Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Panika na temat pożyczki Metroid jest niestety powszechna

Zdjęcie: Nintendo / MercurySteam

Rozmowy o Strach Metroid Od czasu premiery było to w większości pozytywne, ale ostatnim tematem, który wywołał sporo kontrowersji i krytyki ze strony dewelopera MercurySteam, są napisy w grze. Kilku współtwórców gry podniosło fakt, że nie przyznano im uznania, i Deweloper odpowiedział, aby wyjaśnić swoją politykę wewnętrzną. Jego oświadczenie poniżej.

Zasady studia wymagają, aby każdy pracował nad projektem [for] Co najmniej 25% ogólnego rozwoju gry pojawi się w napisach końcowych… Czasami zdarzają się wyjątki, gdy wnosi się wyjątkowy wkład.

Z tą polityką są pewne problemy, więc pokrótce nakreślmy niektóre punkty widzenia. Dwóch autorów przedstawiło swoją sprawę online, ustalając swoje kadencje w firmie na 8 i 11 miesięcy, przy czym ten ostatni prawdopodobnie przegrał, ponieważ projekt był rozwijany przez około cztery lata lub dłużej.

Problem z progiem takim jak „25% całkowitego rozwoju” polega na tym, jak niejasny i podatny na nadużycia jest – kiedy zaczyna się projekt deweloperski? Czy to było wtedy, gdy MercurySteam po raz pierwszy rozmawiał o horrorze z Nintendo, czy może wtedy, gdy postanowili przygotować prezentację? A może jest datowany, kiedy zaczyna się wymyślać i planować najdrobniejsze szczegóły gry. Chodzi o to, że wszystkie są prawdopodobnie „punktami wyjścia” i mogą mieć duży wpływ na określenie okresu ich rozwoju.

Inny problem polega na tym, że możesz pracować 11 miesięcy nad projektem, gdy jest on na pełnych obrotach, na najbardziej produktywnym etapie i wnieść znaczną ilość treści do szerszej gry, a według tej miary nie zostanie on uznany. W tworzeniu gier powszechne jest również zatrudnianie nowych pracowników i wykonawców z umowami na czas określony i krótkoterminowy. Pracownicy tymczasowi są oczywiście czynnikiem we wszystkich obszarach życia zawodowego, ale w przypadku dużych produkcji gier studio może wzrosnąć wykładniczo przez stosunkowo krótki czas, aby popchnąć go do przodu, a następnie te umowy wygasają i wielu pracowników tego szuka. Następna szansa. Nie wiemy, czy tak jest w tym przypadku, ale tak jest On jest abonent.

READ  Xbox wyjaśnia swoją strategię przejęcia
Kredyty Rockstar
Zdjęcie: Rockstar Games było w przeszłości krytykowane za to

Jak pokazano w Artykuł Eurogamer W tej kwestii zdarzyło się to w kilku firmach, więc byłoby niepoprawne rzucanie MercurySteam jako jedynego winowajcy w tym względzie; Pod wieloma względami firma kieruje się własną formą standardów branżowych. To nie tylko w przestrzeni handlowej/Triple-A; Kate Gray i ja byliśmy w przeszłości w zespole NL pracującym nad sceną tworzenia i publikowania gier niezależnych i dyskutowaliśmy Udzielenie kredytu na początku roku. Nawet w bardzo małych zespołach dochodzi do dyskusji na temat tych podziękowań, a także tych, którzy odgrywają wiele ról lub wnoszą wkład, ale czasami są pomijani lub umieszczani w ogólnej sekcji „specjalne podziękowania”. Dyskusja na temat tytułu kredytowego może być równie trudna, jak wymienienie nazwy na pierwszym miejscu.

Dlaczego to jest ważne? Cóż, po pierwsze, można argumentować, że brak odpowiedniego uznania jest szkodliwy dla czyjejś kariery. Dla każdego, kto pracuje w branży, każda praca, każda umowa składa się na portfolio, które pomaga rozwijać karierę. Wydaje się niesprawiedliwe, że ktoś mówi, że pracował nad grą przez około rok, tylko po to, by potencjalni pracodawcy patrzyli na napisy i nie widzieli swoich nazwisk. Aby znaleźć odpowiednik w przestrzeni strony internetowej, to tak, jakby moje artykuły z mojego pierwszego zadania na Nintendo Life zostały usunięte z drugorzędnych linii, gdy przeniosłem się do publikowania na 3 lata. Byłoby to niesprawiedliwe (i oczywiście tak się nie stało!).

Problem polega na tym, jak normalne stało się ignorowanie lub niedocenianie wkładu w ich gry przez wydawców i deweloperów gier różnej wielkości. Dzieje się tak w innych branżach kreatywnych (filmy, muzyka, książki, te same dyskusje pojawiają się również w tych obszarach), ale prawdopodobnie jest gorzej w branży gier, ponieważ pod pewnymi względami jest to wciąż młoda i niedojrzała branża. Istnieją federacje i ciała przedstawicielskie, które próbują bronić wszelkiego rodzaju twórców w innych branżach, ale w grach nadal polegamy głównie na organizacjach, które zapewniają wsparcie i zasięg, ale ich wpływ jest minimalny. Nie ma prawdziwego nadzoru ani globalnych standardów dotyczących działania kredytów udziałowych, więc każda firma skutecznie je wykorzystuje. Problem polega na tym, że nie wszyscy liderzy w branży mają tendencję do prowadzenia uczciwej polityki.

READ  River City Girls 2 ma nową datę premiery w Ameryce Północnej i Europie
strach przed fajnym strzałem
Zdjęcie: Nintendo / Nintendo Live

Jakie jest rozwiązanie? Z powodu braku standardów branżowych utknęliśmy, polegając na właścicielach firm i liderach projektów, aby „robili to, co właściwe”. Jak wyjaśniliśmy powyżej, polityka MercurySteam (jako jeden przykład, z pewnością nie najgorszy ze wszystkich) jest bardzo niejasna i prawdopodobnie niesprawiedliwa. Ostatecznie powinno wystarczyć okno statyczne, podobnie jak test działa przy rozpoczynaniu nowego. Czy powinno to być 3 miesiące czy 6 miesięcy? Czy to wystarczająca ilość czasu, aby ktoś wniósł wkład, który zasługuje na pełne uznanie?

Myślę, że tak, ale myślę też, że powinienem omówić to z niektórymi programistami i liderami projektów i uczyć się na ich doświadczeniach. Tak czy inaczej, przedziały czasowe, a nie zwykła polityka, wydają się bardziej sprawiedliwe twórcom wszelkiego rodzaju. Niezależnie od tego, czy piszesz SMS-y, edytujesz, kodujesz, tworzysz grafiki koncepcyjne, cokolwiek – jest wielu autorów naszych ulubionych gier, których pomijamy.

Ostatecznie jest to problem całej branży. Niewątpliwie są twórcy gier i wydawcy, którzy również słusznie przypisują ludziom, więc branża powinna się od nich uczyć. Każdy stara się tworzyć i cieszyć się niesamowitymi grami wideo, to pasja i sposób na życie. Gdy ktoś wnosi wkład w to cudowne medium, zasługuje na uznanie.