Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Ogólnoeuropejski pociąg sypialny, który ma przewozić Brytyjczyków do Berlina od maja 2023 r. |  Transport kolejowy

Ogólnoeuropejski pociąg sypialny, który ma przewozić Brytyjczyków do Berlina od maja 2023 r. | Transport kolejowy

To nie był łatwy czas dla entuzjastów kolei, ale odrodzenie pociągów sypialnych na kontynencie oferuje brytyjskim pasażerom dojeżdżającym do pracy kuszącą perspektywę na rok 2023.

Nowa ogólnoeuropejska usługa, która rozpocznie się w maju, otwiera możliwość skorzystania z niej Eurostar W St Pancras w piątkowe popołudnie i pobudkę następnego ranka w Berlinie śniadanie jest wliczone w cenę.

Podróżni korzystający z usługi European Sleeper będą musieli dokonać tylko jednej przesiadki w Brukseli. Na szczęście harmonogram zapewnia wystarczająco dużo czasu na szybkie belgijskie piwo z serem i musztardą przed rozpoczęciem Berlina.

„Pomyśleliśmy, że to dobry moment na rozpoczęcie weekendu” – powiedział Chris Engelsmann, współzałożyciel European Sleeper Service.

Mapa

Ogłoszenie usługi zostało odebrane jako triumf entuzjastów kolei, którzy być może przeżywali kryzys egzystencjalny podczas ostatnich strajków i kłopotów z usługami w Wielkiej Brytanii.

Jest to również następstwo prawdziwego nowego świtu pociągu sypialnego w Europie. Na całym kontynencie w ostatnich latach otwarto nowe trasy, w tym z Brukseli do Pragi i Grazu w Austrii oraz z Hamburga do Sztokholmu, co jest częściowo odpowiedzią na wzrost kosztów paliwa lotniczego i stale rosnące zrozumienie dla szkody środowiskowe.

Pierwszy wagon sypialny na 10 wagonów wyruszy z Berlina do Brukseli 25 maja, a kurs z Brukseli do Berlina zaplanowano na następny wieczór o godzinie 19.22.

Będą trzy usługi tygodniowo, a ceny zaczynają się od 49 euro za miejsce, 79 euro za powóz – siedzenie, które można przekształcić w łóżko – i 109 euro za spanie w wygodniejszej kabinie sypialnej.

Mark Smith, autor popularnego bloga The Man in Seat 61, powiedział: „Szybkie pociągi to świetny sposób podróżowania, ale dłuższe dystanse, takie jak Bruksela czy Amsterdam do Berlina, zajmują sześć lub siedem pół godziny dziennie. wyjechać po całym dniu pracy.” Albo zwiedzanie, spanie we własnym łóżku i bycie w Berlinie na śniadanie.

READ  Najnowsze wieści Borisa Johnsona: Dochodzenie Partygate nie będzie „sądem kangurowym” – mówi Liz Truss

Engelsmann powiedział, że największym wyzwaniem, przed jakim stanęła European Sleeper Initiative, był brak dostępnych na rynku wagonów sypialnych.

„Nie tylko my mamy z tym problem. Tak samo jest z innymi inicjatywami, nawet z większymi kolejami.” Mają ten sam problem co koleje austriackie, mają oczywiście dużo nocnych pociągów na całym świecie Europie i mają te same problemy.

– Po prostu przez te wszystkie nowe inicjatywy zostało bardzo mało wagonów, aw tabor od wielu lat nie inwestowano.

Firma wynajmuje samochody dostawcze z miejscem do spania i planuje w niedalekiej przyszłości doposażyć zwykłe samochody dostawcze, aby oferować opcje dwuosobowe.

Na razie w serwisie dostępne będą kabiny sześcio-, cztero- i trzyosobowe, z rezerwacjami przyjmowanymi od 20 lutego. Firma spodziewa się rozszerzyć obsługę do Drezna i Pragi w grudniu, zgodnie z pierwotnym planem, zanim prace na kolei w Niemczech opóźniły tę inicjatywę.

Biorąc pod uwagę złożoność kontroli paszportowej i technik logistycznych, European Sleeper jest prawdopodobnie najbliższym brytyjskim podróżnikom, który trzy dekady temu zobaczy sypialny Nightstar z Londynu do Amsterdamu, Frankfurtu i Kolonii przez nowy tunel pod kanałem La Manche.

Plan ten został oficjalnie porzucony w 1999 roku ze względu na stale rosnące koszty i słabnące zainteresowanie opinii publicznej. Niektóre wagony zostały sprzedane firmie kolejowej w Kanadzie, gdzie nadal są używane między Montrealem a Halifaxem.