W sprzedaży detalicznej na opadający szczękę 13 499 USD, nasz ponadwymiarowy 9,9 bar waży 23,78 kg / 52,4 funta, bez pedałów. Pierwszą rzeczą, którą zauważysz na tle czerwonej, migającej grafiki i cukierkowej powłoki, jest więcej migających świateł. To nieblokujące podwozie zawiera całą technologię karbonową i najnowszą technologię MTB, w tym elektroniczną skrzynię biegów SRAM AXS, TireWiz i wszystkie nowe czujniki ciśnienia AirWiz.
• Rozmiar kół: 29 cali (27,5 cala kompatybilne z tyłem)
• Skok: 150 mm z tyłu / 160 mm z przodu
• Rama z włókna węglowego z przegubem magnezowym
• 1,8-calowa zwężana rura sterowa
• ABP . konstrukcja zawieszenia
• Knock Block 2.0
• Monitory ciśnienia zawieszenia SRAM AirWiz
• Kąt główki ramy 64,2° (LO) / 64,6° (HI)
• Kąt rury podsiodłowej 76,7° (LO) / 77,1° (HI)
• uchwyty łańcuchowe 448 mm
• Waga: 23,78 kg / 52,4 funta (rozmiar LG)
• Rozmiary: S, M, L, XL
• Sugerowana cena detaliczna: 5 599 USD – 13 499 USD
• trekbike.com
Zupełnie nowe od SRAM, manometry AizWiz w RockShox ZEB 160mm i Super Deluxe Ultimate RT3 śledzą ciśnienie powietrza w zawieszeniu i działają tak samo jak jednostki TireWiz na każdym kole. Kontrolki migają na zielono, gdy są ustawione na wymagane ciśnienie i migają na czerwono, jeśli przekracza górny lub dolny limit, co ułatwia łapanie roweru i jazdę ze spokojem. Korzystają one z aplikacji SRAM AXS i można je łatwo zsynchronizować i ustawić zgodnie z własnymi preferencjami. Wystarczy przesunąć rower, aby „wybudzić” urządzenia elektroniczne, a aplikacja wykryje czujniki.
Części Bontrager uzupełniają prawie pełną specyfikację SRAM w modelu 9.9, taką jak opony, kokpit i koła Line Pro o wewnętrznej szerokości 30 mm, z wyjątkiem karbonowych korb E*thirteen E*Spec Race. Sercem motocykla jest silnik Bosch Performance Line CX Smart System, który generuje 85 Nm momentu obrotowego i 250 watów mocy maksymalnej. Dostępne są cztery różne ustawienia mocy oraz brak wspomagania, które można dostosować do stylu jazdy.
Całkowicie nowy AirWiz monitoruje ciśnienie wstrząsów, więc nie musisz tracić czasu na sprawdzanie zawieszenia przed jazdą.
zestawy budowlane
Nie musisz rezygnować ze wszystkich oszczędności, ponieważ do wyboru jest pięć północnoamerykańskich modeli szyn, które wykorzystują nową konstrukcję ramy. 8999 $ wyrzuci Cię z drzwi dzięki kompilacji Rail 9.8 GX. W tej samej cenie możesz również zdecydować się na zestaw grupy Shimano XT. Kolejne 1000 USD daje możliwość konwersji drutu z zestawu SRAM GX AXS. Pełne wykończenie Shimano XTR wpadnie do 5-cyfrowego przedziału cenowego na poziomie 12 499 USD.
Szczegóły ramki
Trek zrobił z tym rowerem wszystko, co w jego mocy. Nie brakuje funkcji, takich jak zdejmowany ekran Kiox, ale podstawka jest wbudowana w górną rurę. Tuż przed tym jest Knock Block 2.0 z promieniem skrętu 72 stopnie. Można to zamienić na chip o nieskończonym promieniu, ale zdecydowanie nie zaleca się ochrony wyświetlacza. Z przodu ramy znajduje się masywna dolna rura czołowa o średnicy 1,8 cala i wersja RockShox ZEB z certyfikatem eMTB dla maksymalnej sztywności pojedynczej korony.Rama może przyjąć widelec 170 mm, jeśli chcesz zwiększyć skok.
