Autor: Padraig Collins dla Daily Mail Australia i Daniel Jones
06:56 07 listopada 2023, aktualizacja 06:56 07 listopada 2023
Po 117 latach zaprzestano produkcji pasty do butów Kiwi.
Kultowa marka, założona w Australii przez Williama Ramsaya – i jego żonę, Nowozelandkę – w 1906 roku, nie będzie już dostępna w jej rodzinnym kraju ani w Nowej Zelandii.
Już po pierwszym uruchomieniu odniósł natychmiastowy sukces i był szeroko stosowany przez armię amerykańską i brytyjską podczas I wojny światowej. Przed upadkiem produkt był sprzedawany w ponad 180 krajach.
Później stała się dominującą marką środków do pielęgnacji obuwia na wielu rynkach na całym świecie, chociaż w 1984 r., kiedy została kupiona przez Sarę Lee, nie była już własnością Australii, kiedy została kupiona przez Sarę Lee, i została ponownie sprzedana firmie SC Johnson w 2011 r.
W e-mailu do bardzo rozczarowanego australijsko-polskiego użytkownika zespół marketingowy SC Johnson napisał: „Z przykrością informujemy, że produkt Kiwi został wycofany i nie jest już dostępny w Australii i Nowej Zelandii”.
„To wielka szkoda” – powiedział nadawca tego e-maila, który chce być nazywany „miłośnikiem butów”.
„Klasyczna australijska marka, istniejąca od pokoleń, została sprzedana zagranicznej firmie i zezłomowana” – powiedział Daily Mail Australia.
Wycofanie się z Australii i Nowej Zelandii było być może nieuniknione, ponieważ firma już w styczniu ubiegłego roku zaprzestała sprzedaży lakieru Kiwi w Wielkiej Brytanii.
David James, który 100 lat temu założył rodzinną firmę zajmującą się naprawą i czyszczeniem obuwia w Londynie, powiedział wówczas: „Odejście Kiwi jest znakiem czasów”.
Dzieje się tak częściowo dlatego, że ludzie znacznie rzadziej noszą garnitury i eleganckie buty.
Covid przyspieszył ten proces, zwiększając liczbę pracy z domu, ale wcześniej istniała tendencja.
„Trampki są coraz częściej noszone – nawet w pracy”.
W styczniu rzecznik firmy oznajmił, że firma odnotowała spadek liczby osób zajmujących się polerowaniem butów, co zbiegło się z „wzrostem liczby butów codziennych, które nie wymagają formalnego polerowania”.
Stwierdzono jednak, że będzie nadal sprzedawać produkty w krajach, w których formalna pielęgnacja obuwia pozostaje „istotna”.
Według badania przeprowadzonego przez Zion Market Research, wielkość światowego rynku środków do pielęgnacji obuwia osiągnęła 15,5 miliarda dolarów w 2022 roku i oczekuje się, że do 2030 roku podwoi się do 36 miliardów dolarów.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex