Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Partnerstwo EBU i ESA w zakresie 5G i łączności z mediami satelitarnymi

Celem projektu jest opracowanie zintegrowanego systemu satelitarnego i naziemnego opartego na otwartych standardach, umożliwiającego wysokiej jakości usługi dystrybucji treści

Data publikacji: 22 czerwca 2022

Europejska Unia Nadawców i Europejska Agencja Kosmiczna podpisały porozumienie o współpracy nad opracowaniem rozwiązań wykorzystujących systemy 5G i tzw. „edgecasting”, aby Europa znalazła się w czołówce technologii dostarczania mediów.

Europejska Unia Nadawców stwierdziła, że ​​umowa może położyć podwaliny pod lepszy dostęp do wysokiej jakości wideo, gier i XR, na żywo i bez przerw z dowolnego miejsca – w domu i w podróży.

Celem projektu, zatytułowanego 5G-EMERGE, jest opracowanie zintegrowanego systemu satelitarnego i naziemnego opartego na otwartych standardach, umożliwiającego dostarczanie wysokiej jakości usług dystrybucji treści.

Satelity telekomunikacyjne będą wykorzystywane do dostarczania treści o dużym popycie, w tym transmisji wydarzeń na żywo do urządzeń brzegowych. Europejska Unia Nadawców stwierdziła, że ​​może to mieć miejsce na pobliskich stacjach, a nawet w domach lub samochodach użytkowników. Na obrzeżach tej sieci inteligentna bramka satelitarna będzie mogła połączyć się ze smartfonem, tabletem lub zwykłym telewizorem.

Konsorcjum 20 firm z Włoch, Luksemburga, Holandii, Norwegii, Szwecji i Szwajcarii będzie współpracować w celu opracowania najnowocześniejszych technologii i funkcji świadczenia usług, a także innych niezbędnych ulepszeń zgodnie z międzynarodowymi standardami. Projektem, finansowanym przez Europejską Agencję Kosmiczną, pokieruje Europejska Unia Nadawców.

„Wspólnie zbudujemy rozwiązanie, które połączy wszystkie infrastruktury sieci satelitarnych i naziemnych opartych na protokole IP, zapewniając trwałość i jakość usług”, powiedział Antonio Arsedicono, dyrektor ds. technologii i innowacji w Europejskiej Unii Nadawców. Zapewnia również, że sieć obejmuje 100 procent populacji, bez względu na to, gdzie się znajdują. Jest to krytyczny wymóg dla organizacji mediów publicznych”.