Aby zaakceptować nową rurę sterową, Trek przeprojektował opony 9,9 i 9,8, podczas gdy inne modele w rodzinie wykorzystują podwozie wózka inwalidzkiego z zeszłego roku. Poprzednia generacja nie jest kompatybilna z nowymi elementami zasilania (silnikiem, akumulatorem, wyświetlaczem i pilotem). Dla rowerzystów, którzy wybierają kompaktowe rozmiary ramy, warto zauważyć, że jest ona wyposażona w akumulator 625 Wh ze względu na ograniczenia opakowania zakrzywionej górnej rury, kompromis stworzony w celu zwiększenia wysokości parkowania. Będziesz także musiał użyć butelki na wodę Bontrager Voda 15, ale wszystkie inne rozmiary zmieszczą się w zwykłym dzbanku o pojemności 650 ml.
Po drugiej stronie dolnej rury znajduje się boczna blokada baterii i jej sprytny uchwyt, który po zwolnieniu uruchamia się. Oznacza to, że będziesz musiał mieć pod ręką klucze, aby całkowicie wyjąć baterię, ale nie jest to konieczne do ładowania roweru. Na dole rury podsiodłowej 34,9 mm, tuż nad silnikiem, znajduje się otwór. Pełne ładowanie zajmie sześć godzin, ale ładowarka 4 A zapewni 50% pojemności w zaledwie dwie godziny.
Akumulator ma inteligentne pokrętło, które zwalnia się po odłączeniu akumulatora.
Tylne zawieszenie jest obsługiwane przy 150 mm skoku tylnego koła za pośrednictwem mechanizmu aktywnego hamowania (ABP) Treka i mocowania czopowego Thru-Shaft Super Deluxe RCT3, amortyzatora z trzypozycyjnym przełącznikiem wznoszenia i regulacją odbicia. Zainstalowano już maksymalne rozmiary wirników, 220 mm z przodu i 200 mm z tyłu. Również na tylnym trójkącie w pobliżu zacisku hamulca znajduje się podpórka, rzadko spotykana w Enduro eMTB, ale jest to dyskretna opcja, jeśli chcesz dodać ten element.
Jak wspomniano wcześniej, szyna może kołysać ustawieniem mullet, jeśli przestawisz suwak Mino Link w piaście widełek siodełka na wysokie ustawienie, co również skutkuje bardziej agresywną geometrią. Jednak sama zmiana koła nie wystarczy. Będziesz musiał odwiedzić dealera, aby przeprogramować silnik, aby uzyskać najlepszą moc dla mniejszego tylnego koła.
Inżynieria
Aby ustawić scenę jako najbardziej wydajne eMTB Treka, konfiguracje 9.9 i 9.8 Rail 29er przeskakują na współczesną konfigurację 64,6º Hi lub Slacker 64,2º, gdy Mini Link przestawia się na stronę Lo. Liczba ta może zostać zwiększona do 63,9 stopnia w konfiguracji z kołami mieszanymi. Wszystkie te zmiany wpłyną oczywiście na kąt rury podsiodłowej, zmieniając wartości odpowiednio z 77,1 stopnia na 76,7 stopnia i ostatecznie 76,4 stopnia.
Szyna jest dostępna w czterech rozmiarach, zaczynając od 431,7 mm w kompaktowym rozmiarze na niskim ustawieniu. Średnia zyskuje do 20 mm, podczas gdy Large i Extra Large skaczą z większą szczeliną 30 mm na rozmiar. Nasz mierzy 486,8 mm, czyli nieco dłużej niż większość innych marek. Jedna niezmieniona długość dla każdego rozmiaru to dolna rurka o długości 448 mm.
