Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Oddworld Soulstorm – jak grafika i rozgrywka oparte na systemach zapewniają niezapomniane wrażenia. • Eurogamer.net

Powrót Oddworld jest kontynuowany dzięki swojej najbardziej ambitnej grze. Po skutecznym ponownym uruchomieniu serii z New 'n’ Tasty w 2014 roku, minęło siedem lat, zanim pojawiła się kolejna duża gra Oddworld, a Soulstorm nie zawodzi. Być może zaczęło się to jako fałszywy remake Exoddus Abe w erze PS1, ale w rzeczywistości jest to najbardziej dramatyczny zwrot w serii od czasu Stranger’s Wrath. To przygoda oparta na systemach, która wykorzystuje nowoczesną fizykę i systemy materiałowe, aby dostarczyć unikalnych pomysłów, pozostając wiernym duchowi Oddworld.

Jest to również renderowanie dysku jednostkowego. To potężne narzędzie umożliwiło wielu twórcom tworzenie świetnych gier, ale dzięki najnowszej technologii renderowania umożliwianej przez silnik i skupieniu się na fizyce i sztucznej inteligencji oferuje coś zupełnie innego niż jakakolwiek inna gra oparta na Unity, w którą graliśmy. Ale powiedzmy sobie jasno: Soulstorm nie jest grą dla każdego. Choć pod wieloma względami jest to ambitne i dalekosiężne, wciąż jest w tym coś oldschoolowego – nie mniej ważny jest poziom trudności, który może być brutalny, podobnie jak stare gry z serii. Ale jeśli chodzi o moje pieniądze, jest nowy i inny, i chociaż cicha estetyka sprawiała niektórym problemy, wejdź głębiej w grę, a znajdziesz naprawdę piękne wrażenia, choć najlepsze wrażenia w grach przy 60 klatkach na sekundę. PS5 I komputer.

W swej istocie Soulstorm to wciąż ten sam rodzaj platformówki z przewijaniem bocznym, co dwie pierwsze pozycje franczyzy na PS1 i oczywiście New 'n’ Tasty na sprzęcie najnowszej generacji. Biegasz, skaczesz, wspinasz się po krawędziach i prowadzisz Mudokonów na wolność – ale teraz w grze jest o wiele więcej. To, co zaoferował zespół, to coś, co uwielbiam w grach wideo: prawdziwy stadion sterowany systemem. Każdy etap przedstawia coraz bardziej złożoną serię wyzwań, które należy pokonać, w miarę jak powoli uzupełniasz swój zestaw narzędzi.

John Linneman przedstawia recenzję Oddworld Soulstorm Digital Foundry Technology.

Bez zbytniego zepsucia, zaczyna się po prostu – najpierw dowiedziałem się, że butelki z wodą gasią ogień, potem przechodzi to do gracza, który otrzymuje nową butelkę, która robi coś odwrotnego, i ogień się rozprzestrzenia. To z kolei wskazuje, że drewniane przedmioty mogą się palić. Podpalił drewnianą konstrukcję, aby rozprzestrzenić piekło, zanim scena ostatecznie zawali się podczas demonstracji fizyki. Wtedy zaczniesz walczyć z przeciwnikami sztucznej inteligencji iw tym momencie narzędzia i techniki zaczną się rozwijać. Znaczna część gry koncentruje się na grze z wrogą sztuczną inteligencją, tak jak w dobrej grze stealth. Ponadto, podobnie jak w dobrej grze stealth, zachowanie wroga jest jasne i konkretne. Pomiędzy elementami interfejsu użytkownika, pachołkami widoczności i ogólnym zachowaniem będziesz miał solidną wiedzę na temat interakcji wrogów i interakcji z systemami, których się nauczyłeś.

READ  EKSKLUZYWNIE – Oryginalna mapa Call of Duty Warzone „Verdansk” powróci w 2024 roku

W tym miejscu Soulstorm naprawdę zaczyna się różnić od swoich poprzedników. W oryginalnych grach byłeś głównie w obronie – ukrywałeś się przed wrogami, skradałeś się. Teraz Abe ma więcej ruchów ofensywnych niż używanie przedmiotów z ekwipunku przeciwko swoim wrogom, aby ręcznie eliminować i krępować wrogów. Zasłonisz się przed wzrokiem wroga, czając się w parze, ukryjesz w sejfach w stylu Metal Gear i opętasz wrogów, aby przenieść ich na swoich sojuszników. Wszystko to jest oparte na oryginalnych koncepcjach Oddworld, ale zostało znacznie rozszerzone. Kiedy połączysz to z szerokością faz i potężnymi symulacjami fizyki, rozgrywka naprawdę zaczyna się wyłaniać.

Im więcej eksperymentujesz, tym bardziej zobaczysz, jak wszystkie systemy gry logicznie oddziałują na siebie – jest to gra, która zmusza cię do myślenia w bok i testowania swoich teorii. Miejsce, w którym spotyka się Soulstorm, to sposób, w jaki systemy te integrują się z pięknymi stacjonarnymi elementami, zapewniając wyjątkowe wrażenia (szczególnie niebiański pociąg jest absolutną rozkoszą). Gra nieustannie wprowadza nowe i zabawne pomysły z jasnymi zasadami i wieloma wyzwaniami. Soulstorm nie do końca trzyma cię za rękę i stara się uwypuklić zasady walki.

Każdy poziom składa się z kilku aktywnych warstw scen znajdujących się za główną – i często wyglądają niesamowicie.

Po drodze zaczynasz także zbierać więcej przedmiotów i bibelotów, które ostatecznie można wykorzystać do stworzenia nowych stworzeń. Zwykle nie jestem fanem branży, ale w tym przypadku okazało się, że jest to bardzo natychmiastowe i przyjemne. Od robienia bomb dymnych, których możesz użyć do stworzenia dynamicznej osłony do ukrycia, po odbijające się kule, które tworzysz z cukierków kamiennych i gumki, które niszczą wrogów – Twój zestaw narzędzi stale się rozwija. I to właśnie mam na myśli przez system płatny: wszystkie te narzędzia, obiekty i scenariusze są zawsze jasno zdefiniowane w grze, ale gracz ma dużą swobodę, jeśli chodzi o to, jak sobie z tym poradzić, zwłaszcza w dalszej części gry. .

READ  Współzałożyciel firmy Rare, Tim Stamper, udostępnił nowe zrzuty ekranu z anulowanej gry N64 RPG Dream

Ale to, co to naprawdę sprzedaje, to oprawa wizualna. Soulstorm oferuje wspaniały trójwymiarowy świat do odkrycia: przypomina pod pewnymi względami klasyczne Team ICO z jego potężną architekturą i ogromnymi otwartymi przestrzeniami. Znaczna część świata jest widoczna i aktywna z daleka, do tego stopnia, że ​​odległe struktury są faktycznymi punktami docelowymi, a teleskopy mogą służyć do podglądu przyszłych doświadczeń. Każdy etap mapy składa się z dużego środowiska początkowego z wieloma wnętrzami. Eksploracja przebiega całkowicie gładko, a etapy są długie. W grze udaje się również wyrzucić dużą liczbę postaci na ekran – czasami zobaczysz coś, co wygląda jak setki Mudokonów biegających w tle, aw niektórych scenach Twoim zadaniem jest chronić ich podczas ucieczki. Jeśli przyjrzysz się uważnie, odkryjesz ograniczenia w tych zaawansowanych modelach, ale nadal są one bardzo skuteczne w przenoszeniu ogromnych tłumów.

Jest to zatem interesujący pokaz – ton gry sprawia, że ​​niektóre obszary mogą wyglądać trochę nudno, a wczesne etapy pary mogą nie imponować, ale gdy grasz, te szczegóły zaczynają się ujawniać. To świat tak duży i szczegółowy, jak widzieliśmy w grze typu side-scrolling, takiej jak ta. Jednak chociaż uwielbiam projekt wizualny, są pewne ograniczenia. Po pierwsze, chociaż jakość tekstury jest ogólnie solidna, czasami może pojawić się z niższą rozdzielczością niż oczekiwano – niektóre materiały są zauważalnie bardziej rozmyte. Są też sceny kinowe, ponieważ Oddworld opiera się na wcześniej nagranych filmach, a nie na filmach z gry. Na PS5 daje to co najmniej 60 klatek na sekundę, ale niestety na PC jest zablokowane na poziomie 30 klatek na sekundę, zgodnie z konsolowymi wersjami ostatniej generacji.

4
Przerywniki filmowe są dobrze wyreżyserowane i ładnie wyglądają – ale są to wstępnie wyrenderowane filmy. Działa z prędkością 60 klatek na sekundę na PS5, ale z prędkością 30 klatek na sekundę na wszystkich innych platformach, w tym na PC.

Przegląd jest świetny, ale to, jak dobrze wygląda, zależy od wybranej platformy. PlayStation 5 renderuje w natywnej rozdzielczości 1440p, ale brakuje rozwiązania antyaliasingu, a stabilność czasowa jest słaba, co skutkuje dużą błyskotliwością i pewnym aliasingiem. Komputer może działać z większą liczbą pikseli, ale te artefakty nadal istnieją, nawet w natywnej rozdzielczości 4K. PS4 Pro i PS4 działają w rozdzielczości 1080p, ale jakość cieni i oświetlenia jest zmniejszona na głównym urządzeniu, podczas gdy liczba klatek na sekundę wynosi 30 klatek na sekundę w porównaniu z 60 klatkami na sekundę, głównie na PS5. PS4 Professional działa przez większość czasu wystarczająco płynnie przy 30 klatkach na sekundę, ale ma pewne zauważalne spadki. Tymczasem Vanilla PS4 „Amateur” ma poważne problemy z wydajnością w trudniejszych obszarach gry. Rozwiązanie z synchronizacją pionową z podwójnym buforem powoduje spadek liczby klatek na sekundę nawet do 20 kl./s, co może nie jest zaskakujące, jeśli spojrzeć na przedstawioną tutaj fizykę o wysokich obciążeniach. Co więcej, wszystkie wersje (nawet PC!) Cierpią z powodu zauważalnego zacinania się punktów kontrolnych, co jest denerwujące.

READ  Prodrive P25 „Bez dodatków” już wyprzedany

Wersja na PC nie przekona Cię wszechstronnym zestawem ustawień, ale pozwala na większą personalizację z możliwością wyboru rozdzielczości, ale ma to swoje ograniczenia – nie obsługuje szerokiego ekranu, ale przynajmniej oferuje wyższą ramkę oceń naprawdę bardzo przydatne opcje. Po prostu czuję, że musimy przełączyć się na pobieranie i zastępowanie sekwencji wideo przy 30 klatkach na sekundę. Wydaje się jednak, że chociaż Soulstorm jest tytułem wielopokoleniowym, twórcy zasadniczo zaprojektowali tę grę z myślą o PlayStation 5 i PC. Dodatkowa moc jest wymagana, aby ten tytuł naprawdę zabłysnął – a ja uwielbiam spędzać czas z tą grą.

Pojawiająca się rozgrywka, inteligentny projekt poziomów i ładny kierunek artystyczny naprawdę do mnie przemawiają – ale zdecydowanie istnieje staroświecki sposób myślenia, który może nie działać dla wszystkich. Został również uruchomiony z kilkoma błędami, które mogły zatrzymać niektóre osoby, ale większość moich głównych problemów z kodem została rozwiązana w łatce. Ale szczerze mówiąc, uwielbiam tę grę: to idealne połączenie starych i nowych koncepcji, które razem tworzą zaskakująco spójną całość. Na pewno ma ostre krawędzie, ale jest to gra wysokiej jakości. To także pierwsze nowe doświadczenie z Oddworld od 2005 roku – New 'n’ Tasty było doskonałe, ale w dużej mierze było remake’iem. Soulstorm jest inspirowany Abe’s Exoddus, ale jest skuteczny w nowej grze, która przynosi wiele nowych pomysłów. Tak, czasami jest to frustrujące, ale w końcu – warto.