną frustrację, a może nawet gniew, dla naszych oddanych fanów i graczy.

„Wszelkie rozczarowanie, które mogliśmy wywołać u naszych fanów, jest czymś, czego głęboko żałujemy, faktem, że sprawiliśmy, że nasi oddani fani poczuli się w ten sposób jako programista. Przynosimy naszym graczom jakiekolwiek uczucia inne niż zabawa i radość z naszych dzieł to coś, z czego jako deweloper wcale nie jesteśmy zadowoleni.”

READ  Netflix podobno planuje usługę gamingową, a PlayStation może być partnerem

Platinum tylko trochę ukrył swoje ambicje Aby dodać gry serwisowe na żywo dla swojego przyszłego portfolio.

Platinum CEO przerywa milczenie w sprawie zamknięcia Babilonu: „Bardzo nam przykro”

Annaba powiedziała VGC, że jej doświadczenia z Upadkiem Babilonu „w ogóle nie zmieniły jej planów” w tym względzie i omówiła kilka lekcji na przyszłość, takich jak skupienie się bardziej na podstawowej mechanice gry dla tych projektów.

Wydawało się również, że sugerował, że dzielenie pracy nad takimi tytułami z firmą zewnętrzną, tak jak Platinum zrobiło to ze Square Enix, nie było czymś, co koniecznie chciał spróbować ponownie.

„Wiele nauczyliśmy się z tego doświadczenia i nie zmieniło to naszych przyszłych planów ani naszych oczekiwań dotyczących gier serwisowych na żywo. Gry serwisowe na żywo są zdecydowanie czymś, co chcemy robić i staramy się iść naprzód ”.

„Istnieją, że tak powiem, dwa filary, na które możemy spojrzeć wewnętrznie dla naszych zespołów programistycznych, którymi są ludzie w tej samej firmie. Pierwszym z nich jest po prostu radość z podstawowej mechaniki gry, którą masz w grze na żywo a po drugie, wykonanie samej usługi na żywo.

„Uważam, że te dwa filary to wartości, które powinny być silnie powiązane wewnętrznie i powinny być postrzegane, doceniane i cenione przez te same osoby, w tym samym zespole, w tej samej firmie.

„W przeciwnym razie, jeśli jedno jest cenione nad drugim lub jeśli nie są połączone, rzeczy zwykle nie idą tak, jak chcieliśmy. Chcemy skupić się na utrzymaniu tego połączenia i równowagi między tymi dwoma filarami, które posuwają się do przodu. „

Platinum CEO przerywa milczenie w sprawie zamknięcia Babilonu: „Bardzo nam przykro”

Od kilku lat Platinum naciska na odzyskanie niezależności, po dekadzie projektów typu „work-for-hire”, w ramach których nie posiadała własnych adresów IP. W ramach tego podjęto ostatnie próby samodzielnego publikowania przy użyciu Sol Kristai zatrudnił byłego pracownika Nintendo Rozmieść głowę, aby pokierować swoimi wysiłkami.

READ  Visual Arts na PlayStation to kolejna firma z branży gier, która doświadczyła zwolnień

Jednak Annaba zasugerowała, że ​​problemy, z jakimi borykał się po upadku Babilonu, po prostu nie zniknęłyby, gdyby miała pełną kontrolę nad projektem, i zasugerowała, że ​​programista musi wyciągnąć szersze wnioski.

Ograniczenie tej odpowiedzi do upadku Babilonu przekrzywiłoby dyskusję, jak sądzę, ale podobnie do tego, co powiedziałem, jeśli jesteś również deweloperem i wydawcą, twoja rola oczywiście się zmienia. Ale to nie znaczy, że nawet jeśli masz pełną kontrolę nad tytułem, na dłuższą metę nie odczujesz frustracji, niezależnie od tego, czy jesteś programistą, czy wydawcą.

„Jeśli teoretycznie zamierzamy zrobić wszystko sami, aby rozwijać grę, z pełną kontrolą, to jeśli nam się nie uda, będzie to w 100% na nas, a jeśli nam się uda, to w zasadzie będzie to na nas. uważamy się za „wyjątkowych” w jakikolwiek sposób, jeśli chcemy iść naprzód. A wszystko robiliśmy sami.

„Ale myślę, że cała historia 'frustracji’ jest czymś, czemu nie powinniśmy zaprzeczać w tym wywiadzie, raczej przyznać się do prawdy i wyjaśnić ten końcowy wynik, przejść dalej i odnieść to doświadczenie do naszych dalszych wysiłków. To jedyny sposób, aby nie denerwuj się na dłuższą metę”.