Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Pierwsze spojrzenie: 2023 Bold Unplugged łączy agresję z integracją

Pierwsze spojrzenie: 2023 Bold Unplugged łączy agresję z integracją

Bold to szwajcarska firma, która czerpie wielką przyjemność z robienia rzeczy zupełnie inaczej, jak sama nazwa wskazuje. Ich projekt zbacza z utartych szlaków – dobra wiadomość w sieci – zdecydowanie nie ma to wrażenia sesji! Bold wydaje się chętny, by stać się czymś więcej niż tylko nowością, i po tym, jak Scott dostanie to w swoje ręce Większościowy udział w szwajcarskiej marceNie mylcie się, Bold oznacza biznes. Więc to zdecydowanie nie jest pierwszy rower Bold, ani nawet jej pierwszy rower Unplugged. Zamiast tego jest to nowe podejście do ich platformy enduro. Od przejęcia Scotta byli zajęci. W 2021 roku wypuszczają nowy rower Linkin.
Unplugged pogrubione szczegóły
• Rozmiar koła: 29″ lub 27,5/29″
Rama karbonowa
• Skok: 160 tylny widelec / 170 mm
• Kąt główki 63,2 – 64,5 stopnia
• Regulacja kąta zestawu słuchawkowego
• Odpryski czołowe i odpryski rozmiaru kół
• Długość tylnego trójkąta: 437 mm
• Rozmiary: S, M, L, XL
• Cena od 8 999,99 USD
boldikes.com

Ten rower, choć krótszy w podróży i lżejszy niż Unplugged, ma niektóre z tych samych cech. Oczywiście szok jest wewnątrz ramy. Odkąd Scott pojawił się na pokładzie, być może widziałeś, jak Spark i Genius podążają podobną ścieżką. Jednak jedną z głównych różnic jest to, że rowery terenowe mają amortyzatory poziomo. To nisko zawieszone mocowanie oznacza, że ​​mogą korzystać z dużej głębokości wkładania.
160 mm z tyłu i widelec 170 mm sprawiają, że ten rower jest wykonany z tego samego włókna węglowego HMX, które znajdziesz w innych rowerach Scott. Konstrukcja zawieszenia ramy określana jest jako Virtual Suspension Technology Virtual Pivot lub IST VP, która koncentruje się na utrzymaniu niskiej wagi ramy. Główny sworzeń obraca się wokół suportu, a trzyczęściowy zespół dolny ma jarzmo, które wciska tył amortyzatora w ramę. Zapewnienie prawidłowego napięcia wstępnego tego zespołu jest bardzo ważne i wymaga specjalnego narzędzia dołączonego do roweru.

Odważny projekt ma na celu ułatwienie dostępu do amortyzatora, aby nie zniechęcić tych, którzy obawiają się zbyt złożonego projektu. W pewnym sensie wykonali dobrą robotę, łagodząc te obawy za pomocą włazu obsługiwanego przyciskiem, który otwiera się, ukazując głowicę uderzeniową. Stamtąd możesz uzyskać dostęp do regulacji kompresji i odbicia, a także zaworów w celu pompowania amortyzatora. Amortyzator w ramie to zmodyfikowany Fox DPX2.

READ  Losowo: Masahiro Sakurai przypomina fanom Nintendo o terminach zamknięcia 3DS i Wii U eShop

Szczegóły ramki
tam Wiele Porozmawiać o tym z Boldem. Zacznijmy od przodu motocykla.

W rowerze zastosowano jednoczęściową kierownicę i mostek z włókna węglowego Syncros Hixon. Wszystkie kable roweru są poprowadzone przez zestaw słuchawkowy, ale kiedy amortyzator znajduje się w ramie, nie jest to zaskakujące. Chociaż może to zniechęcać rowerzystów, którzy chcą lepiej pracować, regulowany zestaw słuchawkowy powinien zwrócić ich uwagę. Zestaw słuchawkowy Syncros z regulacją kąta ma dwie plastikowe miseczki, które w zależności od ich orientacji mogą przesuwać o jeden stopień do przodu. W górnej części tylnego trójkąta znajduje się również flip-flop do mniejszych regulacji geometrii, około 0,3 stopnia dla kąta główki i 8 mm dla wysokości suportu. Ten odchylany wspornik znajduje się wewnątrz większego dodatkowego wspornika, który może regulować oponę między 29-calowymi a 27,5-calowymi tylnymi kołami. Jak na platformę, która jednym tchem krzyczy „sztuczka”, w następnym jest wiele uspokajających i pragmatycznych funkcji.

Musisz się dobrze bawić Mike Levy splunął z dalekai aktywnie korzystać z przełączników wspinaczkowych na amortyzatorze, Bold również Cię obejmuje, choć w bardziej wyrafinowany sposób. Z amortyzatorem wewnątrz ramy, jedynym sposobem na dostosowanie go w locie jest użycie zdalnej dźwigni, i to jest dokładnie to, co dostajesz. Pilot, który na szczęście pozwala uniknąć pułapek systemu potrójnej blokady Scotta, ma trzy pozycje. Nie tylko reguluje ciśnienie, ale także objętość powietrza, co może skutecznie zapewnić geometrię, a także regulację zawieszenia.