Wrażenia z jazdy
Pierwszą rzeczą, jaką pomyślałem o Rail 9.9 było to, jak wyglądał nowy amerykański muscle car ze szkoły, z dużą ilością włókna węglowego, mnóstwem zintegrowanych cyfrowo czujników i, jak zwykle, większą mocą niż jego poprzednik. W fotelu kierowcy wyświetlacz Kiox jest schowany za mostkiem, ale pilot na kierownicy jest podatny na uszkodzenia w razie zderzenia, ponieważ znajduje się wysoko ponad obwodem kierownicy. Jest też trochę zatłoczony, a przyciski wspomagania nie są łatwe do zlokalizowania, gdy koncentrujesz się na torze. Dodaj pilota zdalnego sterowania, a będziesz gotowy do pracy w locie.
Prowadzenie szyny 9.9 wynika z faktu, że geometria jest dość standardowa w nowoczesnych rowerach enduro, a konstrukcja zawieszenia nie robi niczego nieoczekiwanego. Łatwo jest przewidzieć poprzez gniew i regresję. Silnik był również bardzo cichy i nie wydawał żadnych głośnych dźwięków podczas zjazdu, w przeciwieństwie do motocykli, które testowaliśmy z masywnym silnikiem Shimano EP8 w letnim teście terenowym. Pod względem zaangażowania jest na równi z Shimano, ale konieczne będzie porównanie jeden po drugim, aby dotrzeć do podstawowych różnic.
Na ekranie Kiox wyświetlane są wszystkie statystyki, ale przyciski pilota mogłyby być bardziej widoczne.
Moje pierwsze wycieczki między prysznicami odbyły się w Pemberton w Kolumbii Brytyjskiej. Szybko nabrałem prędkości i byłem w stanie poradzić sobie z pokonywaniem zakrętów w górę iw dół, ale okazało się, że opony o sztywnej twardości 50/70a są bardzo pofałdowane na mokrych skałach i korzeniach. Próbowałem obniżyć ciśnienie o wiele mniej niż normalnie mierzyłbym w eMTB, ale naprawdę musiałem wyprzedzić każdą polerowaną powierzchnię.
Zacząłem od 185 psi w tylnym amortyzatorze na śliskie warunki, ale po sprawdzeniu Kalkulator wędrówki z komentarzami, podniosłem to do 200 i wybrałem bieg nieco niżej niż zalecany dla stromych szlaków tutaj w Pemberton. Rail 9.9 ma zainstalowane przekładki o zerowej objętości, ale dodam więcej na następną przejażdżkę, ponieważ dno było nieco urwane.
Dwuskładnikowe opony Bontrager 50/70a wspinały się i zjeżdżały po mokrych skałach w Pemberton.
W przypadku podjazdów przełącznik wznoszenia mocno trzyma zawieszenie, ale nadal wolę mieć maksymalną przyczepność podczas wznoszenia i trzymać ją otwartą. Prześwit ramion 165 mm jest możliwy do opanowania, gdy amortyzator jest całkowicie otwarty, a kąt siedziska nie odchyla się zbyt daleko do tyłu. Knock Block 2.0 to ogromna poprawa promienia skrętu i nie przytrzymuje szyny, nawet na najbardziej stromych zmianach biegów.
Poza oponami, które trzeba będzie wymienić na coś bardziej wyrafinowanego, nie było większego problemu. Wszystkie gadżety i funkcje trików są dobrze przemyślane, z wyjątkiem precyzyjnych przycisków trybu zasilania. Jedyną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę na dłuższą metę, jest brak jakiejkolwiek ochrony lakieru, takiej jak gumowa klapka głównej piasty u podstawy rury podsiodłowej. Kilka żetonów jest już na znakomicie zapakowanym eMTB. W ciągu najbliższych kilku miesięcy zobaczymy, jak reszta lakieru i innych elementów elektronicznych będzie się kołysać przez bez wątpienia deszczową zimę na północno-zachodnim wybrzeżu Pacyfiku.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro