Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Pięć kroków do stworzenia udanej przestrzeni e-sportowej w każdej szkole

Pięć kroków do stworzenia udanej przestrzeni e-sportowej w każdej szkole

Punkt widzenia ekspertów

Pięć kroków do stworzenia udanej przestrzeni e-sportowej w każdej szkole

Esport zyskał na popularności – bardziej nowoczesny i zwięzły sposób na powiedzenie „gry wideo online z rywalizacją” – w przedszkolu po liceum. Esport międzyszkolny między szkołami zapewnia takie same społeczne i emocjonalne korzyści edukacyjne, jak tradycyjna lekkoatletyka, mówi Chris Aviles, nauczyciel STEM i założyciel Garden State Esports. Praca zespołowa, przywództwo i poczucie przynależności są widoczne w przestrzeni e-sportowej, która może być również wykorzystywana do nauczania tematów od edukacji zawodowej i technicznej oraz umiejętności czytania i pisania po STEM.

Przy przychodach, które w tym roku mają przekroczyć 1,8 miliarda dolarów, ekosystem e-sportowy przyciągnął w 2021 r. prawie 27 milionów widzów, co stanowi wzrost o ponad 11% w porównaniu z poprzednim rokiem. Na froncie edukacyjnym North American Esports Association zapewnia uczniom możliwości wykorzystania e-sportu do rozwijania umiejętności opartych na STEM i STEAM. Tworzy bezpłatny, zatwierdzony przez państwo program nauczania, z którego można korzystać w ciągu dnia lub po szkole.

Dzieci, które skłaniają się ku e-sportowi, mogą być mniej chętne do dołączenia do pozaszkolnej drużyny sportowej lub klubu: około 80% drużyn esportowych ma uczniów, którzy nigdy wcześniej nie uczestniczyli w zajęciach pozalekcyjnych. Esports tworzy zintegrowane środowisko dla większej grupy uczniów i uczy uczestniczących uczniów, jak współpracować, komunikując się i współpracując ze sobą. Gracze e-sportowi poświęcają również czas na analizowanie rozgrywek, statystyk gier i planowanie strategiczne — wszystkie umiejętności, które są bezpośrednio związane z sukcesem na uczelni i w karierze.

Niezbędne kroki do stworzenia udanego programu e-sportowego w Twojej szkole

Stworzenie drużyny e-sportowej w szkole i zaprojektowanie efektywnej przestrzeni dla tego zespołu jest kluczem do posiadania grupy zaangażowanych i odnoszących sukcesy graczy. Oto pięć wskazówek dotyczących projektowania przestrzeni do huśtawki e-sportowej:

1. Przekształć istniejącą przestrzeń. Zastanów się nad zbudowaniem wielofunkcyjnej przestrzeni dla twórców, którą można również złożyć w pokój gier lub przestrzeń do programowania CTE. Obecne laboratoria komputerowe i naukowe są świetnym miejscem do rozpoczęcia, ponieważ mają już wydajny projekt pokoju gier i wygodne siedzenia dla graczy.

2. Projektowanie pod kątem funkcji i zdrowia. Gracze e-sportowi spędzają godziny grając, więc wygodne krzesła i odpowiednia postawa mają kluczowe znaczenie. Wygodne siedzisko, regulowane krzesła z podłokietnikami, regulowane poduszki i oparcie są idealne do zastosowań e-sportowych.

3. Stwórz pomieszczenie do odpoczynku lub strefę odpoczynku. Esport to siedzący tryb zajęć pozalekcyjnych, dlatego ważne jest, aby wziąć pod uwagę skutki zdrowotne siedzenia przez trzy do czterech godzin przed ekranem komputera. Uczniowie potrzebują przestrzeni, w której mogą stać, poruszać się i rozciągać między grami, a także miejsca relaksu, w którym mogą odpocząć od ekranu po intensywnej grze.

4. Wyposaż krzyczącą stację. Bieżący komentarz do meczów e-sportowych, znany jako „krzyki”, bawi i edukuje widza i jest ważną częścią tego, co czyni esport tak atrakcyjnym. Szkoły powinny mieć wiele gniazdek elektrycznych do mikserów, konsol, odtwarzaczy strumieniowych i innych urządzeń technicznych, które pomagają w przechwytywaniu gier i umożliwiają udział w zawodach e-sportowych.

5. Zachęcanie do współpracy. Wygodne siedzenia wraz z przenośnymi tablicami lub stołami do tablic zachęcają do wspólnego podejścia do planowania i sesji e-sportowych. Duże ekrany wideo mogą służyć do analizowania powtórek i burzy mózgów nad nowymi strategiami. Te miejsca spotkań mogą być wyposażone w miękkie siedzenia, gdy gracze współpracują i rozmawiają ze swoimi rówieśnikami, sponsorami i/lub trenerami.

Przestrzenie e-sportowe powinny odzwierciedlać wirtualne światy fantasy i innowacyjne gry, w które ci uczniowie grają i w których rywalizują. Dopasuj do kolorów drużyn lub kolorów sprzętu do gier, używając mieszanki uzupełniających się tkanin i mebli. Gracze i obserwatorzy powinni być w stanie „wyczuć” energię w pomieszczeniu podczas zawodów, więc miej to na uwadze podczas projektowania przestrzeni.

O autorze


Dr Christina Counts jest wiceprezesem ds. edukacji w MIN . firma.

READ  Mars Helicopter Innovation: NASA wkrótce doświadczy historycznego lotu | NASA