Rama zawiera również zestaw Save the Day. To jest kompletna obudowa, która wysuwa się z drzwi amortyzatora. Tam masz prawie wszystko, czego potrzebujesz do napraw bocznych. Wewnątrz drzwi znajduje się również narzędzie. Bold zawierał również narzędzie, które służy również jako dźwignia na tylnej osi w celu szybkiej regulacji. Narzędzie do tylnej osi zawiera klucze imbusowe T25 i T30, 6 mm. Wszystkie te wykonane przez Bolda używają systemu Torx, jednak jaka to droga śruba, byłoby miło, gdyby wymienili każdy klucz imbusowy, który pasuje do kokpitu, aby również pasował do tej samej rodziny okuć.
Jest też oddzielny zatrzask łańcucha i mnóstwo zabezpieczeń przed uderzeniami, które, miejmy nadzieję, utrzymają łańcuch i będą ciche, bez względu na to, czym jeździsz. Oba motocykle z tej serii wykorzystują przerzutkę AXS, a ta rama nie jest kompatybilna ze standardową mechaniczną manetką, ponieważ nie ma miejsca na umieszczenie linek.

READ  PlayStation Classics obsługuje nagrody w nowym PS Plus

Inżynieria
Geometria Bolda jest bardzo agresywna, ale nie w najbardziej oczywisty sposób. Zwykle, gdy mówimy o nowych motocyklach, skupiamy się na kącie główki ramy, który może wynosić nawet 63,2 stopnia, ale to nie kształt mnie rzuca się w oczy. W rzeczywistości kształt, który przykuwa moją uwagę, to stos 644 mm, który jest połączony z 25-milimetrową kierownicą tego rozmiaru. Jest stosunkowo wysoki, a w połączeniu z tylnym końcem, który jest krótszy niż niektóre z 437 mm, ma potencjał, aby być rowerem, który jest bardzo zadowolony z masy tylnego koła, a jednocześnie daje kierowcy wiele okazji do uzyskania wysokiego przodu.

Ten duży numer stosu jest również powiązany z długim numerem dostępu. W przypadku małych, średnich, dużych i bardzo dużych zasięg wynosi odpowiednio 425, 460, 490 i 520 mm. Chociaż liczby te są dość znaczne, dzięki temu wysokiemu przodowi efektywna górna rura jest stosunkowo pośrodku drogi pod względem wielkości. Kąt rury podsiodłowej jest również podany jako 77,8 stopnia. Jest to dokładnie właściwa orientacja dla motocykla enduro, mimo że geometria nie określa, w jakim trybie BB ma działać. Warto również zauważyć, że ten rower wykorzystuje tę samą technologię amortyzatorów, co w najnowszej generacji rowerów Scott. Oznacza to, że gdy klikniesz ustawienie kompresji między zdalnymi ustawieniami otwarcia, trakcji i zamknięcia, dostosuje się również głośność amortyzatora powietrznego, co oznacza, że ​​​​powinien on iść wyżej na swojej ścieżce i nadal utrzymywać bardziej stromy kąt rury podsiodłowej.

Poruszając się między rozmiarami kół, Bold świetnie radzi sobie z utrzymaniem ich spójności z zaledwie jedną lub dwiema zmianami wymiarów, a kiedy to robią, to o mniej niż milimetr.


modele i ceny

Ramki są dostępne w dwóch wersjach kolorystycznych i kosztują 5999 USD.


pierwsze wrażenia

Bold robi wiele jak na rower enduro. Wewnętrzny amortyzator, wysokiej jakości lekki karbon i agresywne kąty z pewnością przykuły moją uwagę. Chociaż spędziłem tylko kilka tygodni na rowerze, gdy Squamish budzi się z zimy, niektóre rzeczy są dość oczywiste. Po pierwsze, ze względu na wysoki przód, długi zwis i krótki tył, wygląda to prawie tak, jakby przed tobą było dużo motocykla. Oczywiście nadaje się to bardziej do stromych tras niż do zjazdów.

READ  W lutym do subskrypcji Xbox Game Pass dodana zostanie fantastyczna gra RPG akcji Tales of Arise

Wydaje się, że zawieszenie zapewnia stosunkowo niskie i średnie odczucie. To trochę rozczarowujące, że czułość na małe uderzenia nie jest nieco lepsza w pozycji otwartej, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że masz możliwość tłumienia czułości na uderzenia w locie. Jadąc na nim, z pewnością czujesz się jak na rowerze, który lepiej czuje się na drogach pożarowych niż na technicznym singletracku — co znacznie różni się od Linkina 150, który zapewnia mnóstwo przyczepności. Jednakże, wezmę kilka następnych przejażdżek, aby zbadać konfigurację, aby zobaczyć, czy mogę zanegować ten problem.

Jednak podczas pokonywania stromych zakrętów Bold ożywa. Trudno sobie wyobrazić zwykłych rowerzystów górskich patrzących na rower, który ma wszystko tak samo agresywne wewnętrznie lub na zewnątrz — ale Bold właśnie taki jest i zapewnia geometrię, dzięki której poczujesz się jak w domu, gdy jedziesz po stromych szlakach.

Nie mogę się doczekać pełnej recenzji tego roweru w nadchodzących miesiącach.