Na prawie wszystkich ulicach Paryża wprowadzono ścisłe ograniczenie prędkości.
FrancjaStolica wprowadziła jedynie ograniczenie prędkości do 30 km/h, czyli nieco poniżej 19 mil na godzinę.
Urzędnicy miejscy próbują wypolerować jego referencje klimatyczne i zmienić relacje mieszkańców z samochodami.
Zmiana ma również na celu zmniejszenie liczby wypadków i uczynienie Paryża bardziej przyjaznym dla pieszych.
Większość sondaży wskazuje, że Paryżanie popierają ten pomysł, mając nadzieję, że uczyni on ulice bezpieczniejszymi i cichszymi.
Jednak ruch ten nie został przyjęty przez wszystkich, a kierowcy dostawczy stwierdzili, że wydłuży to czas oczekiwania dla klientów, podczas gdy kierowcy twierdzą, że podniesie ceny i zaszkodzi biznesowi.
Szerokie aleje, w tym Pola Elizejskie, nie podlegają zmianom.
Za burmistrza Anne Hidalgo rząd miasta Paryża ograniczył lub zakazał ruchu kołowego na wielu ulicach i podwoił liczbę ścieżek rowerowych.
Inne francuskie miasta i miasteczka również ustalają prędkość do 30 km na godzinę.
Bruksela na początku tego roku wprowadziła limit 30 km/h i około 80% berlińskich ulic stosuje tę samą zasadę.
Londyn narzucił 20 mph Ograniczenie (32 km/h) w zeszłym roku na niektórych drogach w obszarze zatłoczonym miasta, a Madryt nałożył limit na większość centrum miasta w 2018 roku.
W tym roku Hiszpania ustanowiła maksymalny limit 30 km/h na wszystkich jednokierunkowych drogach miejskich, środek mający na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i hałasu oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu.
„Zapalony komunikator. Specjalista od internetu. Czytelnik przez całe życie. Ekstremalny fanatyk telewizyjny. Muzykolik.”
More Stories
Aleksiej Nawalny: „Nie ma ciała dla ciała” podczas przygotowań rodziny do pogrzebu
Kto zastąpi Mitcha McConnella na stanowisku przywódcy Partii Republikańskiej w Senacie?
Ukraina zestrzeliła dwa kolejne rosyjskie bombowce