Blizzard robi pierwsze nieśmiałe kroki w kierunku odejścia od wyłączności Battle.net, zaczynając od premiery Overwatch 2 na Steamie w sierpniu zeszłego roku i obiecując, że więcej gier będzie w drodze.
Battle.net jest sercem gier Blizzarda od czasu jego premiery w 1996 roku, a tytuły studia na komputery PC są od lat dostępne wyłącznie za pośrednictwem platformy, co czyni je jednym z nielicznych, które całkowicie ignorują Steam.
To się zmieni 10 sierpnia, kiedy kontynuacja darmowej strzelanki Blizzarda, Overwatch 2, trafi do sklepów Valve, zawierając oryginalne funkcje, w tym osiągnięcia Steam i integrację z listą znajomych Steam. A może po drodze zobaczymy oficjalne wsparcie Steam Deck? Jednak Blizzard zauważył, że gracze nadal będą musieli połączyć grę z kontem Battle.net, aby włączyć funkcje, w tym grę międzyplatformową.
„W miarę jak my ewoluowaliśmy, ewoluowała również branża” – powiedział Blizzard wyjaśnił w poście Ogłaszamy rychłe pojawienie się Overwatch 2 na Steamie. „Gry nie są już zarezerwowane tylko dla określonych społeczności, jak miało to miejsce, gdy Battle.net wystartował ponad dwie dekady temu, gry są otwarte dla wszystkich – i chociaż nadal angażujemy się w dalsze inwestycje i wsparcie Battle.net, chcemy przełamać bariery, aby ułatwić graczom na całym świecie znajdowanie naszych gier i korzystanie z nich”.
Prezes Blizzarda, Mike Ybarra, dodał w dołączonym oświadczeniu: „Chociaż Battle.net pozostaje dla nas priorytetem teraz i w przyszłości, słyszeliśmy, że gracze chcą wybrać Steam dla wybranych naszych gier. Cieszymy się, że możemy współpracować z Valve, aby tak się stało”.
A Overwatch 2 wydaje się być dopiero początkiem. Blizzard mówi, że w przyszłości planuje wprowadzić kolejny „wybór” swoich tytułów na Steam i udostępni więcej informacji o potencjalnych innych grach, które pojawią się na platformie, gdy nadejdzie właściwy czas.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro